Аватар Вікі
Advertisement

Зуко - маг вогняної магії, який правив як володар Нації Вогню з 100 року ПГ до свого зречення у 167 році ПГ. Він старша дитина і єдиний син принцеси Урси та Володаря Вогню Озая. Спершу головний ворог команди Аватара, Зуко присвятив три роки спробам захопити давно втраченого Аватара, щоб покласти край його вигнанню і повернути собі честь бути наслідним принцом Нації Вогню. Його можна впізнати за характерним шрамом від опіку на лівій стороні обличчя, який залишив йому батько, Озай, незадовго до його вигнання в результаті інциденту, коли він ненавмисно проявив неповагу до батька, заговоривши не в тему і відмовившись викликати його на дуель.

За підтримки свого дядька, старшого брата Озая, генерала Айро, та після довгих внутрішніх суперечок і потрясінь, Зуко відмовився від Озая та його концепції Нації Вогню. Натомість він приєднався до групи Аватара, щоб стати другом Аанга на все життя і наставником з магії вогню, та був сповнений рішучості закінчити війну і відновити честь як свою, так і Нації Вогню. У той час як Аанг переміг Озая, Зуко за допомогою Катари переміг його молодшу сестру, принцесу Азулу, і зайняв своє місце Володаря Вогню, оголосивши кінець Столітньої війни і початок нової ери любові та миру.

На початку свого правління Зуко довелося подолати великі труднощі та розв'язати кілька криз, особливо спричинених Рухом відновлення гармонії та Товариством Нового Озая. Тим не менш, йому вдалося зберегти мир і врешті-решт стати одним із засновників Об'єднаної Республіки Націй. Зуко залишив посаду Володаря Вогню у 167 році ПГ та став послом миру, передавши трон своїй доньці Ізумі.

Історія[]

Ранні роки[]

Зуко народився у 83 році ПГ першою дитиною принца Озая і принцеси Урси. Озай вважав, що Зуко не вистачає "іскри в очах", притаманної магам вогню, й королівська родина взагалі була не впевнена, чи є спадкоємець магом. Вважаючи свого первістка "ганьбою", Озай планував видворити його з палацу і лише втручання Урси та Мудреців Вогню змусило батька дати новонародженій дитині шанс. Врешті-решт Зуко проявив здібності до магії вогню й напруга в сім'ї на деякий час зникла.

За часів свого свого дитинства Зуко з батьками часто відпочивав на Вугільному острові. Роками пізніше цей період він буде вважати єдиним, коли родина була справді щаслива. Коли йому було три роки, Зуко став свідком полювання яструба на черепахокраба й без зайвих вагань кинувся рятувати краба, відчуваючи необхідність допомагати слабким. Вже відігнавши яструба, маленький принц зрозумів, що птиця загине без здобичі. Не знаючи, що робити далі, хлопець мало не помер від приливу хвилі, але Озай встиг врятувати сина. Решту дня Зуко провів під опікою матері, оправляючись від пережитого. Знаходячись на Вугільному острові, королівська родина також полюбляла дивитися п'єсу "Любов серед драконів" в місцевому театрі. Після цього зазвичай Зуко й Азула відтворювали фінальну дуель на пляжі. Зуко постійно був змушений брати роль Темного Духа Води, злого антагоніста, однак, тим не менш, був радий.

Zuko rescuing turtle crab

Навіть будучи трирічною дитиною, Зуко вже виявляв сильне почуття моралі, оскільки він хотів врятувати і яструба-орла, і краба-черепаху.

З роками Зуко і Азула почали дістанціюватися один від одного. Юний принц став для сестри об'єктом для маніпуляцій, глузування й обманів. Їх мати, Урсула, любила обох, але все ж таки більше віддавала перевагу синові, особливо коли Азула почала відкрито ворогувати із Зуко. Одного разу під час прогулянки по Королівському саду, Зуко помітив, як Азула спалює квіти, про що відразу розповів матері, вважаючи дії сестри неправильними. У відповідь на моралі від Урси, Азула підпалила нижній одяг брата. Залишившись наодинці із мамою, Зуко слізно зажурився, не розуміючи, чому Азула настільки зла.

Young Azula and Zuko

Зуко був повністю спустошений, почувши, як його батько сказав, що йому «пощастило народитися».

Кількома місяцями потому під час родинної трапези Азула почала хвалитися тим, як протистояла своєму вчителю з магії вогню, називаючи його методи навчання "ідіотськими". Вислухавши дочку, Озай погодився з тим, що вчителя потрібно покарати й віддав наказ відіслати його до колоній. На захист цього вчителя став Зуко, але Озай не хотів нічого слухати й вилаяв сина за те, що той "сміє читати лекції" своїй сестрі. Суперечка завершилася тим, що Озай розповів Зуко в обличчя, як хотів відмовитися від нього, і що, навідміну від Азули, йому, Зуко, просто пощастило народитися. Це залишило сильний відбиток в пам'яті принца.

Зникнення Урси[]

Ursa hugs Zuko

Урса відвідувала Зуко перед її таємничим зникненням.

У 95 році ПГ кузен Зуко, Лу Тен, загинув під час битви в Царстві Землі. Спустошений втратою свого єдиного сина, генерал Айро, дядько Зуко, припинив осаду столиці Царства Землі, Ба Сін Се. Незабаром після цього Озай разом з дітьми та Урсою зустрівся з Лордом Вогня Азулоном. Азула продемонструвала вражаючі вміння в магії вогню й знання військової стратегії, які перевершували Зуко. Азулона це не дуже вразило й він попросив Урсу залишити їх з Озаєм наодинці, бажаючи дізнатися справжню мету зустрічі. Азула запропонувала Зуко підслухати, про що буде йти мова. Озай висловив своє бажання стати спадкоємцем трона замість Айро, який поставив сімейну драму вище військової справи, і чия лінія після смерті Лу Тена перетнулася. Азулон обурився словами молодшого сина та заявив, що Айро досить постраждав, а тепер пришла черга пізнати страждання самому Озаю.

Перелякавшись, Зуко втік, а Азула залишилася дивитися далі. Дещо пізніше Азула прийшла до кімнати Зуко й розповіла, що покарання Озая полягає в тому, що він повинен вбити свого сина, оскільки Азулон забажав, аби той відчув, що це таке — втратити первістка. Почувши розмову, Урса забрала Азулу, а потім розбудила Зуко, сказавши, що вона зробила все для його порятунку. Наступного ранку, згадуючи буремні події минулого вечора, Зуко намагався знайти матір, а зустрівся із Азулою, яка безтурботно розповіла, що вночі помер Азулон, а Урса кудись зникла. На питання Зуко, куди поділася його мати, Озай нічого не відповів. Під час проводів Азулона Мудреці Вогню оголосили Озая новим Лордом Вогню.

Вигнання[]

Zuko begs

Зуко благає батька про вибачення.

Двома роками потому Айро взяв Зуко із собою на військову нараду Озая з генералами армії. Дядько завчасно попередив племінника не відкривати рота під час зустрічі. Але, коли один генерал запропонував пожертвувати цілим підрозділом новобранців заради диверсійного маневру, принц не стримався та почав звинувачувати генерала, розглядаючи це рішення як зраду патріотизму новобранців. Цей спалах був розцінений Озаєм як серйозна образа і Лорд Вогню зажадав вирішити справу в Агні Кай. Зуко погодився, не підозрюючи, що своїм втручанням образив не генерала, а батька. Повернувшись обличчям до свого супротивника, Зуко не очікував побачити Озая та відразу впав на коліна, благаючи прощення. Таку поведінку Озай розцінив як ознаку боягузтва і ще одним проявом неповаги.

Zuko and Iroh at the Western Air Temple

Зуко та його дядько відвідали Західний Повітряний Храм у пошуках Аватара.

Озай залишив Зуко шрам на лівій стороні його обличчя, лишив права на трон й вигнав з батьківщини. Єдиною умовою для повернення Озай назвав захоплення аватара, якого ніхто не бачив вже майже сто років. Нездійсненна справа, але Зуко відчайдушно чіплявся за цю можливість, як за єдину надію повернути свою честь.    

Зима 99 ПГ[]

Zuko interrogates

Зуко допитує жителів села Південного водного племені, шукаючи Аватара.

Перетинаючи Південне Водне Плем’я, Зуко та його команда побачили вогонь старого крейсера Нації Вогню, який сам давно зазнав корабельної аварії. Побачивши, що Аватар втікає до сусіднього села, Зуко наказав свому екіпажові почати переслідування. Корабель Зуко швидко прибув до села Племені Води. Принц-вигнанець спустився в супроводі невеликої кількості воїнів. Сокка кинувся на нього, однак, володіючи більшим бойовим досвідом, Зуко вимагав лише голих рук, щоб протистояти примітивній зброї Сокки, і швидко впорався з ним. Після першого удару Аватаром, який налетів на нього верхи на пінгвіні, між ними почалася коротка бійка, але Аанг зрештою здався, щоб захистити жителів села. На кораблі Зуко Аватар був замкнений у бризі, перш ніж зрештою втік за допомогою Сокки та Катари, до великого жаху та гніву Зуко. Незважаючи на серйозні пошкодження його корабля після зіткнення з Аангом, Зуко наказав невпинно переслідувати їх, в результаті чого його корабель розбився. Не маючи іншого виходу, князь шукав ресурси та місце для ремонту. Під час цього він і його команда потрапили в піратську засідку, але зрештою перемогли.

Зуко проти Джао Агні Кай

Зуко проти Джао в Агні Кай.

Незабаром після цього Зуко пришвартувався в гавані бази Нації Вогню біля узбережжя південно-західного Царства Землі, де його корабель міг пройти суттєвий ремонт, необхідний для усунення пошкоджень, завданих Аангом. Зуко хотів, щоб ремонт був зроблений швидко, щоб вони не втратили слід Аватара, і попередив Айро, щоб він не згадував Аватара під час їхнього перебування, щоб жоден інший не почав його шукати. Командир гавані Джао швидко дізнався правду, і в пориві гніву Зуко викликав його на Агні Кай, яку він зрештою виграв. Між Джао та Зуко спалахнуло запекле суперництво, обидва бажали захопити Аватара та доставити його Володарю Вогню.

Протягом кількох тижнів Зуко переслідував Аватара та його друзів у кількох частинах окупованого чи охопленого війною Царства Земля, знайшовши та майже схопивши його на острові Кіоші. Пізніше Зуко врятував свого дядька Айро від солдатів, що володіли стихією землі, які пленили його і планували перевезти в Ба Сінг Се, щоб постати перед судом за його дії під час облоги Ба Сінг Се. Під час погоні за Аватаром Зуко та решта його команди вирушили у води Нації Вогню та спробували захопити Аватара в Храмі Вогню на Острові Півмісяця, місія, під час якої Зуко ледве уникнув перспективи захоплення командиром Джао та відправлення додому як зрадника. Пізніше Зуко безуспішно намагався захопити Аватара за допомогою піратів. Погані стосунки Зуко з командою почали покращуватися, коли він продемонстрував товариськість і повагу, врятувавши керманича свого корабля від падіння на смерть під час небезпечної грози. Здійснюючи ризикований крок, Зуко вдягнув образ Блакитного Духа та проник у фортецю в якій пленили Аанга, щоб його врятувати від лап Джао. Це було зроблено не для порятунку Аанга, а для того, щоб він міг особисто доставити Аватар Володарю Вогню. Після того як Аанг втік, коли Зуко спробував напасти, він планував захопити Аватар за допомогою Джун та її Шуршика після того, як спостерігав, як вона зловила безбілетного пасажира на його кораблі, але Аанг і його друзі зуміли уникнути захопленню. Зрештою Джао дізнався, що Зуко стоїть за порятунком Аватара, і помстився, підірвавши корабель Зуко, який стояв у гавані. Вибух знищив корабель і тяжко поранив Зуко, якого тепер вважали мертвим. Коли Зуко возз'єднався з Айро, він сховався на борту корабля Джао, коли його дядько через горе прийняв пропозицію стати радником Джао.

Поранений Зуко

Поранений Зуко спостерігає, як Дух Океану забирає Джао.

Під час Облоги Півночі Зуко вдалося непомітно втекти з корабля Джао і врешті-решт пробратися до міста, де йому вдалося викрасти Аанга, який медитував у Світі Духів. Пробравшись крізь шалену заметіль, Зуко знайшов печеру та сховався. Незабаром після цього дух Аанга повернувся в його тіло. Після того, як Аватар прокинувся, маг повітря спробував втекти, але йому це не вдалося. Зуко глузував з Аватара, однак Катара, Сокка та Юї прибули на Аппі, слідуючи за Зуко крізь снігову бурю. Катара перемогла Зуко і приготувалась піти з Аангом. Молодий Аватар вдруге врятував життя Зуко, наполягаючи на тому, що Зуко потрібно взяти з собою, а не залишити без свідомості на снігу, де він напевно помре. Після повернення міста, Зуко врешті-решт вдалося втекти, після чого він напав на Джао зі спробою вбити його. Після перемоги в битві племенем північної води за допомогою Духу Океану на ім'я Ла, який діяв через Аанга, Зуко та Айро втекли з Північного полюса і три тижні подорожували на плоту з коряг, поки не досягли суші.

Весна 100 ПГ[]

Літо 100 ПГ[]

Володар Нації Вогню (100 - 167 ПГ)[]

171 ПГ[]

174 ПГ[]

Спадщина[]

Особистість[]

Здібності[]

Магія вогню[]

Володіння мечем[]

Інші навички[]

Стосунки[]

Родина[]

Advertisement