Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Zuko, 100 AG'den 167 AG'deki tahttan çekilişine kadar Ateş Lordu olarak hüküm sürmüş bir Ateş Ulusu Kralı ve ateş bükme ustasıdır. Prenses Ursa ve Ateş Lordu Ozai'ın en büyük çocuğu ve tek oğludur. Başlangıçta Avatar Takımı'nın baş düşmanı olan Zuko, sürgününü sona erdirmek ve Ateş Ulusu'nun Veliaht Prensi olarak onurunu geri kazanmak için üç yılını uzun süredir kayıp olan Avatar'ı yakalamaya adamıştır. Yüzünün sol tarafındaki belirgin yanık izi ile tanınır; bu iz, sürgün edilmesinden kısa bir süre önce babası Ozai tarafından kendisine verilmiş olup, babasına istemeden saygısızlık ettiği bir olay sonucunda sırası gelmeden konuşmuş ve Agni Kai düellosu yapmayı reddetmiştir.[3]

Paternal amcası General Iroh'un desteğiyle ve içsel mücadele ve çalkantılar yaşadıktan sonra, Zuko, Ozai'yi ve Ateş Ulusu'nun modelini hayal kırıklığına uğratıp reddetti. Bunun yerine, Aang'in grubuna katılarak ömür boyu arkadaşı ve ateş bükme öğretmeni olmayı seçti[4] ve savaşı sona erdirmeyi ve hem kendi hem de Ateş Ulusu'nun onurunu geri kazanmayı kararlılıkla hedefledi.[5] Aang, Ozai'yi yenerken, Zuko, Katara'nın yardımıyla küçük kız kardeşi Prenses Azula'yı yendi ve Ateş Lord'un yerine geçerek Yüz Yıllık Savaş'ın sonunu ve sevgi ve barış dolu yeni bir çağın başlangıcını ilan etti.[6]

Hükümdarlığının başlangıcında, Zuko büyük zorluklarla karşılaştı ve özellikle Harmony Restoration Hareketi[7] ve Yeni Ozai Cemiyeti'nin neden olduğu birkaç krizi çözmek zorunda kaldı. Bununla birlikte, barışı sürdürmeyi başardı ve sonunda Uluslar Birliği'nin kurucularından biri haline geldi.[8] Zuko, 167 A.G.'de Ateş Lordu pozisyonundan istifa edip barış elçisi oldu ve tahtı kızı Izumi'ye devretti.[9][10][11][12]

Tarih[]

Erken Yaşam[]

Ana Makale: Zuko'nun Tarihi (83 AG – 99 AG)

83 A.G.'de doğan Zuko, Prens Ozai ve Prenses Ursa'nın ilk çocuğuydu.[13] Küçük yaşından itibaren ateşbükücüler için tipik olan "gözlerindeki ışıltıyı" eksikliği nedeniyle babası tarafından hor görüldü.[14] Gerçekten de, Zuko güçlü bir ateş bükücü olmak için mücadele edecekti;[15] ancak, erken dönemden itibaren güçlü bir empati ve ahlaki duyarlılık sergiledi.[14] Zuko'nun erken yılları, ailesinin "gerçekten mutlu" olduğu tek yıllardı. Sık sık Ember Adası'na tatile giderlerdi,[16][17] ve Ember Adası Tiyatrosu'nda Ejderhalar Arasında Aşk adlı oyunu izlerlerdi. Bu noktada, Zuko ve Azula hala olumlu bir ilişkiye sahipti..[14] Zuko, ateş bükme sanatında Kunyo tarafından eğitim aldı[14] ve iki adet geniş kılıçla dövüş sanatında Piandao'dan eğitim aldı.[18]

Ancak, büyüdükçe Zuko ve Azula zamanla birbirlerinden uzaklaştı ve kardeşi tarafından manipülasyon, alay etme ve aldatmanın hedefi haline geldi. Bununla birlikte, anneleri her ikisini de seviyor olsa da, kız kardeşinden daha çok onu tercih etmesi, daha fazla kıskançlık ve anlaşmazlık yarattı.[14][15] Bu arada, Ursa ve Ozai arasındaki ilişki de giderek gerginleşti ve kötüleşti, bu da Ozai'nin Zuko'ya karşı daha da saldırgan olmasına neden oldu. Genç prens, babası ve küçük kız kardeşi tarafından duygusal istismara maruz kalmaya başladı.[14] Bu işlevsiz ilişkilere karşı, Zuko amcasına yakınlaştı ve ikisi sık sık birlikte vakit geçirirdi.[19][20]

Zuko on bir yaşındayken, kuzeni Lu Ten savaşta öldü. Tek çocuğunu kaybetmenin şokunu yaşayan General Iroh, Toprak Krallığı başkenti Ba Sing Se'nin 600 günlük kuşatmasını terk etti. Bu olaylar zinciri, Ateş Lordu Azulon'un ölümüne, Ozai'nin tahta çıkmasına ve Ursa'nın ortadan kaybolmasına neden oldu. Annesini çok yakından kaybetmesi, Zuko için travmatik bir deneyimdi.[15] Artık yeni Taç Prensi olsa da,[21] Zuko ailesinde büyük ölçüde yalnız kaldı ve Ozai ile Azula'nın merhametine kaldı. Ancak cepheye dönüşünde, Iroh yeğenini en iyi şekilde desteklemeye çalıştı.[3]

Zuko begs

Zuko, bağışlanması için babasına yalvardı.

İki yıl sonra, on üç yaşındaki Zuko, Ozai ve bazı generalleriyle bir savaş konseyine katıldı. Toplantıda, prens, bir generalin tüm Ateş Ordusu birliğini acımasızca feda etme önerisine karşı şiddetle itiraz etti. Patlamanın ciddi bir hakaret olarak algılanması üzerine, Ozai prensin bir Agni Kai'ye katılmasını talep etti. Zuko, hakaret ettiği kişinin general değil, babası olduğunu farkında olmadan kabul etti. Zuko gerçeği fark ettiğinde, gözyaşları içinde babasından af diledi. Ozai bunu korkaklık ve saygısızlık olarak değerlendirerek, Zuko'nun sol yüzünü kalıcı olarak yaralayarak yaktı. Zuko ayrıca doğuştan sahip olduğu haklardan da mahrum bırakıldı ve Avatar'ı yakalayana kadar sevdiği vatanından sürgün edildi. Avatar, neredeyse yüz yıl önce ortadan kaybolmuştu. Bu, herkesin aptalca bir görev olduğu konusunda anlaşmaya varılan bir işti, ancak Zuko, onurunu ve kaybettiği her şeyi geri kazanma umudu olarak umutsuzca bu göreve sarıldı.[3]

Zuko, sonraki iki yılını Avatar'ı boşuna ve umutsuzca arayarak geçirdi.[22] Küçük bir gemi verilmişti ve sadece Iroh ve küçük bir mürettebatıyla birlikteydi. Bu arkadaşlarıyla birlikte dünyayı dolaşıp ödülünü kazanmak için en ücra yerleri bile taradılar.[4][4] Iroh dışında, Zuko'nun bu yolculuktan pek keyif aldığı söylenemezdi.[3]

Bilgiler[]

  • Emerald City ComiCon 2017'de Gene Luen Yang, Zuko ve Mai'nin The Promise Part Two'daki ayrılıklarından üç yıl sonra ilişkilerini yeniden canlandırdığını ima etti,[23] ancak bu konuda resmi bir onay henüz gerçekleşmedi.
  • Zuko'nun saçı, Su Kitabı'nın tüm görünümlerinde siyahtır ve serinin geri kalanında kullanılan koyu kahverengiden farklılık gösterir.
  • Zuko'nun Ateş Lordu olarak ilk büyük eylemi, annesini aramak için arama partileri göndermek oldu.[24]
  • Zuko, "Zuko Alone" bölümünde, geriye dönüşler dışında hiçbir ana karakterin görünmediği, tamamen kendisiyle ilgili bir bölüme sahip olan ilk karakterdir; ikincisi ise Korra'da "Korra Alone" adlı Dördüncü Kitap bölümünde ortaya çıkar.
  • Zuko'nun adı, Ateş ulusu aranan bir posterde 祖寇 olarak listelenmiş, bu da "ata soyguncusu" anlamına gelir..[25] Ancak daha sonra "Ba Sing Se'nin Hikayeleri" bölümünde, bölüm başlığı kartında adı 蘇科 olarak yazılmıştır, bu da resmi kılavuza dayanan yabancı isimlerin fonetik transkripsiyonudur ve "uyanmış rütbe" şeklinde de çevrilebilir. Bununla birlikte, Ursa, Ikem'e bir mektup yazdığında "The Search Part One"da Zuko'nun adını 豎髙 (fiil "dikmek"; harf. "dikey yüksek/uzun") olarak yazar ve ikinci karakter "高"ın bir çeşidi olup çıkar.[26]
  • Zuko'nun adı, "kızgın" anlamına gelen Cebuano dilindeki suko kelimesine fonetik olarak benzer. Bu köken, Zuko'nun üç kitapta da tasvir edilen hırçın kişiliğiyle uyuşur.[27]
  • Iroh'a göre Zuko kötü bir çay yapıcısıdır, ancak "Kaynayan Kaya, Bölüm 1" zamanına kadar biraz daha iyileşmiş gibi görünür, çünkü Takım Avatar üyelerine çay servisi yaparken *içtiklerinde herhangi bir iğrenme belirtisi gözlenmez.
  • Zuko, amcasının şimşek yönlendirme tekniğini babası ve kız kardeşi karşısında iki kez başarıyla kullandı.[28]
  • Zuko'nun, belirli durumlarda hayatta kalmasına yardımcı olan üstün yetenekleri vardı. "Su Bükme Ustası" bölümünde, korsanlar Zuko'nun gemisine sızdığında, bir yorum balonunda Zuko'nun üstün işitme yeteneklerine sahip olduğu ve bir korsanın paslı bir kapıyı açtığını duyduğunda uyanarak uyandığı belirtilmiştir. "Kuzey Kuşağı Kuşatması, Bölüm 1" de ise, su altı tünellerinden yüzerken, bir yorum balonunda Zuko'nun olağanüstü uzun bir süre nefesini tutabilme yeteneği olduğu belirtilmiştir. Ek olarak, Iroh tarafından "Avatar Halası"nda belirtilmiştir ki, onlar üç hafta boyunca yiyecek ve su olmadan hayatta kalmışlardır.
  • Pilot bölümde Zuko'nun başlangıçta bir evcil şahin sahibi olması planlandı, ancak şovda yer almadı. Ancak Sokka'nın evcil hayvanı olan Hawky, şovda yer aldı, ancak sadece bir bölümde göründü.[29]
  • Zuko, gösterideki üç Agni Kai'nin hepsinde yer aldı: ilki Ozai ile arasında,[22] ikincisi Zhao ile arasında,[3] üçüncüsü ise Azula ile arasında gerçekleşti.ref name="SC3" />
  • "İki Sevgili Mağarası" Avatar Extras bonus yorumunda Zuko'nun hikayesinin Budha'nın hikayesiyle benzerlik gösterdiği belirtilmektedir.
  • Zuko, Ateş Ulusu'ndan kullanılan dao kılıçlarını bükme ateşle kullanan tek bilinen kişidir.[15]
  • "Su Bükme Ustası" Avatar Extras için, Zuko'nun tsungi boynuzu çalmada yetenekli olduğu belirtilmiştir; bu, Aang'ın ise berbat olduğu kontrast oluşturur.[30]
  • Zuko'nun beş kez ağladığı gösterilmiştir: "Fırtına", "Zuko Alone", "Acı Çalışma", "Kara Güneş Günü, Bölüm İki: Tutulma" ve son olarak "Sozin'in Kuyruğu: Bölüm 2, Eski Ustalar".
  • Zuko, seride kanayan iki karakterden biridir. İlk kez "Avatar Durumu" bölümünde Azula, tırnaklarıyla alnını çizdiğinde kanamıştır. İkinci kanayan karakter "Appa'nın Kayıp Günleri" bölümünde Appa'dır.
  • "Avatar Dönüyor" için Avatar Extras'a göre ve "Kömür Adası Oyuncuları" için Avatar Extras'a göre, "Zuko aslında Katara'nın aşk ilgisi olması planlanmıştı" ve "Yazan ve yaratıcılar Zuko ve Katara'nın aşık olmaları fikriyle oynadı." Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko, Zuko ve Katara'nın çift olması konusunda hiçbir niyet olmadığını inkar ediyorlar. Ancak yazar John O'Bryan tarafından bu açıklama çelişkilidir;
  • Avatar Extras için "The Avatar Returns" ve "The Ember Island Players" bölümleri, "Zuko'nun aslında Katara'nın aşk ilgisi olması planlanmıştı" ve "Yazarlar ve yaratıcılar Zuko ve Katara'nın birbirlerine aşık olmaları fikriyle oynadı." şeklinde ifade ediyor. Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko, Zuko ve Katara'nın çift olması konusunda hiçbir niyet olmadığını inkar ediyorlar. Ancak yazar John O'Bryan tarafından bu açıklama çelişkilidir; yazar, Katara'nın Aang yerine Zuko'yla sona ermesi konusu yazar odasında sıkça gündeme geldiğini söyledi.Bu, yazar Joshua Hamilton tarafından da doğrulanmıştır ve ekibi arasında Katara'nın Zuko ile mi yoksa Aang ile mi olması konusunda tartışmaların olduğunu söylemiştir. M. Night Shyamalan da, Ateş'in Üçüncü Kitabı'nın yapımı sırasında DiMartino ve Konietzko'nun henüz nereye gideceklerini, hatta Katara'nın kiminle olacağını bile kararlaştırmadıklarını hatırladı.
  • Dünya Kitabı İki boyunca Zuko, mülteci olarak Yeryüzü Krallığı'nın topraklarında yaşamak zorunda kaldığı için gözle görülür bir şekilde kas kaybetmeye başladı. Bu durum, Zuko'nun Ateş Prensi olarak teyit edildiği Ateş Kitabı Üç'üncü kitapta değişti; "The Beach" ve "The Ember Island Players" bölümlerinde vücudu İkinci Kitap'tan çok daha fit görünüyordu.
  • On altı yaşında tahta çıkan Zuko, bilinen en genç Ateş Lordudur.
  • Ayrıca, bir devletin yöneticisi olan bilinen en genç ikinci kişidir; ilki Dünya Kralı Kuei'dir.
  • Zuko, Avatar evreninde tahtından isteyerek feragat eden ilk iki bilinen hükümdardan biridir; diğeri Dünya Kralı Wu'dur.
  • Ayrıca, tahtın halefi tahta çıkmadan önce ölen ilk Ateş Lordu'dur.
  • Zuko'nun seslendirme sanatçısı Dante Basco, aynı zamanda General Iroh, Zuko'nun torunu olan bir karaktere de ses vermiştir.
  • Zuko, Avatar Takımı'na katılan ve babalarının onlara ve müttefiklerine karşı düşmanlık besleyen bir baba figürüne sahip olan üç karakterden ikincisidir. Diğer ikisi Toph Beifong ve Asami Sato'dur.
  • Zuko ile Asami Sato arasında birçok paralellik vardır.
  • Her ikisi de üst sınıf ailelere doğmuş ve hırslı babalarının etkisi altında yaşamışlardır.
  • Her iki karakter de sonunda babalarına karşı çıkmışlardır, çünkü babalarının doğruluğa fazla önem vermediğini ve artık hiç kimseye gerçek anlamda sevgi duyamadıklarını fark etmişlerdir.
  • Bu kabullenmeye verdikleri tepki de benzerdir, çünkü hem Zuko hem de Asami, Avatar'a katılmak ve babalarını durdurmak ya da babalarına hizmet etmek arasında bir seçim yapmak zorunda kalmışlardır ve her iki karakter de ilk seçeneği tercih ederek, hızlı şimşek tabanlı saldırılarla ailelerine karşı çıkmışlardır.
  • Son olarak, her iki karakter de inançlarını takip etmenin bir sonucu olarak geçici olarak daha büyük bir yoksulluk ve izolasyona düşmüşlerdir.
  • Hem Ozai hem de Hiroshi, eylemleri nedeniyle sonunda hapse atılmışlardır.
  • Mavi Ruh, Zuko'nun kılık değiştirmesi olsa da, karakter The Boy in the Iceberg oyununda ve "School Time Shipping" adlı gayri resmi kısa videoda tamamen farklı bir karakter olarak tasvir edilmiştir.
  • Zuko'nun kullandığı Mavi Ruh maskesi, Ursa'nın Ozai ve kendisinin bir resminin arkasına sakladığı Love amongst the Dragons oyunundaki maskeler koleksiyonunda bulunuyordu.Onları, Ikem ve Hira'a Tiyatro Grubu'nu hatırlatmak için gizlice yaptırmıştı.
  • Zuko'nun, torunu General Iroh ile yakın bir ilişkisi vardır.
  • Yaşlılıkta Zuko, "Lord" unvanını taşır.
  • Yaşlılıkta Zuko'yu tanımlarken, yaratıcılar onu Clint Eastwood'un tipik sert karakterlerine benzetmişlerdir.
  • Zuko, Avatar evreninde, yakın bir akraba tarafından yara alınan ilk karakterdir; ikincisi The Legend of Korra'da Lin Beifong'dur. Ancak Zuko kasıtlı olarak yaralanırken, Lin kazara yaralanmıştır.
  • Zuko, orijinal Avatar Takımı'nın hayatta kalan son erkek üyesidir.
  • Babası tarafından verilen yanık izinin derecesine rağmen, Zuko sol gözündeki gözyaşı kanalının tam işlevselliğini korudu.
  • Temmuz 2020'de, SMITE adlı oyun, oyuncunun Japon fırtına tanrısı Susano'nun görünümünü Ateş Kitabı Üç'teki Zuko veya Mavi Ruh olarak değiştirebileceği bir savaş geçişi başlattı.[31][32]
  • Zuko'nun Avatar hikayesine katılımı, yürütücü yapımcı Eric Coleman'dan geldi; yapım aşamasında, Ozai'nin ana kötü karakter olması planlandığında, Coleman, Avatar Takımı'nı takip edecek bir karaktere ihtiyaçları olduğunu önerdi.
  • Ayrıca, Zuko'nun başlangıçta bir yetişkin olarak tasvir edilmesi planlanıyordu. Ancak Coleman, karakterin gerçekten Aang'i kovalayan hırslı bir çocuk olarak tasvir edilmesini önerdi. Konietzko da buna bir yara izi ekleyip ekleyemeyeceklerini sordu ve Coleman da kabul etti. Sonuç olarak, Coleman "Zuko'nun babası" olarak adlandırıldı.[33]

Şablon:Succession box

Şablon:Succession box

Şablon:Succession box

Şablon:Succession box

Referanslar[]

  1. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, page 127.
  2. Estoesta, Joann, Wahlander, Lisa, Huebner, Andrew, Scheppke, Gary, MacMullan, Lauren, Mattila, Katie, Ridge, Justin, Volpe, Giancarlo (writers) & Spaulding, Ethan (director). (September 29, 2006). "The Tales of Ba Sing Se". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 15. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Ehasz, Aaron (writer) & MacMullan, Lauren (director). (June 3, 2005). "The Storm". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 12. Nickelodeon.
  4. 4,0 4,1 4,2 Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim (writers) & Spaulding, Ethan (director). (July 14, 2008). "The Western Air Temple". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 12. Nickelodeon.
  5. Ehasz, Aaron (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 2: The Old Masters". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 19. Nickelodeon.
  6. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; SC4 isimli refler için metin sağlanmadı
  7. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene Luen (writer), Sasaki of Gurihiru (penciling, inking), Kawano of Gurihiru (colorist), Heisler, Michael; Comicraft (letterer). The Promise Part One (January 25, 2012), Dark Horse Comics.
  8. Sunu, Steve (December 1, 2014). Exclusive: Yang Guides Avatar: The Last Airbender through Smoke and Shadow. Comic Book Resources. Retrieved on Aralık 1, 2014.
  9. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (directors). (April 14, 2012). "Welcome to Republic City". The Legend of Korra. Book One: Air. Episode 1. Nickelodeon.
  10. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; CCS-4 isimli refler için metin sağlanmadı
  11. DiMartino, Michael Dante (October 23, 2014). Legend of Korra Live Community Q&A: Michael Dante DiMartino and Bryan Konietzko. Avatar Wiki. Retrieved on Ekim 23, 2014.
  12. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; RBc isimli refler için metin sağlanmadı
  13. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; WS2 isimli refler için metin sağlanmadı
  14. 14,0 14,1 14,2 14,3 14,4 14,5 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene Luen (writer), Sasaki of Gurihiru (penciling, inking), Kawano of Gurihiru (colorist), Heisler, Michael; Comicraft (letterer). The Search Part Two (July 10, 2013), Dark Horse Comics.
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 Ehasz, Elizabeth Welch (writer) & MacMullan, Lauren (director). (May 12, 2006). "Zuko Alone". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 7. Nickelodeon.
  16. Hedrick, Tim, Hamilton, Josh, O'Bryan, John (writers) & Volpe, Giancarlo (director). (July 18, 2008). "The Ember Island Players". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 17. Nickelodeon.
  17. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene Luen (writer), Sasaki of Gurihiru (penciling, inking), Kawano of Gurihiru (colorist), Heisler, Michael; Comicraft (letterer). The Promise Part Two (May 30, 2012), Dark Horse Comics.
  18. Wilgus, Benjamin (writer), Ridge, Justin (artist), Dzioba, Wes (colorist), Comicraft (letterer). "Swordbending" (2009), Nickelodeon Comics Club.
  19. Avatar: The Last Airbender: Legacy of the Fire Nation, Letter: "To: Uncle Iroh; From: Zuko, age seven"
  20. Avatar: The Last Airbender Cookbook: Official Recipes from the Four Nations, p. 113.
  21. The Earth Kingdom Chronicles: The Tale of Zuko, Chapter 1.
  22. 22,0 22,1 DiMartino, Michael Dante (writer) & MacMullan, Lauren (director). (February 25, 2005). "The Southern Air Temple". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 3. Nickelodeon.
  23. Yang, Gene Luen (March 2, 2017). The Comic Elements of Avatar and Korra - ECCC 2017. Retrieved on Mart 2, 2017.
  24. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; P3 isimli refler için metin sağlanmadı
  25. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; D isimli refler için metin sağlanmadı
  26. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; AFL isimli refler için metin sağlanmadı
  27. Wiktionary (June 13, 2006). suko. Wiktionary. Retrieved on Aralık 15, 2020.
  28. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; DBS2 isimli refler için metin sağlanmadı
  29. Hamilton, Joshua (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (November 2, 2007). "The Runaway". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 7. Nickelodeon.
  30. O'Bryan, John (writer) & Dos Santos, Joaquim (director). (September 28, 2007). "The Headband". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 2. Nickelodeon.
  31. Higgins, Chris (June 22, 2020). New Battle Pass Brings Avatar Skins to Smite. ag.hyperxgaming.com. Retrieved on Eylül 23, 2020.
  32. Avatar and Korra characters joining Smite in the next Battle Pass. earlygame.com (July 11, 2020). Retrieved on Eylül 23, 2020.
  33. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; BtE2 isimli refler için metin sağlanmadı
Advertisement