Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
This page is move protected. This article has been featured on the main page. Click here for more featured articles. Fire Nation emblem White lotus tile icon

Şablon:Character infobox

Piandao, bir Ateş Ulusu kılıççı, kılıç ustası ve kaligrafistti. Eski bir Ateş Ordusu üyesi olan Piandao aynı zamanda Beyaz Lotus Düzeni'nin yüksek rütbeli bir üyesiydi ve Ba Sing Se'nin kurtuluşunda yer aldı. Piandao, Ateş Ulusu tarihindeki en büyük kılıç ustası ve yapımcısı olarak kabul edildi ve Zuko ve Sokka'ya kılıç sanatında eğitim verdi.[2][3]

Tarih[]

Erken Yaşam[]

Piandao, her ikisi de sanatlarında deha olarak kabul edilen iki ateşbükücü ebeveynin çocuğu olarak doğdu. Tek çocukları olan ve bükemez olduğu için utanç duyan ebeveynleri onu bir yetimhanenin kapısına bıraktılar. Piandao büyürken sinirli ve huzursuz bir çocuktu, ancak sanatlara ilgi duyuyor ve resim yapmayı, hat sanatını seviyordu, bu da ona rahatlama ve zihin odaklanması sağlıyordu.[2]

On yaşında, Piandao doğal yeteneğiyle tanınan bir Ateş Ulusu erkek kampına katıldı. Orduda daha fazla eğitim aldı ve korkulan bir kılıç dövüş stili geliştirdi. Piandao, Ateş Ulusu için birçok savaşa katıldı ve hepsini kazandı. Ancak birkaç yıl savaşarak geçirdikten sonra, Piandao savaşa olan ilgisini kaybetti ve daha aydınlanmış biri olmaya çalıştı. Yıllık Savaş'ta Ateş Ulusu'nun rolü konusunda giderek çelişkiye düştü ve bu nedenle ordudan firar etti ve birçok yıl boyunca dünyayı dolaştı, çeşitli bükemezlerin, savaşçıların ve sanatçıların yanında eğitim gördü.[2]

Bir süre sonra Ateş Ulusu'na geri döndü ve Shu Jing kasabasında yerleşti. Ateş Ordusu, onu askeri terk ettiği için tutuklamak için geldi. Efsanevi bir savaşta Piandao, yüz askeri de yenerek galip geldi. Ateş Ordusu bir daha onu rahatsız etmedi.[2] Her yerden insanlar kılıç dövüş sanatında onun eğitimini aramak için geldi, ancak Piandao, köylerinde en iyisi olduklarını iddia eden birçok öğrenciyle karşılaştığı için potansiyel öğrencilere ders vermekten kaçınma ünü kazandı.[1] Ancak, bir noktada, genç Prens Zuko'yu çift kılıç kullanmayı öğretmeyi kabul etti.[4]

Bilgiler[]

  • "Pian Dao" (片刀), Çin kılıcı olarak da bilinen derin kıvrımlı bir Çin kılıcıdır ve oldukça nadirdir. Bu, Piandao'nun bir kılıç ustası olmasıyla ilgili bir gönderme olabilir. Ancak adına rağmen, Piandao düz bir bıçaklı kısa kılıç olan "jian" (剑) kullanmıştır.
  • Jeong Jeong ve Chey gibi o da Ateş Ulusu askerinden firar etmiş ve yaşamıştır.[5][6] Ancak, öncekilerin aksine, Piandao, imparatorluk egemenliği için Ateş Ulusu'nun nedenine karşı açıkça konuşan biri olmaktansa, sadece savaştan bıktığı için askeri terk etmiş ve aydınlanmayı tercih etmiştir.
  • Kara Güneş Günü'nden önce Avatar'ın hala hayatta olduğunu bilen az sayıdaki Ateş Ulusu karakterlerinden biridir.

Piandao'nun karakter tasarımı, Avatar yapım ekibi tarafından dizi için dövüş sanatları danışmanı olan Sifu Kisu'ya bir göndermedir.[7]

  • Piandao'nun kapısında beyaz lotus sembolü vardı, bu da "Sozin'in kuruklu yıldızı, Kısım 2: Eski Usta bölümündeki olayların ipucuydu.

Beyaz veya gri saçları olmayan tek adı verilen Beyaz Lotus Düzeni üyesiydi.

  • Piandao, tipik altın gözlere sahip olmayan az sayıdaki Ateş Ulusu karakterlerinden biriydi. Diğerleri arasında Ty Lee, Fat, Chit Sang, Shoji ve Ta Min bulunur.

Piandao, olmayan bükücülerden oluşan Avatar Takımı'nda Sokka gibi, "yaşlı usta" olan tek kişiydi, bu da öğretmen ve öğrencinin birbirlerini daha iyi anlamalarına yardımcı oldu.

  • Ba Sing Se'nin kurtarılmasına katılan Beyaz Lotus Düzeni'nin adı verilen üyeleri arasında, Piandao birinci kitapta görünmeyen tek kişiydi.
  • Piando Türkiye de Yayımlanan Avatar dizi bölümlerinde Ali Gül tarafından seslendirilmiştir.

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (October 12, 2007). "Sokka's Master". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 4. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Piandao.
  3. Avatar Extras for "Sokka's Master" on Nicktoons Network.
  4. Wilgus, Benjamin (writer), Ridge, Justin (artist), Dzioba, Wes (colorist), Comicraft (letterer). "Swordbending" (2009), Nickelodeon Comics Club.
  5. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Jeong Jeong.
  6. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Chey.
  7. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan & Sifu Kisu (October 30, 2007). "Sokka's Master" commentary. Book 3: Fire, Volume 1 DVD.
Advertisement