Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
This page is move protected. White lotus tile icon
Bu makale dizide adı geçen masa oyunu hakkındadır. Oyunun Nick.com video oyunu yorumu için Pai Sho (video oyunu) sayfasına bakınız..
"Sana her zaman Pai Sho'nun bir oyundan daha fazlası olduğunu anlatmaya çalıştım."
Iroh'tanZuko'ya.[1]
Pai Sho game

Bu, bir Pai Sho oyununun ilk düzenidir.

Pai Sho (牌數)[2] dünyasında popüler olan ve her yaştan insana hitap eden iki oyunculu bir oyunu. Geçmişi Raava dönemi'ne kadar uzanan,[3] efsaneye göre ruhlar tarafından icat edilen,[4] ve o zamandan beri dünyanın dört bir yanındaki insanlar arasında popülerliğini koruyan bir oyundur. [5] Hem strateji hem de şans oyunudur ve her kültür kendi kurallarını ve oyun çeşitlerini geliştirmiştir.[2] Oyundaki beyaz lotus taşı Beyaz Lotus Tarikatı'nın işleyişinde merkezi bir rol oynamaktadır, zira grup adını ondan almış ve Yüz Yıl Savaşı'nın sonunda varlıkları alenen ortaya çıkmadan önce diğer üyelerle gizlice iletişim kurmak için bu taşı kullanmıştır.[1]

Kurallar[]

"Sizin için iyi bir hamle, rakibiniz için de iyi bir hamledir."
― Klasik bir Pai Sho atasözü.[6]
Playing Pai Sho

İşte bir Pai Sho oyununun tepeden görünümü.

Pai Sho, on iki bölüme kadar bölünmüş ve renkli karelerden oluşan ızgaralara ayrılmış büyük, dairesel bir tahta üzerinde oynanır. Bu ızgara 10x10 kareyle sınırlı olabilir,[7] veya 18x18 kadar çok olabilir. Yuvarlak karolar parça olarak kullanılır ve her karo farklı bir görüntüye sahiptir. Oyunculara belirli sayıda taş verilir ve bu taşlar oyun tahtasının etrafına yerleştirilir ve hareket ettirilir. Kurallara bağlı olarak, bir oyuncunun tahta üzerinde iki yüzden fazla noktaya yerleştirilebilen altmış kadar taşı olabilir.[7] Yıllar boyunca, oyunun kuralları kültürden kültüre değişmiştir; örneğin, bazıları oyunu hızlı tempolu, diken üstünde bir şans oyunu olarak görürken, diğerleri yavaş, metodik bir strateji oyunu olarak görür.[2]

Bilinen karolar[]

Beyaz Lotus Karosu[]

White lotus tile icon

Tüm Pai Sho karoları gibi beyaz lotus karosu da yaklaşık bir buçuk inç çapında yuvarlak, siyah, dairesel bir parçadır. Karonun büyük bir kısmını kaplayan büyük beyaz bir çiçek görüntüsüyle tanımlanır. Iroh'a göre, birçok kişi onun önemini hafife almaktadır. Iroh bir keresinde Zuko'nun Avatar'ı arayışından zaman ayırıp keyifsiz tüccarlar iskelesi'nden yeni bir karo almıştır.[11] Bu karo ayrıca Aang'in Keşiş Gyatso ile oynadığı Pai Sho oyununda da kullanılmış ve bu oyun sırasında keşiş lotus karosunu Avatar'ın daha önce yerleştirdiği parça ile dikkat çekmeden değiştirmeye çalışmıştır. Ayrıca, beyaz bir lotus taşı Sokka'ya kılıç ustası Piandao tarafından, kılıç ustalığı eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra verilmiştir; Piandao'nun malikanesinin kapısındaki amblem de bu taşa benzemektedir.[12]

Beyaz Lotus Düzeni[]

Pai Sho, Beyaz Lotus Tarikatı'nda önemli bir yere sahipti ve tarikatın pek çok üyesi bu oyunu tarihi boyunca gizli bir iletişim yöntemi olarak kullanmıştır. Oyun, uzmanların strateji geliştirmesine ve birbirlerine açıktan bilgi aktarmasına olanak tanır, başka kimse ne iletildiğini bilmeden.[13] Tarikatın tarihinin büyük bir bölümünde, üyeler arasında tanınmanın anahtarı, tahtanın ortasına belirli bir taş olan beyaz lotusun yerleştirilmesi ve ardından taşların tam olarak merkezi taşı yansıtan bir düzende hızlı bir şekilde yerleştirilmesi şeklindeki açılış hamlesi etrafında dönen senaryolu bir diyalog içeriyordu. [1][10] Yangchen döneminde, sıra "Yasemin bir-yedi, Gül iki-altı, Beyaz Zambak üç-altı, Krizantem dört-altı, Beyaz Yeşim beş-altı, Ormangülü altı-altı, Ejderha iki-beş, Budak otu beş-iki" ile başlar ve ardından sıfır-sıfır altı-altı çizgisinin karşısında aynalı bir sıra izlerdi. Bu iki dizi daha sonra tahtanın diğer üç çeyreği için tekrarlanır ve "element döngüsündeki uygun karo" ile sona ererdi.[10] Avatar Yangchen Port Tuugaq'daki White Lotus Tarikatı ile iletişime geçmeye çalıştığında ve yerel temsilcileri onu geri çevirmeye çalıştığında, gizli örgüt hakkındaki bilgisini belirtmek için doğru hamle sırasını ezberden sıraladı.[10] Yüzyıllar sonra, Iroh kendisini toplumun bir parçası olarak tanımlamanın bir yolu olarak Misty Palms Oasis'teki bir barda başka bir White Lotus üyesi olan Fung ile giriş oyununu oynadı.[1]

Bilinen Oyuncular[]

Trivia[]

  • Pai Sho Go, Chinese checkers, straight checkers ve Xiangqi masa oyunlarına benzerlik gösterir.
  • Zuko'ya göre Pai Sho kumar için kullanılabilir.[1]
    • Oyunun adı, kumarın da oynanabildiği Çin taş oyunu Pai gow'u taklit etmektedir.
  • Büyük bir Pai Sho masası Batı Hava Tapınağı'nda bulunabilir.[31]
  • Taş karonun sembolü Toprak Krallığı'nın amblemi ile aynıdır.
  • Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko tüm kuralları düşünmeden Pai Sho'yu oluşturdular. Asıl kurallar Nickelodeon çalışanları tarafından hayranların oynaması için çevrimiçi bir Pai Sho oyunu tasarladıklarında düşünüldü.[32][33]
    • Yaratıcılar ayrıca oyunun kural kitabına Pai Sho'nun birçok hayran yapımı versiyonuna bir övgü olarak Pai Sho'nun nasıl oynandığına dair sayısız varyasyonla ilgili ayrıntıyı da dahil etmişlerdir.[33]
  • "Kör çanta kumarı" oyunu genellikle sadece hile yapan kişiler tarafından kullanılan bir Pai Sho tarzıdır.[7]
  • Avatar Kuruk'un kazanmasını sağlayan gizli stratejileri vardı; ancak bunları en sonunda en yakın arkadaşlarına açıkladı.[7]
  • Yun kırk dört Pai Sho tahtasına sahipti.[34]
  • Oyun stilleri genellikle ustalar tarafından bir imza, tahta içinde bulunan bir kimlik kadar bireysel ve tanınabilir olarak tartışılır.[7]
  • Cumhuriyet Şehri Üniversitesi]]'ndeki bir öğrenci derneğinin adı Pai Sho Derneği idi.[35]

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Hedrick, Tim (writer) & MacMullan, Lauren (director). (July 14, 2006). "The Desert". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 11. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 DiMartino, Michael Dante (writer) & Graham, Ian (director). (August 1, 2014). "The Stakeout". The Legend of Korra. Book Three: Change. Episode 9. Nick.com.
  3. 3,0 3,1 3,2 DiMartino, Michael Dante (writer) & Heck, Colin (director). (October 18, 2013). "Beginnings, Part 1". The Legend of Korra. Book Two: Spirits. Episode 7. Nickelodeon.
  4. 4,0 4,1 Hedrick, Tim (writer) & Graham, Ian (director). (November 8, 2013). "A New Spiritual Age". The Legend of Korra. Book Two: Spirits. Episode 10. Nickelodeon.
  5. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Gear: Pai Sho.
  6. Şablon:Cite Yangchen
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 16, 2019). Chapter Five, "Revelations". The Rise of Kyoshi. Amulet Books.
  8. Avatar Legends: The Roleplaying Game Backerkit SSS!. Kickstarter (November 10, 2021). Retrieved on Kasım 11, 2021.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Şablon:Cite Yangchen
  10. 10,00 10,01 10,02 10,03 10,04 10,05 10,06 10,07 10,08 10,09 10,10 Şablon:Cite Yangchen
  11. 11,0 11,1 O'Bryan, John (writer) & Lioi, Anthony (director). (April 29, 2005). "The Waterbending Scroll". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 9. Nickelodeon.
  12. Hedrick, Tim (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (October 12, 2007). "Sokka's Master". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 4. Nickelodeon.
  13. Avatar Legends: The Roleplaying Game. Core Book, Version 1.0, 2022, p. 30.
  14. 14,0 14,1 Ehasz, Aaron (writer) & MacMullan, Lauren (director). (June 3, 2005). "The Storm". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 12. Nickelodeon.
  15. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 21, 2020). Chapter Twelve, "The Fire Sage". The Shadow of Kyoshi. Amulet Books.
  16. Şablon:Cite video game
  17. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 21, 2020). Chapter Sixteen, "Resignation". The Shadow of Kyoshi. Amulet Books.
  18. 18,0 18,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (directors). (April 28, 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Book One: Air. Episode 4. Nickelodeon.
  19. Avatar Legends: The Roleplaying Game. Wan Shi Tong's Adventure Guide, Version 1.0, 2022, p. 104.
  20. Throughout Avatar: The Last Airbender.
  21. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 16, 2019). Chapter Three, "The Boy From Makapu". The Rise of Kyoshi. Amulet Books.
  22. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 16, 2019). Chapter Thirty-Two, "Hauntings". The Rise of Kyoshi. Amulet Books.
  23. Şablon:Cite Yangchen
  24. 24,0 24,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 21. Nickelodeon.
  25. 25,0 25,1 Avatar Legends: The Roleplaying Game. Quickstart, Version 1.0, 2021, p. 31.
  26. Şablon:Cite Yangchen
  27. Avatar: The Last Airbender: Legacy of the Fire Nation, page 13.
  28. Hamilton, Joshua; Matte, Johane (artist), Matte, Johane (artist), Kim, Hye-Jung (colorist), Comicraft (letterer). "Bumi vs. Toph, Round One" (2009), Nickelodeon Comics Club.
  29. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 21, 2020). Chapter Eight, "Ancient History". The Shadow of Kyoshi. Amulet Books.
  31. Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim (writers) & Spaulding, Ethan (director). (July 14, 2008). "The Western Air Temple". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 12. Nickelodeon.
  32. Ian Graham on the spirit of an episode commentary for "The Stakeout".
  33. 33,0 33,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan & Graham, Ian (2 Aralık 2014). "The Stakeout" commentary. Üçüncü Kitap: Değişim Blu-ray.
  34. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 16, 2019). Chapter Six, "Promises". The Rise of Kyoshi. Amulet Books.
  35. 'Avatar Legends: The Roleplaying Game. Republic City, Version 1.0, 2023, s. 41.

Ayrıca bakınız[]

  • Avatar Dünyasında Rekreasyon
Advertisement