Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
This page is move protected. This article has been featured on the main page. Click here for more featured articles. Earthbender Firebender Airbender Waterbender Earth Kingdom emblem
"Arkadaşım bir diplomat değil. Diplomasinin en büyük başarısızlığıdır. O müzakerelerin çöküşüdür. Onun ötesinde düşmanlıkların artması mümkün değildir."
Lao Ge, Ateş Lordu Zoryu'ya Kyoshi'nin tehtidini hatırlatıyor.[1]

Şablon:Karakter bilgikutusu2 Kyoshi Kuzey Su Kabilesi'nden Avatar Kuruk'un hemen ardından gelen ve Ateş Ulusu'ndan Avatar Roku'dan önce gelen Toprak Krallığı doğumlu Avatar idi. Kendisi 230 yaşında ölmüştür, bu da onu doğrulanmış en yaşlı insan yapmaktadır,[2] ve aynı zamanda çoğu insanın boyunu aşan olağanüstü uzun bir kadındı.[3] Kyoshi iki suçlunun çocuğu olarak dünyaya geldi: Dönek bir Air Nomad rahibesi olan Jesa ve Toprak Krallığı oyuncularından oluşan yoksul bir aileden gelen bir hırsız olan Hark. Annesinin altın başlığını ve metal savaş yelpazelerini ve babasının daofei yüz boyasını benimseyerek daha sonraki imza kıyafetini ebeveynlerinden miras almıştır. Kyoshi'nin erken yaşlarda zor bir hayatı oldu. Ailesi tarafından terk edilen Kyoshi, vekil babası olan Kelsang tarafından kurtarılana kadar evsiz bir yetim olarak zar zor hayatta kaldı. Ayrıca on altı yaşına kadar Avatar olarak tanınmadı; onun yerine arkadaşı Yun Avatar ilan edildi. Kimliği hakkındaki gerçek ortaya çıktığında, Kyoshi'nin dünyası kaosa sürüklendi. Yun korkunç bir ruha kurban edildi ve Kelsang onu Yun'un eski efendisi ve Toprak Krallığı'nın "fiili" hükümdarı Jianzhu'dan korumaya çalışırken öldürüldü. Jianzhu'dan intikam almak için korkan ve çaresiz kalan Kyoshi, diğer arkadaşı Rangi ile kaçtı ve ailesinin eski suç çetesi Uçan Opera Şirketi'ne katıldı. Bu beklenmedik müttefiklerle Kyoshi sonuç olarak Toprak Krallığı'nı gezdi ve Jianzhu tarafından kovalanırken yeraltı suç dünyasına dahil oldu. Bir dizi sıkıntı ve kişisel kayıptan sonra Kyoshi suç ortaklarıyla yakın bir bağ kurmuş, Rangi ile romantik bir ilişkiye girmiş ve Jianzhu'nun ortadan kaldırılmasına yardımcı olmuştur Sonraki yıllarda Kyoshi, Avatar olarak halk tarafından kabul görmek ve Jianzhu'nun ölümü gerginliklere ve liderlik boşluğuna yol açtığı için Toprak Krallığını istikrarlı tutmak için mücadele etti. Kyoshi, Ateş Ulusu'ndaki Kamelya-Şakayık Savaşı'nın sonunu gördü ve daha sonra Avatarlığı hakkında yalan söyleyen herkese karşı intikam arzusuyla yozlaşmış olan arkadaşı Yun ile uğraştı. Bu deneyimler onun dünya görüşünü ve Avatar olarak rolüne yaklaşımını büyük ölçüde şekillendirdi. Halefleri Roku ve Aang'in aksine, Kyoshi sadece gerçek adaletin barışı getirebileceğine kararlıydı ve gerekirse bu amaca ulaşmak için düşmanları öldürmekten daha az çekiniyordu. Bu yöntemleri kullanarak, genel olarak etkili bir Avatar oldu. Felaketle sonuçlanan Sarı Boyun Ayaklanması'nın yeniden canlanmasını önledi, Ateş Lordu'nu durdurdu. Zoryu'nun gözden düşmüş Saowon klanı'nı katletmesini engellemiş, Fatih Chin'in Dünya Krallığı'nı silahlı olarak ele geçirme girişimini bozguna uğratmış, evlat edindiği anavatanını güvende tutmak için Kyoshi Adası ve Kyoshi Savaşçıları'nı kurmuş ve Dünya Krallığı'nın anayasal bir monarşiye dönüştürülmesine yardımcı olmuştur. Daha sonraki yaşamında, Dünya Krallığı'nın elli beş eyaleti arasında barışı korumuş ve en yoksul ve en dezavantajlı olanları iyileştirmek için politikaların uygulanmasına yardımcı olmuş ve Dünya Bilgeleri'nin yozlaşmış bir grup politikacıdan bilge danışmanlar ve akademisyenlerden oluşan bir düzene dönüştüğünü görmüştür. İki yüzyıldan fazla yaşayan Kyoshi, dünyayı eşi benzeri görülmemiş bir barış dönemine soktu.

  1. Yee, F. C. (author), DiMartino, Michael Dante (author). (July 21, 2020). Epilogue. The Shadow of Kyoshi. Amulet Books.
  2. Escape from the Spirit World: Avatar Kyoshi Online Comic Book (fun fact)
  3. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; AD isimli refler için metin sağlanmadı
Advertisement