Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
This page is move protected. This article has been featured on the main page. Click here for more featured articles. This article is an A-class article. It is written to a very high standard. Firebender Fire Nation emblem White lotus tile icon Spirit Emblem
Bu makale Zuko'nun amcası hakkındadır. Zuko'nun torunu için bakınız Iroh (Birleşik Kuvvetler generali). Diğer benzer kullanımlar için Iroh (anlam ayrımı) bölümüne bakınız.
"Ba Sing Se'yi yeniden ele geçirdikten sonra çay dükkanımı yeniden ele geçireceğim ve her gün Pai Sho oynayacağım! Avatar Takımı'na Iroh.[1]"
— {{{3}}}

Iroh emekli bir Ateş Ulusu üyesiydi. general, ulusun eski Taç Prens, Beyaz Lotus Tarikatı'nın Büyük Lotus'u,[1] bir ateş bükme ustası ve yeğeni Zuko'nun bilge akıl hocası. [8] O Ateş Lordu'nun büyük oğluydu. Azulon ve Ilah ve Ozai'nin ağabeyi.[11] Iroh'un iyi bilinen ateş püskürtme yeteneği ve son ejderhayı "öldürme" iddiaları ona "Batının Ejderhası" onursal unvanını kazandırdı. [12][13] Ateş Ulusu'ndan diğer birçok kişinin, özellikle de kendi ailesindekilerin aksine Iroh bilge, yumuşak başlı ve ruhani bir adamdı. Dört elementin dengesini takdir eder ve hayranlık duyardı ve hatta diğer elementlerin yönlerini kendi ateş bükme tekniklerine dahil ederdi.[14] Iroh Avatar'a yardım etti [Aang]] ve companions ile birkaç kez karşılaşmış ve bunun sonucunda bir hain olarak damgalanmıştır.[15] Son derece anlayışlı bir kişi olarak, ölen oğlu Lu Ten'i aramak için Ruhlar Dünyası'na yolculuk etmiştir.[15][16][17] Dört element hakkındaki bilgisi ve saygısı, başkalarına tavsiyelerde bulunmasını sağladı; birçok yakın arkadaşına ve dostuna yardım etti.[2][12][14][18] Oğlunun travmatik ölümünden sonra Iroh, Zuko'yu yeğeninden ziyade kendi oğlu olarak gördü,[19] ve kraliyet ailesi üyelerinin ondan beklediği kader yerine kendi kaderini seçmesi için onu teşvik etti. Ozai'nin yenilgisinden ve çatışmanın sona ermesinden sonra Zuko'nun Ateş Lordu olarak taç giymesi üzerine, Yasemin Ejderhası'nı yeniden açtı. çay dükkânını açtı ve emekliliğinin geri kalanında çay servisi yaptı.[20] Ölümlüler dünyasındaki işinin bittiğini düşündüğünde, Iroh bedenini geride bırakıp Ruhlar Dünyasına seyahat etmeyi seçti ve burada çeşitli ruhlara çay servisi yapmaya devam etti.[21]

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Aaron (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 2: The Old Masters". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 19. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Estoesta, Joann, Wahlander, Lisa, Huebner, Andrew, Scheppke, Gary, MacMullan, Lauren, Mattila, Katie, Ridge, Justin, Volpe, Giancarlo (writers) & Spaulding, Ethan (director). (September 29, 2006). "The Tales of Ba Sing Se". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 15. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Volpe, Giancarlo (director). (September 15, 2006). "The Drill". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 13. Nickelodeon.
  4. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, page 126.
  5. Ehasz, Aaron, Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim, O'Bryan, John (writers) & Volpe, Giancarlo (director). (March 17, 2006). "The Avatar State". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 1. Nickelodeon.
  6. Basco, Dante (host), Varney, Janet (host), DiMartino, Michael (guest), Konietzko, Bryan (guest). (January 16, 2024). "Book Three: Fire". Avatar: Braving the Elements. Episode 101. iHeartRadio.
  7. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene Luen (writer), Sasaki of Gurihiru (penciling, inking), Kawano of Gurihiru (colorist), Heisler, Michael; Comicraft (letterer). The Search Omnibus (October 7, 2020), Dark Horse Comics.
  8. 8,0 8,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Filoni, Dave (director). (February 21, 2005). "The Boy in the Iceberg". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 1. Nickelodeon.
  9. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Iroh.
  10. {{Cite partition|1|214}
  11. Ehasz, Elizabeth Welch (writer) & MacMullan, Lauren (director). (May 12, 2006). "Zuko Alone". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 7. Nickelodeon.
  12. 12,0 12,1 Ehasz, Aaron (writer) & DiMartino, Michael Dante (director). (December 1, 2006). "The Crossroads of Destiny". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 20. Nickelodeon.
  13. O'Bryan, John (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (July 15, 2008). "The Firebending Masters". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 13. Nickelodeon.
  14. 14,0 14,1 Ehasz, Aaron (writer) & Spaulding, Ethan (director). (June 2, 2006). "Bitter Work". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 9. Nickelodeon.
  15. 15,0 15,1 Ehasz, Aaron (writer) & Filoni, Dave (director). (December 2, 2005). "The Siege of the North, Part 2". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 20. Nickelodeon.
  16. Nicktoons Network'te "Zuko Alone" için Avatar Ekstraları.
  17. Avatar: Son Hava Bükücü: Ateş Ulusu'nun Mirası, sayfa 26.
  18. Hamilton, Joshua (writer) & Volpe, Giancarlo (director). (May 26, 2006). "The Chase". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 8. Nickelodeon.
  19. Ehasz, Aaron (writer) & MacMullan, Lauren (director). (December 2, 2005). "The Siege of the North, Part 1". Avatar: The Last Airbender. Season 1. Episode 19. Nickelodeon.
  20. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 21. Nickelodeon.
  21. Hedrick, Tim (writer) & Graham, Ian (director). (November 8, 2013). "A New Spiritual Age". The Legend of Korra. Book Two: Spirits. Episode 10. Nickelodeon.

Kaynak hatası: <ref> "nb" adında grup ana etiketi bulunuyor, ancak <references group="nb"/> etiketinin karşılığı bulunamadı

Advertisement