Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
This page is move protected. This article has been featured on the main page. Click here for more featured articles. This article is an A-class article. It is written to a very high standard. Firebender Fire Nation emblem
Bu makale Avatar: Son Hava Bükücü filmindeki karakter hakkındadır. Diğer benzer kullanımlar için Azula (anlam ayrımı) sayfasına bakınız..
"Başka ne seçeneğim var ki? Güven aptallar içindir! Korku tek güvenilir yoldur. "Sen" bile benden korkuyorsun.."
— Azula annesi'nin halüsinasyonuna.[1]

Azula, Ateş Ulusu'nun prensesi, Ateş Lordu Ozai ve Ursa'nın kızı, Zuko'nun küçük kız kardeşi ve Kyi'nın üvey ablasıydı. Avatar Takımı'nın önemli bir düşmanıydı, o zamanlar en iyi iki arkadaşı Mai ve Ty Lee ile birlikte Avatar Aang'ı ve sürgün edilmiş kardeşini Toprak Krallığı'nın dört bir yanında takip ediyordu.,[5]

Bir ateş bükme dehası olan Azula, sadist, manipülatif ve güce takıntılıydı. O, Toprak Krallığı başkenti Ba Sing Se'nin darbesini düzenleyen[6] ve Kara Güneş Günü'nde[7] işgali durduran yetenekli bir stratejistti.[8]

Azula, annesinin Zuko'yu ondan daha çok sevdiğine inanarak derin zihinsel dengesizlikler yaşadı.[9] Babası tarafından anne figürü olmayan bir ortamda büyütülen Azula, babasının sevgisini ve ilgisini çekebilmek için onun gözünde mükemmel olmak zorundaydı. En yakın iki arkadaşı Mai ve Ty Lee'nin ihanetinden sonra bu dengesizlikler gün yüzüne çıktı.[1] Sozin'in Kuyruklu Yıldızı'nın gelişiyle, Azula kısa süre sonra Ateş Lordu olarak taç giyecekti;[10] ancak kardeşi Zuko ve Katara'nın elindeki yenilgisi, onun tam bir zihinsel çöküntü yaşamasına neden oldu.[11]

Azula, duygusal çöküşünün ardından iyileşmesi için bir akıl sağlığı tesisine yerleştirildi, ancak sonunda, onlara ihanet etmek ve Zuko'dan tahtı gasp etmek için gizli gündeminin bir parçası olarak Ursa arayışında Avatar Takımına katıldı.[12] Ancak bu görev tamamlandığında, Azula ekibin denetiminden kaçtı. Sürgününden bir süre sonra Azula, Ateş Ulusu Başkenti'ne gizlice döndü. Sonunda asla Ateş Lordu olmayacağını kabul eden Azula, Zuko'yu onun aracılığıyla yönetebilmek için manipüle etmeye başvurdu. Bir grup kadın destekçiyi bir araya getirerek, Ukano'yu Zuko'yu tehdit etmesi için korkutmak için efsanevi Kemurikage kılığına girdi. Bu başarısız olduğunda, Azula ve takipçileri başkentte çocukları kaçırmaya başvurdu ve şehri sivil kargaşaya soktu. Zuko ve müttefikleri çocukları kurtarmayı başarsa da, Azula ve takipçileri kaçtı.

Notlar[]

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 3: Into the Inferno". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 20. Nickelodeon.
  2. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Princess Azula.
  3. EXCLUSIVE: Yang Continues 'Avatar: The Last Airbender' in The Search. Comic Book Resources. Retrieved on Haziran 25, 2012.
  4. Casey, Dan (2013-03-20). Comic Book Day: Join 'The Search' with Gene Luen Yang. Nerdist. Archived from the original on Mart 23, 2013. Retrieved on Nisan 27, 2013.
  5. Throughout Avatar: The Last Airbender.
  6. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Volpe, Giancarlo (director). (December 1, 2006). "The Guru". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 19. Nickelodeon.
  7. Ehasz, Aaron (writer) & DiMartino, Michael Dante (director). (December 1, 2006). "The Crossroads of Destiny". Avatar: The Last Airbender. Season 2. Episode 20. Nickelodeon.
  8. Ehasz, Aaron (writer) & Dos Santos, Joaquim (director). (November 30, 2007). "The Day of Black Sun, Part 2: The Eclipse". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 11. Nickelodeon.
  9. Mattila, Katie (writer) & Dos Santos, Joaquim (director). (October 19, 2007). "The Beach". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 5. Nickelodeon.
  10. DiMartino, Michael Dante (writer) & Spaulding, Ethan (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 1: The Phoenix King". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 18. Nickelodeon.
  11. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (writers) & Dos Santos, Joaquim (director). (July 19, 2008). "Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang". Avatar: The Last Airbender. Season 3. Episode 21. Nickelodeon.
  12. From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Character: Azula.
Advertisement