Avatar Wiki

-Avatar Wikisine Hoş Geldiniz. Destek Olmadan Önce Lütfen Düzenleme Politikasını okuyun!

READ MORE

Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Avatar: Son Havabükücü (Özgün adı: Avatar: The Last Airbender), ABD kaynaklı Emmy Ödüllü çizgi dizi. Asya etkileri taşıyan dövüş sanatları ve elementler etrafında dönen "Avatar Aang" ve arkadaşlarının dünyayı acımasız Ateş Kralı'ndan kurtarmak için çıktıkları macerayı anlatmaktadır. Dizinin senaryosu bir kitap serisi olarak yazılmıştır. Her sezon bir "kitap" ve her bölüm bir "bölüm" olarak tanımlanır. İlk olarak Kasım 2004'te yayınlanması planlanan dizi, ancak 21 Şubat 2005'te televizyonda gösterilmeye başlamıştır. Dizi ayrıca DVD olarak piyasaya çıkmıştır. Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko yapımcı ekibin başındadır. Dizi, NickToons'da 6-11 yaş arası grubun dışında da çok yüksek reytinglere ulaşmıştır. Dizinin bu büyük başarısı üzerine 2. ve 3. sezonun siparişi verilmiştir. 3. sezon ABD'de başlamış ve 2008 yılında bitmiştir. Dizideki kahramanların oyuncak figürleri, bilgisayar oyunları, kart oyunları vb. satışa sunulmuştur.

Oluşumu[]

Avatar: Son Havabükücü, Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko'nun yapımcılık ve yönetmenliğinde, Kaliforniya'daki Nickelodeon Animasyon Stüdyoları'nda oluşturulmuştur. Animasyon süreci Güney Kore'de yapılmıştır. Dizinin ilk bölümü orijinal konsepte uygun olarak 6 yılda hazırlanmıştır. Bu bir animasyonu hazırlamak için gereken süreden çok daha fazladır. İlk olarak Kasım 2004'te yayınlanması planlandığı hâlde ancak Şubat 2005'te yayına başlamıştır.

Dizinin ilk sezonunun büyük başarısı üzerine Nickelodeon, 2. sezon için 20 bölüm sipariş etmiş ve yeni bölümler 17 Mart 2006'da yayınlanmaya başlamış ve 1 Aralık'ta sona ermiştir. 3. sezonun, ABD'de 2007'de gösterime girmiştir. 2008'de bitmiştir.

2010 yılında sinema filmi gösterime girmiştir. Çekimler Mart 2009'da Philadelphia (Filedelfiya)'da başlamış ve Grönland'da devam etmiştir. Mart ayında çekimlerine başlanan filmin oyuncuları ise çoğunlukla yeni yüzlerden oluşmaktadır. Üçleme olarak tasarlanan projeye Paramount Pictures 350 milyon dolarlık bir bütçe ayırmıştır. 2012'de ikinci ve 2014'te üçüncü filmin tamamlanması planlandı. Üçlemenin ilk filmi olarak düşünülen ilk film ilk sezonu kapsamaktadır. Aslında filmin adının seriyle aynı olması planlanıyordu, fakat James Cameron'un 2009 yapımı üç boyutlu bilimkurgu filmi Avatar'la olan isim benzerliği sonucu filmin adından "Avatar" kelimesi çıkarılınca filmin adı Son Hava Bükücü oldu. Film Temmuz 2010'da gösterime girmiş ve aynı yılın kasımında DVD'si piyasaya çıkmıştır.

Yönetmen M. Night Shyamalan'ın belirlediği kadro şöyle:

Avatar: Son Havabükücü dizisinin yaratıcıları Bryan Konietzko ve Michael Dante Dimartino, Avatar evreninde geçen yeni bir çizgi dizi hazırladıklarını doğruladı. Avatar'ın dördüncü sezona devam etmeyeceğini açıklayan ikili, Korra Efsanesi isminde yeni diziyi hazırladılar.

Hikaye[]

Aang adlı 12 yaşındaki (Buz dağında 100 yıl donarak kalması düşünülünce 112 yaşındadır.) bir Hava Bükücü, Güney Hava Tapınağı'nda yaşamaktaydı. Yaşlı keşişlerden kendisinin Avatar olduğunu öğrendi. Normalde bir Avatar'a gerçek kimliği 16 yaşına bastığında söylenirdi ancak keşişler 4 ulus arasındaki savaşın yaklaşmakta olmasından korktukları için bunu daha önce açıkladılar çünkü bir savaş başladığında barışı getirebilecek ve dengeyi yeniden sağlayabilecek tek kişi Avatar'dı. Kısa bir süre sonra Aang, öğreticisi ve koruyucusu Keşiş Gyatso'dan ayrılmak ve eğitimine devam etmek için Doğu Hava Tapınağı'na gitmesi gerektiğini öğrendi.

Korkmuş ve kafası karışmış olan Aang, uçan bizonu Appa ile birlikte kaçmaya karar verdi. Ama Güney Okyanusu'nda ani bir fırtına ile karşılaştı ve okyanusun dibine doğru batmaya başladı. Kendinden geçmiş bir halde bilinçsizce Avatar Hâli'ne geçen Aang, kendisini ve Appa'yı korumak için bir balon yarattı. Ancak Aang yarattığı buzdağının içinde Avatar hâlinde kaldı ve bu buzdağı Güney Kutbu'na doğru sürüklendi. Katara ve Sokka balığa çıktıklarında Aang'i buldular ve Aang'e ateş ulusunun diğer uluslara yaptığı izdihamı durdurmak için yardım etmeye karar verdiler.

Uluslar[]

  • Su Kabilesi: Su kabilesi üyelerinin ve su bükücülerin ana vatanıdır. Güney su kabilesi, Ateş Ulusu'nun bitmek bilmeyen akınlarına uğradığı için geri kalmış ve su bükücülerinin neredeyse hepsi yok edilmiştir. Kuzey Su Kabilesi ise gelişmiş bir yerdir. Su Kabilesi, Kuzey Su Kabilesi ve Güney Su Kabilesi olmak üzere toplam 2 kutuptan oluşur. Su elementini bükerler. Bazı güçlü su bükücüler kan bükebilmektedirler. Toprak Krallığı'nda bulunan bataklıkta yaşayan Su kabilesi kökenli insanlar bitkileri bükebilmektedir. Su aynı zamanda iyileştirme amaçlı kullanılabilmektedir.
  • Toprak Krallığı: Toprak Krallığı yerlilerinin ve bükücülerin yaşadığı yerdir. Avatar dünyasındaki en geniş devlettir. Başkenti Ba Sing Se'dir. Ba Sing Se şehri Avatar dünyasındaki en büyük şehirdir. Bu krallıktaki insanlar Toprak elementini bükebilirler, ayrıca kristal taş, lav, kum ve metali de bükebilirler.
  • Ateş Ulusu: Ateş Ulusu adaları yerlilerinin ve bükücülerin yaşadığı yerdir. Ateş Ulusu birçok volkan adasından ve adacıklardan oluşur. Bu nedenle Ateş Ulusu, Toprak Krallığı'nı işgal etmektedir. Ateş Ulusu yerlileri ateş elementini bükebilirler, Ateş Ulusu'nu yöneten Kraliyet ailesi yıldırım da bükebilirler. Dünya'da beş yıldırım bükücü bulunur ve hepsi Ateş Ulusu kraliyet soyundandır.
  • Hava Gezginleri: Hava bükücülerin ana vatanıdır. Tüm hava gezginleri hava bükebilmektedir. Ateş Ulusu, bütün Hava Gezginlerini soykırıma uğrattığı için Aang hariç dünyada hiçbir hava bükücü kalmamıştır. Batı Hava Tapınağı, Kuzey Hava Tapınağı, Doğu Hava Tapınağı ve Güney Hava Tapınağı olmak üzere toplam 4 tapınaktan oluşur. Hava elementini bükerler. Hava Gezginleri diğer uluslara nazaran bir devlet değildir ve göçebe yaşarlar. Devletleri olmadığı için orduları da olmamıştır.

Ana Karakterler[]

  • Aang: Avatar olmasına karşın eğlenmeyi çok seven 12 yaşında (teknik olarak 112 yaşındadır.) bir çocuktur. Eğlenmeye ve hava bükmeye bayılır.Uçan dev bizonu Appa ve ilk sezonun başında bulduğu küçük lemuru Momo onun hava tapınağından kalan tek arkadaşlarıdır. Henüz 12 yaşında olmasına rağmen tüm dünyanın sorumluluğu onun omuzlarındadır. Bu sorumluluğun yükü ağır geldiği içindir ki iç çelişkileri sürekli dışarı yansımaktadır. Aynı zamanda hayatta kalan tek hava bükücüdür. Neşeli, çekingen, dost canlısı bir kişiliği vardır. Katara'ya deliler gibi aşıktır. Başta yalnızca hava bükmeyi bilen Aang, Katara ve Toph'un yardımlarıyla su ve toprak, Zuko'nun öğretmenliğiyle de ateş bükmeyi öğrenecektir. Dizi ilerledikçe, Aang'in karakterinde olgunlaşma görülür. Aang Katara'yı tutulmadan önce öpmüştür ve birlikte olacağına inanır. Aang onu yine öper ama Katara önümüzde bir savaş var der. Ozai'nin kendisine fırlattığı yıldırımı yönlendirmeyi başarmış ancak ona yollamamıştır. 2. sezonun sonunda ölür ve Avatar haline girme yeteneği kırılır ama Katara onu özel bir suyla hayata geri döndürür. Ozai ile olan savaşında kendini bir kayaya sıkıştırır. Ve 7. çakrasının açılması için direnmeye başlar. Ozai kayayı tamamen yakmaya kalkışınca hava bükerek kurtulur. Ama yarası, sivri bir taşa çarpar. 7. çakrası sonunda açılır ve Avatar haline geçer. Aslan Kaplumbağa'dan öğrendiği enerji bükme ile Ozai'i öldürmesini gerek duymaz ve Ateş bükme gücünü de elinden alır. Dizinin sonunda ateş kralını yenip savaşı sona erdirir. Ateş kralını yendikten sonra Avatar haline usta düzeyinde girmeyi başarmıştır.Ayrıca doğadaki 5 yıldırım bükücüden birisidir. The Legend of Korra'ya göre Ateş Lordu Zuko, Toprak Kralı ile Toprak Krallığında Ateş ulusu kolonilerini birleştirerek Birleşik Cumhuriyeti kurmuşlardır. Aang ise hayatının geri kalanını burada kendine yaptığı hava tapınağında yaşamıştır.
  • Katara: 14 yaşındadır. Katara, Güney Kutbu'nda kalan son su bükücüdür. Aynı zamanda dünyadaki 2 kan bükücüden biridir. Kardeşi Sokka ile birlikte Aang'i buzdağından çıkarır ve macera başlar. O ve Sokka, Ateş Lordu'nu yenmek üzere çıktığı yolculukta Aang'e arkadaşlık ederler. Katara olgun, sevecen ve duyarlıdır. Oldukça güzeldir. Fakat çok duygusal bir kızdır. Muhteşem su bükme yeteneğiyle düşmanlarını etkisiz hale getirir ve daima diğerlerinin iyiliğini ister. Ancak bu durum onu bazen zor durumda bırakır. Annelerinin Ateş Ulusu tarafından öldürülmesinden sonra, ağabeyi Sokka üzerinde anaç bir rol üstlenir. Katara aynı zamanda Aang'i Avatar Hali'ndeyken sakinleştirebilen tek kişidir. Dünyada dolunaysız kan bükebilen tek su bükücüdür. Suyla yaraları iyileştirme gücü vardır. Ateş Ulusu'nun annesini öldürmesi nedeniyle Ateş Ulusu'ndan nefret etmektedir. Karşılaştığı bir falcı ona güçlü bir bükücüyle evleneceğini söylemiştir. (Kitap 1, Kısım 14 Falcı). Bu durum seyicileri Aang mi Zuko mu olduğu konusunda uzun bir süre düşündürmüştür. Bu konuda kesin bir şey söylenmemiş, fakat bu kişi Aang olmuştur. The Legend of Korra'ya göre Katara ile Aang evlenirler. Kya, Bumi ve Tenzin adlarında üç çocukları olur. Katara, hayatının geri kalanını Güney Su kabilesinde geçirmiştir.
  • Sokka: 15 yaşındadır. Katara'nın abisidir. Bükme yeteneğine sahip olmamasına rağmen çok zekidir. Çok iyi bumerang kullanır. Ayrıca buzdan yapılmış bir bıçağı vardır. Babası savaşa gideceği sırada yaşının küçük olması nedeniyle Güney Su Kabilesi'deki tüm savaşçı erkekler savaşa giderken, o geride kalmıştır. O ve kardeşi Katara, Ateş Lordu'nu yenmek üzere çıktığı yolculukta Aang'e arkadaşlık ederler. Sokka Katara gibi sevecen değildir ve genelde şapşal davranır. Dizide birçok kez çok güvendiği fiziksel yeteneklerini kullanabileceği fırsatlarla karşılaşır. Kılıç kullanmakta ustalaşmıştır (Kitap 3 Bölüm 4 Sokka'nın Hocası). Bilime ilgi duyar. Ancak sivri dili onu çok zor durumlarda bırakır. Biraz mantıksız ve şapşaldır. Ateş Ulusu'na yapılan işgal onun fikridir. Suki'den hoşlanır. İlerleyen bölümlerde örnek bir sevgili portresi çizerek avatar takımında beraber çalışırlar. Momo ile yakın arkadaştır.
  • Toph: 12 yaşındadır. Bei Fong ailesindendir. Toprak bükmeyi doğadaki gerçek toprak bükücüler olan dev köstebeklerden öğrenmiştir. Kör olan Toph, toprakta hareket eden cisimlerden gelen titreşimleri hissederek görmeyen gözlerinin yerini ayakları ile doldurur ve bu titreşimlere göre hareket eder. Ayrıca bu yeteneği sayesinde kimin doğru, kimin yalan söylediğini anlayabilir. Avatar ile ilk karşılaşmasında Aang'in havada süzülmesinden dolayı nerede olduğunu anlayamayışı ve saldırılarına cevap verememesi de bu yüzdendir. Ailesinin Toprak Krallığı'nın en zengin ailesi olmasına ve çok lüks bir yaşam sürmesine rağmen ailesini terkederek (İkinci kitap, kısım altı: Kör Haydut) Aang ve diğerlerine katılır. Ailesinin ona sevgi hariç her şeyi verdiğini düşünmektedir. Amacı Aang'e toprak bükmeyi öğretmektir. Toph yaşamı boyunca, aşırı koruyucu ailesi nedeniyle yalnız bir hayat sürmüştür. Bu da onu bencil, aşağılayıcı ve kibirli yapmıştır. Dizi boyunca olgunlaşır. Katara'yla rekabet halindedir, fakat sonradan iyi arkadaş olurlar. Kimilerine göre Dünya'nın en güçlü Toprak Bükücüsü'dür. Hatta öyle ki metali bükebilen iki toptak bükücüden biridir (diğeri de Kral Bumidir). Bu da onu bütün toprak bükücülerden güçlü kılar.(Avatar Kyoshi hariç). Nedeni ise metalin içinde çok az da olsa toprak parçacıkları bulunmasıdır. Bu özelliğini ise The Guru bölümünde keşfetmiştir. Aang'le "Yumuşak Ayak" diye dalga geçer. The Legend of Korra'ya göre bataklıkta yaşamaya başlamıştır.
  • Zuko: 16 yaşındadır. Zuko Azula'nın ve Ateş Ulusu tahtının varisidir. Annesine kendini kurtardığı için annesinin yeri başkadır. Zuko, 13 yaşındayken bir savaş toplantısında ateş ordusu generallerinden birine karşı gelir ve Agni Kai denilen ateş düellosuna davet edilir. Generalden korkmayan Zuko, Agni Kai'de karşısında babasını görünce savaşmayı reddeder, özür diler ve ağlamaya başlar; babasıysa onun yüzünün sol tarafını yakarak onu sürgüne yollar. Oğlunu Toprak Krallığının başkenti Ba Sing Se kuşatmasında kaybetmiş olan General Iroh da oğlu gibi sevdiği Zuko'ya gözkulak olur. Avatarı yakalayıp onurunu kurtarmayı amaç edinen Zuko'nun karakteri bir süre sonra olgunlaşır. Ama her zaman sinirli kalır. 3. sezon 6. bölümünde kapısına konulan mektubu amcası yollamıştır. Dizinin 3. sezonunda Azula herkese Zuko'nun Avatarı öldürdüğünü söyleyerek onun onurunu kurtarır. Zuko bir süre sonra gerçek kaderinin Aang'a yardım etmek olduğunu öğrenir. Avatarı yakalamaya çalışarak yalnızca babasını memnun etmeye çalıştığını anlar. Bunun üzerine Zuko dizinin 3. sezonunda Ateş kralı olan babasına sırt çevirerek Avatar Aang'in tarafına geçer. Babasıyla dövüşürken babası ona yıldırım atmış, Zuko'da bu hareketi ona karşı kullanarak ilk yıldırımını bükmüştür. Daha sonraları Aang'a ateş bükmeyi öğretmekte zorlanır, çünkü ateş bükerken nefret ve öfke kullanıyordu. Ama nefreti bitince ateşi de bitti. Sonradan Aang'le Güneş Savaşçıları tapınağına giderek orada son kalan ejderlerden nefret kullanmadan ateş bükmeyi öğrenmişlerdi. İlerideki zamanlarda Ateş Ulusu'nun başına geçer. Ayrıca doğadaki 5 yıldırım bükücüden birisidir. The Search serisinde, gerçek babasının Ozai olmadığını öğrenir. Ancak sonradan bunun Ursa'nın oyunu olduğunu öğrenir.
  • Azula: 15 yaşındaki Ateş Ulusu'nun asi prensesi, Zuko'nun kız kardeşi ve Ateş Kralı Ozai'nin en sevdiği çocuğudur. Annesinin Zuko'yu ondan daha çok sevdiğini düşünmektedir. Annesinden Zuko'yu kurtardığından beri nefret etmektedir. Çok güçlü bir iradesinin olması, onun yıldırımı ve mavi ateşi rahatça kullanmasını sağlar. Aang'ı Avatar halindeyken yıldırımla vurarak Avatar Haline girme yeteneğini kırmıştır. Dolayısıyla Aang'in 7. çakrası kilitlenmiştir. Azula, kardeşinin aksine acımasız, bencil ve alaycıdır. Zihni sürekli güç ve savaş için çalışır. Babasından bile güçlü bir iradesi vardır. Amacına ulaşmak için işkence etmekten çekinmez. Duygulara ve aile içi bağlara önem vermez. Çok güçlü bir Ateş Bükücü'dür. Yıldırımı kontrol etmeyi bilen seçkin Ateş Bükücü'den biridir. Toprak Krallığı'nın başkenti olan Ba Sing Se'yi amcası Yüce Prens General Iroh'tan sonra işgal eden ikinci kişidir. Azula ismi kendisi gibi acımasız olan dedesi Kral Azulon'a ithafen verilmiştir ileri bölümlerde Mai ve Ty Lee nin ihaneti onu çok yaralamıştır, o acıya bir de annesinin özlemide katılınca Azula aklını yitirir ve paronayak bir ruh haline girer. Bütün hizmetçileri ve Dai Li'yi kovar. Bozulan dengesi nedeniyle saçlarını bile toplayamaz ve saçlarını keser. Taç giyeceği zaman Katara ve Zuko Appa ile gelirler. Azula ve Zuko dövüşe başlar. Dövüş sırasında Katara'ya yıldırım fırlatır, ancak Zuko Katara'nın önüne atlar ve yaralanır. Zuko yere düşer, ağır yaralıdır fakat ölmemiştir. Bu nedenle Azula Katara'yla dövüşür. Ona çok güçlü ateş topları atar ve ardından yıldırımlar püskürtür. Ama Katara, Azula'yı gafil avlar ve yener.
  • Iroh: Dizinin en yaşlı karakterlerindendir. Zuko'nun amcası, Ateş Lordu Ozai'nin ağabeyi ve Ateş Ulusu tahtının gerçek vârisidir. Ateş Ulusu generalliğinden emekli olmuştur. Gençliğinde Ba Sing Se surlarını aşabilen tek general olmuştur. Bu nedenle kendisine "Batının Ejderi" lâkâbı verilmiştir. Fakat Ba Sing Se'yi kuşatırken oğlu Lu Ten'i kaybetmiş ve o da üzüntüsünden delirmiş, kuşatmayı kaldırmıştır. Çok güçlü ve çok saygı duyulan bir Ateş Bükücü'dür. Romantiktir ve her kadına bayılır. Kendi oğlunu kaybetmesinin ardından yeğeni Prens Zuko'ya sürgün hayatı boyunca göz kulak olur ve onu oğlu yerine koyar. Dıştan bakıldığında sevecen ve neşeli yaşlı bir adamdır. İçten bakılırsa ruhunun genç olduğu anlaşılır. En büyük hobileri çay içmek, şarkı söyleyip müzik yapmak ve Pai Sho oynamaktır. 2. sezonun son bölümünde hapse atılır ama hapisten kaçmayı başarır. Iroh, Ateş Lordu Ozai ile birlikte yıldırımı kontrol etmeyi bilen birkaç seçkin Ateş Bükücü'den biridir. Kimilerine göre o, dünyanın en güçlü Ateş Bükücüsü'dür. Hatta üçüncü sezon başlayana kadar tek gerçek ateş bükücü odur. Son ejderhayı öldürdüğünü söylemiş ama diğer ateş bükücüler ejderha avına çıkmasınlar diye yalan söylemiştir. Ba Sing Se'nin en iyi çaycısıdır. Beyaz Lotus Tarikatı'nın lideridir. Önüne gelen her kadından hoşlanır. Tüm öykünün sonunda da Ateş Ulusu'nun başına geçmek yerine Ba Sing Se'deki çaycı dükkânını geri alır ve yeniden huzurlu bir hayata başlar. Ayrıca doğadaki 5 yıldırım bükücüden birisidir.
Advertisement