Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?
Ten artykuł dotyczy zrzeszenia popleczników Ozaia. Jeżeli szukasz miasta noszącego niegdyś nazwę Nowe Ozai, zobacz Omashu.

Chwała Narodowi Ognia! Uwolnić Władcę Ognia Ozaia!

Członkowie zrzeszenia wygłaszający swoje motto[1].

Zrzeszenie Nowego Ozai to buntownicze podziemie założone przez Ukano, któremu przyświecał cel przywrócenia chwały Narodu Ognia poprzez powrót Ozaia na tron[4]. Około 102 o.Z. Zrzeszenie Nowego Ozai zorganizowało krótką rebelię w celu obalenia rządów Zuko, lecz zostali pokonani. Większość członków została aresztowana[1], ale pozostałości wciąż są na wolności[3].

Historia[]

Utworzenie i wczesna działalność[]

Po koronacji Zuko na nowego Władcę Ognia Ukano pozostał lojalny wobec Ozaia i uznał go za prawowitą głowę państwa. Uznając Zuko za zdradzieckiego uzurpatora, odrzucił ofertę dołączenia do gabinetu Władcy Ognia i zamiast tego założył Zrzeszenie Nowego Ozai, wierząc, że Naród Ognia będzie w lepszej sytuacji pod rządami Ozaia. Zwerbował kilku lojalistów Ozaia, w tym rodziców Satoru, którzy uważali, że Zuko nie leży na sercu dobro swojego ludu.

Mai leaving Ukano

Mai z łatwością pokonała Zrzeszenie Nowego Ozai, aby zabrać ze sobą Tom-Toma.

Ukano zlecił Kei Lo przyprowadzenie Mai na spotkanie Zrzeszenia Nowego Ozai, ponieważ mogła przekazać im informacje na temat Zuko, które pomogłyby w jego zdetronizowaniu. Po odmowie przyłączenia się Mai wyraziła swoje obrzydzenie z powodu chęci ojca do zrekrutowania jej brata i przygotowała się do odejścia, przywiązując Tom-Toma do pleców. Pomimo kilku prób powstrzymania jej przez członków, Mai była w stanie z łatwością obezwładnić napastników, używając swojego zestawu broni, niszcząc przy tym miejsce spotkania. Następnie powaliła Kei Lo uderzeniem w twarz, po czym odeszła z Tom-Tomem.

Powstanie i upadek[]

Po incydencie Ukano poinstruował społeczeństwo, aby pozostało pod ziemią i odczekało pół roku, zanim przystąpi do realizacji swoich planów. W końcu nawiązał kontakt z Azulą, która utworzyła własną grupę bojowników i zwabiła Ukano, aby uwierzył, że ​​wspiera jego plan przywrócenia Ozaia na tron. Po tym, jak Azula (w przebraniu Kemurikage) groziła jego rodzinie, Ukano zdecydował się przyspieszyć rozwój swojego społeczeństwa i zrealizował plan zasadzki na konwój Zuko po jego powrocie do Stolicy Narodu Ognia. Jednak nie będąc już pewnym zamiarów organizacji, Kei Lo potajemnie spotkał się z Mai i Ty Lee, aby ujawnić plany zbliżającej się zasadzki, nieświadomy, że Ukano przewidział jego zdradę i przekazał mu fałszywe informacje.

Zuko creates a multicolored fire vortex

Władca Ognia Zuko przekierował atak większości magów ognia organizacji, ku wielkiemu zaskoczeniu Ukano.

W dniu powrotu Władcy Ognia Zuko Ukano wysłał niewielkie siły do ataku wzdłuż głównej drogi do Stolicy, w pełni świadomy, że Zuko zostanie zabrany ukrytą trasą w lesie, gdzie on i większe siły przygotowywały się do ataku. Mniejsze siły zaatakowały karawanę, która była wabikiem, ale zostały łatwo pokonane przez Mai i Ty Lee, ku zaskoczeniu Iroh. W międzyczasie większe siły uwięziły karawanę Zuko w lesie, gdzie Ukano zażądał od Zuko abdykacji z tronu lub poniesienia konsekwencji. Po tym, jak odmówił, członkowie Zrzeszenia Nowego Ozai zaatakowali i byli w stanie ujarzmić Zuko i grupę Wojowniczek Kyoshi, które służyły jako jego eskorta. Przygotowywali się do spalenia powozu z Ursą i jej rodziną w ramach kary za nieposłuszeństwo Zuko, co skłoniło Kei Lo do ucieczki i uwolnienia młodego Władcy Ognia. Niedługo potem przybyli członkowie drugiej karawany i pomogli w walce, co pozwoliło Władcy Ognia i jego sojusznikom zdobyć przewagę i pokonać większość członków stowarzyszenia z wyjątkiem Ukano, któremu udało się uciec po zasianiu wątpliwości w umyśle Mai dotyczącego reżimu Zuko.

W wyniku porażki Zrzeszenia Nowego Ozai Ukano zmienił swoje podejście i zorganizował Towarzystwo Bezpiecznego Narodu, aby pokonać Zuko. Po tym, jak ten plan również się nie powiódł i zdał sobie sprawę, że został wykorzystany przez Azulę, Ukano oddał się w ręce policji. Jednakże kilku innych członków Zrzeszenia Nowego Ozai pozostało aktywnych i kontynuowało spiskowanie przeciwko rządowi Zuko.

Strój[]

Członkowie Zrzeszenia Nowego Ozai nosili ciemnoszare stroje z czarnymi maskami zakrywającymi usta i nos oraz białymi opaskami na głowie.

Ciekawostki[]

  • Nazwa stowarzyszenia jest nawiązaniem do nazwy nadanej Omashu, gdy znajdowało się ono pod okupacją Narodu Ognia.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Komiks „Smoke and Shadow Part One”.
  2. Komiks „The Rift Part Three”.
  3. 3,0 3,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 70.
  4. Komiks „Rebound”.

Zobacz też[]

Advertisement