Awatar Wiki
Advertisement

Wraz z nadejściem przesilenia świat materialny i świat duchów coraz bardziej się do siebie zbliżają, aż do zupełnego zatarcia granicy między nimi.

Kay-fon o sytuacji wioski Senlin.

Zimowe przesilenie, część 1: Świat Duchów (ang. Winter Solstice, Part 1: The Spirit World) to siódmy odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 8 kwietnia 2005 roku w Stanach Zjednoczonych oraz 13 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[]

Drużyna Awatara dociera do całkowicie spalonego fragmentu lasu. Nieopodal znajduje się osada, która co noc atakowana jest przez istotę ze świata duchów o imieniu Hei Bai. Kiedy Aang próbuje porozumieć się z duchem, Sokka zostaje porwany. Nieudany pościg kończy się dla młodego Awatara przypadkowym wejściem do świata duchów, gdzie dowiaduje się, że jego poprzednie wcielenie, Roko, ma dla niego ważną wiadomość. Aang wraca do wioski i udaje mu się poskromić bestię. Tymczasem generał Iroh zostaje pojmany przez żołnierzy Królestwa Ziemi. Zuko wstrzymuje swoje polowanie na Awatara, by ocalić stryja.

Rewelacje o postaci[]

  • Iroh ma jakiś związek ze światem duchów, bo jako jedyny widzi Smoka Roko. W odcinku "Oblężenie Północy (Część 2)" ujawnia, że w przeszłości podróżował do świata duchów.

Ciekawostki[]

  • Gdy smok Roko pokazuje, że światło słoneczne przechodzi przez klejnot posągu poprzedniego Awatara, ujawnia, że słońce znajduje na półkuli południowej, a promienie padają od prawej do lewej. Na półkuli północnej sposób padania promieni słońca jest od strony lewej do prawej z powodu okrągłej formacji planety.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Ba Sing Se zostało wymienione.

Zobacz też[]

Water Tribe emblem KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement