Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblemNeutralny
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Ogień bez powietrza umiera, a podmuch wiatru może go całkiem ugasić. Równowaga tworzy najgorętsze płomienie.

Zeisan[1].

Zeisan była księżniczką Narodu Ognia i siostrą Władcy Ognia Sozina. Przyjęła filozofię Nomadów Powietrza, zamierzając zrzec się swojego ziemskiego dobytku w zamian za życie w ubóstwie[2].

Biografia[]

Zeisan urodziła się drugą w kolejce do tronu Narodu Ognia i nie posiadała zdolności tkania ognia. Rodzice i nauczyciele stale porównywali ją do jej brata Sozina, aby wzmocnić jego ambicje i spróbował wywołać magię w Zeisan; przez te oczekiwania rodzeństwo ciągle się kłóciło[1][3]. Próby zrobienia maga ognia z Zeisan były bezskuteczne i ich instruktorzy poświęcili całą swoją uwagę Sozinowi[1]. Dorastając, dziewczyna miała bliską relację z Zeebee, szlachcianką z Północnego Plemienia Wody[4].

Pomimo uwagi skupionej na Sozinie, Zeisan nie przestała konkurować, ćwiczyć i uczyć się, aby dowieść swojej wartości wobec rodzinnego dziedzictwa. W noc przed opuszczeniem przez Awatara Roko Stolicy Narodu Ognia i udaniem się do Południowej Świątyni Powietrza, Sozin zastał Zeisan pogrążoną w rozmowie ze swoją nauczycielką przedmiotów ścisłych i byłą dziewczyną, Dalisay.

Jednak kiedy studiowała filozofię Nomadów Powietrza, zrozumiała, że to jej rodzina nie jest jej warta[1]. Kiedy siostra Rioshon przybyła do Stolicy Narodu Ognia jako instruktorka, Zeisan oddała się treningowi Nomadów Powietrza, mając nadzieję na zyskanie umiejętności, które pozwolą jej doścignąć Sozina. Filozofia i techniki magów powietrza przypadły jej do gustu bardziej, niż oczekiwano. Zeisan nauczyła się stylów ruchu tej kultury oraz blokowania chi od Rioshon. Podczas ćwiczeń kobiety zakochały się w sobie, lecz ich związek był sprzeczny z ambicjami księżniczki. Ich miłość pozostała ukryta, żadna z nich nawet nie powiedziała drugiej na głos, że ją kocha, gdyż obie kobiety wiedziały, że w grę wchodziły rzeczy ważniejsze od ich własnego szczęścia. Zeisan wierzyła, że nie mogła porzucić swojego życia i być z Rioshon, kiedy uważała się za najlepszą szansę dla naprawienia Narodu Ognia[1][5][6].

Zamiast uciekać przed odpowiedzialnością, Zeisan zamierzała zakończyć skażone dziedzictwo swojej rodziny i wkrótce nawiązała kontakt z Przewodnim Wiatrem, nowym ruchem Nomadów Powietrza z poglądami przeciwnymi szlachcie, który posiadał czynną obecność na świece[1]. Wkrótce po koronacji brata ogłosiła swój zamiar poślubienia mnicha Khandro, znanego filozofa i przywódcę Przewodniego Wiatru. Choć nie kochali się, oboje uważali swój potencjalny ożenek jako warty poświęcenia; Przewodni Wiatr zyskałby ostoję w Narodzie Ognia, a Zeisan miałaby sojuszników w swojej ojczyźnie[1]. Kobieta ogłosiła swój zamiar zrzeknięcia się swoich tytułów i bogactwa na rzecz duchowości, a jej przykład stał się na tyle popularny, że inni młodzi członkowie szlachty przysięgli zrobić to samo. Zeisan czuła, że Przewodni Wiatr posiada siłę destabilizacji, która potrzebna jej była do osłabienia Sozina[5][7].

Zeisan wiedziała, że Sozin robił się nieostrożny, kiedy był zły i zamierzała w ten sposób spróbować wydobyć od niego jego plany. Była świadkiem bezpośredniej chciwości brata i wiedziała, że to tylko kwestia czasu, zanim wykona jakiś wielki ruch, by pokazać wszystkim swoją potęgę. Równocześnie była świadoma, że polityczne zdrady nie pokrywają się z ideałami Nomadów Powietrza, jednak była skłonna do popełnienia tego zła, jeśli mogła dzięki temu osiągnąć dobro. Sozin nie mógł powściągnąć swojego gniewu, kiedy Zeisan i Khandro zaręczyli się i uświadomił sobie, że poglądy Przewodniego Wiatru są zagrożeniem, które zamierzał powstrzymać na wszelkie możliwe sposoby; nie zamierzał również poddawać się w walce ze swoją siostrą, teraz kiedy był Władcą Ognia[3].

W końcu Stolica Narodu Ognia zaczęła plany ślubu Zeisan i Khandro i odbyło się wiele uczt i obrządków, które miały uczcić zaślubiny, a kobieta zyskała szansę planowania kolejnych aktywności[8][9]. Wykorzystała tę szansę, aby zaplanować sympozjum przedślubne na Placu Hari Bulkanu, zamierzając wypromować ideały Nomadów Powietrza szlachcie Narodu Ognia. Zaprosiła tam wysoko urodzonych, oficerów wojskowych oraz dwór królewski, a także umożliwiła wolne uczestnictwo wszystkim chętnym. Zamierzała przekonać swych pobratymców poprzez dyskusję o naukach jej przyszłego małżonka o ideałach Przewodniego Wiatru, tym samym starając się zwalczać ksenofobiczną propagandę Sozina. Zdając sobie sprawę z planów Zeisan, Władca Ognia wysłał ministra Ziandę z misją podważenia księżniczki i skompromitowania Przewodniego Wiatru[6][8][10]. Minister wspólnie z ochroniarzem Sozina, Mio, zaplanowali przebranie żołnierzy Narodu Ognia za reprezentantów Nomadów Powietrza i wyposażenie ich w urządzenia, które pozwolą im udawać magię powietrza. Ci udawani radykalni mnisi mieliby zaatakować szlachciców, głosząc antyszlacheckią i ksenofobiczną propagandę przeciw Narodowi Ognia[8][10]. Zeisan nie była świadoma tej intrygi, ale Rioshon zdołała odkryć ich plany. Była ona jednak obserwowana i nie mogła osobiście ostrzec księżniczki przed oszustwem, dlatego wysłała do niej swoich sojuszników: Nyanchi, Ezrę, Boina i Zeebee[6].

Dziedzictwo[]

Po zakończeniu wojny stuletniej okręt Narodu Ognia otrzymał nazwę „Nadzieja Zeisan” na cześć księżniczki. Wykorzystywany był do transportu reparacji wojennych Narodu Ognia do Królestwa Ziemi[11].

Osobowość[]

Zeisan była tak intensywna, jak jej brat Sozin i wątpiła w swoją własną zdolność bycia dobrą, ale była skupiona na obaleniu korupcji w swojej rodzinie, demonstrując przy tym silną wolę i chęć czynienia dobra na świecie. Zeisan była aktywna i zdeterminowana oraz stale dążyła do swoich celów[1][7]. Była bardzo ambitna i zamierzała osłabić władzę swojego brata[7]. Zasadniczo była spokojniejsza niż Sozin i wzięła sobie do serca wiele nauk Nomadów Powietrza[5][7]. Od czasu do czasu zastanawiała się i rozpaczała nad utratą życia, jakie miałaby z Rioshon, na rzecz dużo ważniejszej sprawy[12]. Nawet jeśli nigdy nie powiedziała tego na głos, Zeisan kochała Rioshon oraz odnajdywała spokój, komfort i szczęście w trenowaniu z innymi i tworzeniu silnych więzi[1].

Umiejętności[]

Zeisan urodziła się niemagiem, ale stała się uzdolnioną blokerką chi dzięki treningowi Rioshon. Była również zdolna do manewrów politycznych, takich jak swój ożenek z liderem Przewodniego Wiatru[7].

Rodzina[]

Information icon Osobny artykuł: Rodzina królewska Narodu Ognia
Władca Ognia Yosor
Władca Ognia Gonryu
HuazoWładca Ognia ChaeryuSulan
ChaejinWładca Ognia Zoryu
Władca Ognia TaisoHazei
Władca Ognia SozinZeisanAwatar RokoTa Min
Władca Ognia AzulonIlahRinaJinzuk
IrohWładca Ognia OzaiUrsaNoren
Lu TenWładca Ognia ZukoAzulaKiyi
Władca Ognia Izumi
IrohCórka Izumi[13]

Wystąpienia[]

Avatar Legends: The Roleplaying Game[]

Chronicles of the Avatar[]

Ciekawostki[]

  • Zeisan została zaprojektowana przez artystkę Alexandrię Monik. W jednym ze swoich wcześniejszych projektów była bardzo podobna do swojej prawnuczki Azuli. Jednak Avatar Studios i Magpie Games przekazały uwagi, aby dostosować jej projekt, aby lepiej pasował do „spokojniejszej, królewskiej postawy” Zeisan, a także ogólnie do ery Roko.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — An Urgent Request, 2023, s. 13.
  2. 2,0 2,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 44.
  4. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — An Urgent Request, 2023, Karta postaci Zeebee, the Rogue.
  5. 5,0 5,1 5,2 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 47.
  6. 6,0 6,1 6,2 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — An Urgent Request, 2023, s. 4.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 48.
  9. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — An Urgent Request, 2023, s. 6.
  10. 10,0 10,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — An Urgent Request, 2023, s. 3.
  11. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Starter Set, 2023, s. 5.
  13. Komentarze twórców dla odcinka „Koronacja”.
Advertisement