Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Zatoka Kameleona to mała zatoka położona w pobliżu północnych wód Morza Wschodniego w północno-wschodnim Królestwie Ziemi. Jest to ujście rzeki prowadzące bezpośrednio na obrzeża Ba Sing Se.

W III wieku p. Z. Port Zatoki Kameleona był znaczącym miastem w regionie[1].

Historia[]

W czasach Awatar Kyoshi, obszar Portu Zatoki Kameleona stał się główną bazą operacyjną Kompanii Latającej Opery po śmierci ich przywódców, Jesy i Harka, a następnie zmniejszeniu wpływów w pozostałej części Królestwa Ziemi. Znajdująca się w okolicy Herbaciarnia Madam Qiji stała się siedzibą daofei w roku 296 p.Z. To wtedy Awatar Kyoshi i Rangi poleciały do zatoki na latającym bizonie, aby spotkać się z kompanią, i ponownie poleciały na Pengpeng po tym, jak policja gubernatora Denga starła się z daofei w herbaciarni[1][2].

Cztery wieki później, po tym jak Drużyna Awatara poinformowała Króla Ziemi Kueia o Dniu Czarnego Słońca i planowanej inwazji na Naród Ognia, Sokka i Katara zostali poinformowani poprzez raporty skonfiskowane przez Dai Li, że ich ojciec przebywa w Zatoce Kameleona[3]. Sokka, zmuszony opuścić Katarę, udał się sam na spotkanie z ojcem. Po ponownym połączeniu się z Hakodą, ojciec i syn planowali walczyć z siłami morskimi Narodu Ognia, ale Sokka został zmuszony do powrotu do Ba Sing Se z Aangiem, który przeczuwał, że Katara jest w niebezpieczeństwie[4].

Po tym, jak Ba Sing Se upadło, Awatar i jego przyjaciele uciekli z powrotem do zatoki, aby dołączyć do Hakody i uciec z królestwa[5]. Upadek Ba Sing Se oznaczał, że posiłki Narodu Ognia będą w drodze, aby wesprzeć okupantów, więc zatoka została natychmiast opuszczona[6].

Obóz Plemienia Wody[]

Water Tribe camp

Wojownicy Południowego Plemienia Wody założyli obóz na brzegach zatoki.

Na brzegach Zatoki Kameleona znajdował się mały obóz, gdzie wojownicy Południowego Plemienia Wody spotykali się, aby odzyskać siły, zjeść i omówić plany bitwy. Żołnierze Plemienia Wody ostrzyli lub czyścili broń poza swoimi małymi namiotami, podczas gdy przywódcy plemienia, w tym Hakoda, zwykle przebywali w znacznie większym namiocie, omawiając plany bitwy[7]. Ich głównym celem było zapewnienie, że żadne siły morskie Narodu Ognia nie przedostaną się do zatoki ani nie znajdą się w pobliżu Ba Sing Se.

Ciekawostki[]

  • W Awatar: Legenda Aanga nie widać żadnego śladu Portu Zatoki Kameleona, mimo że miasto pozornie znajdowało się w tym samym miejscu, gdzie później wzniesiono obóz Hakody. Choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone, możliwe jest, że osada została opuszczona i zniszczona w ciągu czterech stuleci pomiędzy wydarzeniami, zwłaszcza że Kyoshi zauważyła, że Port Zatoki Kameleona był przeważnie zrujnowanym slumsem zbudowanym z drewnianych chat i namiotów, z kilkoma kamiennymi konstrukcjami, które były już w stanie terminalnego spadku podczas jej wizyty[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 14. „The Introduction”, 14.
  2. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 15. „Escape”, 15.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 18. „Król Ziemi” (38/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 19. „Guru” (39/61).
  5. Komiks „It's Only Natural”.
  6. Komiks „The Bridge”.
Advertisement