Awatar Wiki
Advertisement
Earthbending emblemEarth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy przywódcy Oporu Omashu. Jeżeli szukasz maga powietrza z Ba Sing Se, zobacz Yung.

Walka z Narodem Ognia to jedyna droga ku wolności, a za wolność zawsze warto umrzeć.

Kapitan Yung odpowiadający na poradę Aanga[1].

Yung był kapitanem armii miasta Omashu. Po przejęciu władzy przez Naród Ognia, Yung zaczął dowodzić armią buntowniczego podziemia.

Biografia[]

Omashu attacked

Kiedy Omashu zostało zaatakowane, Yung miał nadzieję, że Bumi ma plan obrony miasta, lecz stary król zamiast tego poddał się.

Yung był entuzjastycznym magiem ziemi, który wolał umrzeć niż oddać Omashu w ręce Narodu Ognia[2]. Jako kapitan i zastępca dowódczy sił militarnych miasta Yung towarzyszył swojemu królowi na murach, kiedy rozpoczęło się jego oblężenie. Mężczyzna zapytał Bumiego o rozkazy, jednak stary król odpowiedział mu, że nie zamierza nic robić i poddał się. Rozczarowany Yung nie zamierzał się poddawać i utworzył ruch buntowniczy, mający na celu pozbycie się wojska Narodu Ognia i odzyskanie Omashu. Po zwerbowaniu zdolnych obywateli o podobnych poglądach, stworzył bazę operacji w ściekach miasta.

Kiedy Drużyna Awatara powróciła do Omashu i próbowała dowiedzieć się o sytuacji w mieście, trafiła na członków oporu przeprowadzających zamach na żonę i córkę nowego gubernatora poprzez zepchnięcie skał w jednym z szybów systemu dostawczego. Plan został jednak udaremniony przez Aanga, który odbił skałę podmuchem powietrza. Mai uznała go i jego przyjaciół za swoich niedoszłych zabójców i ruszyła za nimi w pościg. Pomimo tego, że Aang powstrzymał ich atak, członkowie oporu pomogli Drużynie Awatara uciec, zabierając ich do ścieków. Yung wyraził swoją frustrację wobec poddawania miasta bez walki. Słysząc to, Aang powiedział mu, że opór jest zbyt słaby, by wygrać z Narodem Ognia i poradził, że mogą opuścić miasto, by przetrwać i walczyć innym razem. Yung był przeciwny tej sugestii, natomiast niechętnie przystał na tę opcję, kiedy jego podwładni zgodzili się ze słowami Awatara.

Zgodnie z planem Sokki, Yung i członkowie oporu użyli pięciorniczek, by stworzyć ślady na swoich ciałach i udawać chorobę „pięcioospę”. Gubernator został oszukany przez ich zagrywkę i rozkazał wypuścić „chorych” obywateli z Omashu. Po opuszczeniu miasta i przeliczeniu zbiegłych Yung zauważył, że wśród jego ludzi znajduje się jedna osoba za dużo — Tom-Tom, młody syn gubernatora przypadkiem uciekł razem z nimi. Kiedy Katara powiedziała, że chłopiec jest „słodki”, Yung odpowiedział, że choć teraz jest słodki, kiedy dorośnie wstąpi do armii i stanie się „mordercą”, jak inni mieszkańcy Narodu Ognia. Pomimo to kapitan oddał chłopca Aangowi, który zwrócił go jego rodzicom[1].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 3. „Powrót do Omashu” (23/61).
Advertisement