Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Już wiem jak chcę nazwać naszą maleńską. Nadzieja.

Ying po usłyszeniu od Aanga, że dzięki nim znów ma nadzieję[1].

Ying była żoną Thana i matką Nadziei.

Historia[]

Ying mieszkała w wiosce Królestwa Ziemi ze swoim mężem Thanem. Była w ciąży kiedy Banda Nosorożców najechała ich wioskę, zmuszając ją do ucieczki wraz z mężem i szwagierką do Ba Sing Se, gdzie planowali rozpocząć nowe, bezpieczniejsze życie[2]. Kiedy sytuacja stała się poważna, Ying nie traciła nadziei, że ona i jej mąż przeżyją i przy niewielkiej pomocy Awatara Aanga i jego przyjaciół udało im się to. Była w dziewiątym miesiącu ciąży, kiedy poznała Drużynę Awatara[2].

Ying i jej rodzina zostali zauważeni przez Zuko, gdy wygnany książę podróżował samotnie. Rozważał kradzież ich jedzenia, ale powstrzymał się, gdy zobaczył, że Ying jest w ciąży[3].

Aang i jego przyjaciele postanowili przemierzyć Wężową Groble, aby dostać się do Ba Sing Se, kiedy podeszła do nich Ying i jej rodzina. Katara zaprosiła ich do wspólnej podróży, ale rodzina powiedziała im, że Wężowa Grobla jest zdecydowanie zbyt niebezpieczna. Zamiast tego planowali popłynąć promem, który odpływał z Zatoki Pełni, przewożąc uchodźców do miasta. Aang i pozostali zgodzili się podróżować z nimi.

Na terminalu promowym obsługująca ich kobieta okazała się wyjątkowo surowa i bezwzględna. Ying i jej rodzina zwrócili się o pomoc do Aanga, gdy odkryli, że ktoś ukradł cały ich dobytek, w tym paszporty i bilety. Aang próbował przekonać kobietę przy terminalu, aby dała im ich bilety, ale ona odmówiła, argumentując, że nie może naginać zasad. Nie mając innego wyboru dla rodziny, Aang zrezygnował z biletów i zaproponował, że poprowadzi ich przez Wężową Groblę[1].

Serpent's Pass entrance

Grupa przygotowywała się do podróży przez Wężową Groble.

Grupa dotarła do grobli, która wbrew nazwie była niezwykle prosta i wąska. Ying wydawała się tracić nadzieję, a Aang stwierdził, że może najlepiej będzie, jeśli porzucą nadzieję i zamiast tego skupią się na obecnej potrzebie przejścia przez groblę.

Rankiem po nocy spędzonej na grobli grupa Aanga spotkała się z poważnym problemem: część grobli znalazła się pod wodą. Katara wystąpiła naprzód, rozstępując wody, aby umożliwić im przejście. Gdy ścieżka stawała się coraz głębsza, Aang pomógł jej, tworząc bańkę powietrza, dzięki której mogli bezpiecznie przejść pod wodą. Jak się okazało, Wężowa Grobla została tak nazwana i budziła strach nie ze względu na swój kształt, ale z powodu gigantycznego węża morskiego, który pływał w okolicznych wodach. Wąż zaatakował bańkę, zmuszając Toph do podniesienia dna morskiego pod ich stopami. To spowodowało, że znaleźli się na środku wody, a wąż krążył wokół nich. Aang zaatakował węża, mówiąc Katarze, aby przeprowadziła pozostałych, podczas gdy on odwracał uwagę zwierzęcia. Katara stworzyła lodowy most, aby inni mogli przejść.

Ying, Than, and Hope

Ying i Than nazwali swoją córkę Nadzieją.

Grupa w końcu przekroczyła groblę, w samą porę, gdyż Ying zaczęła rodzić. Katara, która miała doświadczenie w położnictwie, szybko zajęła się porodem. Dzięki Katarze dziecko, dziewczynka, urodziło się bez powikłań. Aang, widząc zbliżającą się rodzinę, znów poczuł nadzieję, co zainspirowało Ying do nadania córcę imienia: Nadzieja[1].

Ying wraz z rodziną dotarła do Ba Sing Se i zamieszkała w dolnym pierścieniu. Do miasta wjechali tym samym wagonem, co Zuko i Iroh. Iroh skomentował, jak piękne było jej nowo narodzone dziecko[4].

Jednak nadzieja rodziny na bezpieczniejsze życie zniknęła, gdy Naród Ognia przejął miasto. Ying i jej rodzina patrzyli ze strachem, jak wojska Narodu Ognia wkroczyły do ​​Ba Sing Se bez oporu[5].

Osobowość[]

Ying jest miłą i ogólnie optymistyczną osobą, która potrafi zachować nadzieję co do przyszłości nawet w trudnych czasach[2].

Rodzina[]

Siostra ThanaThanYing
Nadzieja

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Księga III: Ogień (火)[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 12. „Wężowa Grobla” (32/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 13. „Wiertło” (33/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 1. „Przebudzenie” (41/61).
Advertisement