Awatar Wiki
Advertisement

Wyspa Roko to mała wyspa na terenie Narodu Ognia, która pełniła funkcję domu Awatara Roko pod koniec jego życia. Przed niszczycielską erupcją wulkanu na wyspie znajdowała się mała osada. W czasie wolnym od obowiązków Roko i jego żona, Ta Min, spędzali tutaj czas w skromnej chatce. Kieł, smok mężczyzny, mieszkał w klifie tuż za jego domem.

Historia[]

Erupting volcano

Największy wulkan wyspy wybuchł w 12 p.Z. jako pierwszy.

W 12 p.Z. na wyspie odbyła się erupcja wulkaniczna, która przykryła wioskę tonami popiołu. Potężną eksplozję poczuć można było setki kilometrów dalej w Stolicy Narodu Ognia. Roko i Kieł zginęli, próbując zwalczyć erupcję i uratować swój dom[1]; Władca Ognia Sozin swojego przyjaciela po wybuchu drugiego wulkanu. Jednak dzięki interwencji Awatara mieszkańcy wyspy byli w stanie uciec. Pomimo niszczycielskiej siły wulkanu wioska Roko po części przetrwała, kiedy została pokryta warstwą popiołu. Od tego czasu wyspa pozostaje niezamieszkała i nie ma na niej życia poza niewielką ilością roślin porastających popioły[2].

Awatar Aang i jego przyjaciele odwiedzili wyspę w tajemnicy, aby Roko mógł podzielić się z Aangiem historią swojego życia i początków wojny stuletniej[2].

Miejsca[]

Wioska[]

Mała osada znajdowała się niegdyś u wybrzeży wyspy, w pobliżu zatoczki z portem. Teren wioski rozlegał się głęboko wewnątrz wyspy aż do podnóża wulkanu. Budynki łączyły wąskie niewybrukowane ścieżki, ograniczone kamiennymi, nieoszlifowanymi fundamentami domów. Większość budynków miała czerwone, skośne dachy z drewna[2].

Dom Roko[]

Chatka należąca do Roko znajdowała się na zboczu wulkanu, powyżej wioski. Nie miała pięter i wyglądem przypominała świątynię, w tym wystające i wielopoziomowe skośne dachy. Czerwona chatka była mała i miała cztery pięciokątne okna. Jaskinia Kła znajdowała się niedaleko domu Roko[2].

Znani mieszkańcy[]

Przypisy

  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 6. „Awatar i Władca Ognia” (46/61).
Advertisement