Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Wróbluga to mały, zielony ptak trzymany jako zwierzątko w Ba Sing Se[1].

Historia[]

Za życia Awatar Kyoshi, udomowiona wróbluga Bao opuściła dom ze swoją właścicielką, Masaru, która zdecydowała się rozpocząć nowe życie zostawiając swoje przestępcze życie w Ba Sing Se[2].

W 100 o.Z., Drużyna Awatara napotkała na grupę wróblug w sklepie zoologicznym w Ba Sing Se. Ptaki wdarły się w szamotaninę z Momo, który zabrał im miskę z jedzeniem i zjadł całą zawartość. Właściciel sklepu był zmuszony do wypędzenia Drużyny po tym, jak Momo zaczął dręczyć te wróblugi, które zaczęły latać dookoła głowy Momo głośno skrzecząc[1].

Anatomia[]

Wróbluga jest rozmiaru gołębia. Ma limonkowe pióra wszędzie poza głową, gdzie dominuje żółty z białymi miejscami wokół oczu oraz pomarańczowymi plamami na policzkach. Posiada także jasnopomarańczową obwódkę dookoła szyi i brzoskwiniowy papuzi dziób do łupania nasion.

Zachowanie[]

Wróblugi są hałaśliwe i mogą się zdenerwować, jeśli ktoś zje ich jedzenie lub będzie przeszkadzał[1].

Powiązania[]

Wróblugi przypomina papugę karolińską. Jest to połączenie tejże papugi z wróblem. Pomarańczowe plamki na policzkach są bardzo podobne do tych widywanych u papug z gatunku nimfa.

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 14. „Miasto murów i tajemnic” (34/61).
  2. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 88.
Advertisement