Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeśli szukasz ugrupowania wojowniczek, zobacz Wojowniczki Kyoshi.

Widziałaś, jak wszystkich uszczęśliwiam? Nawet odmalowują pomnik na moją cześć!

Aang do Katary o mieszkańcach Wyspy Kyoshi.

Wojowniczki z Kyoshi (ang. The Warriors of Kyoshi) to czwarty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 4 marca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 11 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[]

Aang zabiera Katarę i Sokkę na Wyspę Kyoshi, by popływać na wielkich karpiach koi, lecz po bliskim spotkaniu ze stworem unagim, drużyna zostaje złapana przez grupę wojowniczek. Chłopiec wyjawia, że jest wcieleniem Awatar Kyoshi, która założyła osadę na wyspie. Po demonstracji swoich umiejętności, Aang i jego przyjaciele są uwolnieni i ciepło przyjęciu przez mieszkańców wyspy. Wieści o jego pobycie tam docierają w końcu do Zuko, który natychmiast wypływa na Wyspę Kyoshi. Sokka zaprzyjaźnia się z liderką wojowniczek, Suki, która uczy go zasad bycia wojowniczką Kyoshi. Dziewczynie udaje się w międzyczasie stłumić seksistowską naturę chłopaka oraz zakochać w nim. Zuko przerywa ich wizytę w osadzie i atakuje wioskę, zmuszając drużynę Awatara do ucieczki. Uciekając, Aangowi udaje się pochwycić unagiego i ugasić pożar w wiosce, ratując ją przed całkowitym zniszczeniem.

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

  • To pierwszy odcinek, w którym Aang, Katara i Sokka przekraczają granicę Królestwa Ziemi.
  • Ten odcinek oznacza pierwsze pojawienie się Suki.
  • Mężczyzna, który zaczyna pienić się na ustach i omdlewa ze zdumienia, że Aang jest Awatarem, pojawia się również w odcinku „Dzień Awatara”.
  • Podczas gdy Sokka przechodzi trening, Suki jako pierwsza promuje znaczenie traktowania broni, w tym przypadku metalowego wachlarza, jako przedłużenia samego siebie. W odcinku „Mistrz SokkiPiandao powtarza tę samą zasadę Soce, gdy uczy się drogi miecza. Co więcej, w odcinku „Mistrzowie magii ognia” sama Toph przyznaje się do znaczenia tej zasady, gdy wspomina naukę magii ziemi od kretoborsuków nie tylko jako sztukę walki, ale także jako rozszerzenie swoich zmysłów.
  • To pierwszy raz, kiedy Katara tka płyn z wnętrza ciała człowieka. Po uratowaniu Aanga przed Unagim, Katara wyciąga wodę z płuc Aanga, aby pomóc mu oddychać. Wodę tka w ten sam sposób ponownie, używając magii krwi zarówno w odcinku „Mroczna strona księżyca”, jak i „Najeźdźcy z Południa”.
  • Technika, której używa Zuko, aby powalić Sokkę i dwie Wojowniczki Kyoshi, gdy zostaje otoczony, jest tym samym ruchem, którego używa do pokonania obu przeciwników w obu agni kai pokazanych podczas serii.
  • Jest to jeden z niewielu odcinków, w których książę Zuko jest pokazany w hełmie Narodu Ognia.
  • To pierwszy odcinek, w którym Aang nie wchodzi w Stan Awatara.

Informacje o postaciach[]

  • Aang ujawnia, że Kyoshi była jednym z jego przeszłych wcieleń.

Błędy[]

  • Kiedy Aang po raz pierwszy dosiada karpia koi, ryba nie ma pomarańczowych plam wokół płetwy grzbietowej. W bliższym ujęciu widać, że Aang stoi na pomarańczowych łuskach na grzbiecie ryby.
  • Zanim drużyna została schwytana przez Wojowniczki Kyoshi, Aang włożył z powrotem swoje ubrania, z wyjątkiem zewnętrznych żółtych spodni. Po związaniu w następnej klatce, jest widziany w spodniach.
  • Kiedy Wojowniczki Kyoshi chwytają Drużynę Awatara, Momo jest o połowę mniejszy od ciała Aanga.
  • Kiedy pokazane jest wejście do wioski, za nim widać dużą górę, co sugeruje, że wioska znajduje się w dolinie. Jednak w odcinku "Dzień Awatara" ta góra nie jest widziana w tym samym miejscu.
  • Oyaji twierdzi, że Awatar Kyoshi „nie żyje od kilkuset lat”. Aby to było prawdą, musiała być martwa od co najmniej 200 lat. Jednak Kyoshi nie żyła tylko przez 182 lata, kiedy Drużyna Awatara po raz pierwszy odwiedziła wyspę Kyoshi pod koniec 99 o.Z.
  • Kiedy posąg Awatar Kyoshi jest pokazywany po raz pierwszy, kolor jest znacznie wyblakły. Jednak kiedy Aang wyskakuje w powietrze, kolor wydaje się być normalny. Kolor został przywrócony dopiero w dalszej części odcinka.
  • Kiedy Aang woła: „To ja!” do wioski, lina nie jest owinięta wokół niego.
  • Kiedy Aang wyciąga go z powstrzymujących go lin, czterech Wojowników Kyoshi otoczyło grupę swoimi fanami; jednak w kolejnym ujęciu lądowania Aanga wszyscy wojownicy Kyoshi są na swoich pierwotnych pozycjach, fani są zamknięci i stoją obok Oyajiego.
  • Kiedy Aang pokazuje ludziom Kyoshiego swoją marmurową sztuczkę, podczas gdy Sokka i Katara są przywiązani do posągu Kyoshiego, włosy Sokki są niepoprawnie zabarwione.
  • Liczba Wojowników Kyoshi pokazywanych, gdy Sokka wchodzi do nich po raz pierwszy, zmieniała się wielokrotnie. Kiedy Sokka drwi z rutyny Wojowników, że jest to lekcja tańca, pokazuje się w sumie pięciu Wojowników Kyoshi. Kiedy obraz zmienia się w widok z boku, jest sześciu wojowników. Gdy Suki rzuca Sokkę na ziemię, gdy ją szarżuje, w sumie jest siedmiu wojowników. Kiedy Suki wiąże lewą rękę i prawą stopę Sokki, powodując, że podskakuje, obserwuje ich siedem dziewczyn, co daje w sumie ośmiu wojowników. Kiedy Sokka upada na ziemię po skakaniu, obserwuje tylko sześciu Wojowników Kyoshi, co daje w sumie siedmiu.
  • Kiedy Sokka szarżuje na Suki po tym, jak został rzucony na ziemię, Suki stoi przed ścianą ozdobioną dwoma niebieskimi wachlarzami, kiedy wymachuje nim, a inni Wojownicy Kyoshi zniknęli.
  • Po tym, jak Sokka jest związany, pojawiają się ponownie przed niebieskimi fanami, a Suki stoi bardziej po lewej stronie.
  • Suki przywiązuje lewą rękę Sokki do prawej stopy za pomocą białej opaski, którą nosi wokół talii. Kiedy jednak upada na ziemię, opaska zamienia się w brązową linę.
  • Kiedy Suki wymachuje Sokką, pasek na jego prawym ramieniu przywiązujący bumerang do jego pleców znika, gdy pokazane jest zbliżenie krzyczącego Sokki i gdy jego ręka i stopa są związane.
  • Kiedy Suki zdejmuje pasek Sokki, pasek jest na jego lewym ramieniu, a nie na prawym.
  • Kiedy Aang rozmawia z Katarą na rynku, w tle pojawia się postać, która wydaje się kłócić z rogiem domu.
  • Kiedy Sokka po raz drugi udaje się na obszar treningowy, jedno z ramion dziewczyn wydaje się znikać za osobą, która jest za nią.
  • Kiedy Sokka i Suki trenują, Sokka rzuca wachlarzem, ale w następnym klipie obaj fani są za jego pasem; to samo stało się z Suki.
  • Kiedy Aang i Katara kłócą się, brakuje dolnej części warkocza Katary.
  • Normalnie unagi ma ciemnoszarą skórę z jaśniejszą szarą linią biegnącą przez jego grzbiet, otaczającą ciemnoszare spiczaste płetwy wyściełające jego kręgosłup. Jednakże, gdy ujęcie poglądowe przedstawia Aanga wyjętego z wody przez unagi, jasnoszara linia zniknęła, a na ujęciu pokazującym Aanga trzymającego się jednego z tych płetw, odzyskującego siły po podmuchu wody, linia powróciła, chociaż płetwy są również w kolorze jasnoszarym.
  • Na zbliżeniu Aanga wyciąganego z wody przez unagi, jeden z finletów w pobliżu Aanga ma w sobie dwa małe nacięcia. Nie ma ich we wszystkich kolejnych ujęciach.
  • Katara wspomina Zuko po imieniu, mimo że żaden z członków zespołu nie poznał jego imienia w poprzednich odcinkach.
  • Kiedy Aang i jego przyjaciele odlatują, by wyprowadzić Naród Ognia z wyspy Kyoshi, nigdzie na brzegu nie ma statku Narodu Ognia.
  • Opuszczając wyspę Kyoshi, Sokka spoglądał na wyspę, ale w następnej scenie zmywa makijaż z twarzy.

Ciekawostki[]

  • Styl walki z Wojowniczek Kyoshi jest podobny do taktyki magii wody. Jest to także taktyka ninjutsu.
  • W tym odcinku, Sokka otrzymuje swój pierwszy pocałunek.
  • Sokka jest pierwszą osobą z zewnątrz, która została Wojowniczką Kyoshi, drugą jest Ty Lee.
  • Twierdzenie Oyaji, że „Awatar Kyoshi urodziła się [na wyspie Kyoshi] czterysta lat temu” zostało później zaprzeczone przez The Rise of Kyoshi, w którym wyspa (wtedy jeszcze półwysep) okazuje się być jej przybranym domem.

Zobacz też[]

Water Tribe emblem KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement