Awatar Wiki
Advertisement
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Wojny Sekretów i Sztyletów[1][2] miały miejsce w IV i III wieku przed zagładą Nomadów Powietrza w Ba Sing Se, kiedy książęta Królestwa Ziemi prowadzili między sobą serie bezwzględnych i konspiracyjnych konfliktów. Podczas gdy członkowie rodziny królewskiej pozornie utrzymywali między sobą przyjazne stosunki, ich brutalne waśnie były prowadzone w tajemnicy z udziałem wykwalifikowanych zabójców.

Historia[]

Królestwo Ziemi miało dużą rodzinę królewską i wielu jej członków pragnęło osiągnąć najwyższy tytuł Monarchy Ziemi[2][3]. Nikogo nie dziwiło, że pierwsi Monarchowie Ziemi brutalnie eliminowali swoje rodzeństwo, które stanowiło potencjalnych rywali[4]. W przeciwieństwie do Narodu Ognia, gdzie konflikty o sukcesję często toczyły się publicznie[5], książęta Królestwa Ziemi utrzymywali życzliwą postawę w społeczeństwie. Razem chodzili na uczty, spotykając się towarzysko i pozornie wspierając się nawzajem. Jednocześnie jednak starali się za wszelką cenę wyeliminować potencjalnych rywali, wynajmując zabójców i prowadząc między sobą rzeczywistą wojnę w „ciemnych korytarzach” Ba Sing Se[3]. Wiele królewskich obowiązków zostało zaniedbanych przez chichy konflikt, na czym ucierpieli zwykli ludzie. Na przykład powstanie Żółtych Karków pozostało niestłumione przez lata, ponieważ rząd Królestwa Ziemi zamiast na brutalnym powstaniu skupiał się na konfliktach o sukcesję[1].

Około 306 p.Z. mistrz magii wody Amak zaczął pracę dla jednego z pomniejszych książąt. W konsekwencji zamordował siedmiu prominentnych członków rodziny królewskiej, pozwalając swemu pracodawcy zająć czwarte miejsce w kolejce do tronu[3]. Amak wykorzystał umiejętności nabyte w Ba Sing Se, aby przeszkolić domniemanego Awatara, Yuna, w technikach zabijania, począwszy od użycia trucizny, a skończywszy na nożu[2].

Wojny w większości zakończyły się przed rokiem 296 p.Z..

Następstwa[]

Przez lata wspomnienia tych krwawych konfliktów były żywe wśród służb Królestwa Ziemi, a osoby sprawujące władzę wykazywały nadmierną ostrożność, jeśli chodzi o swoje bezpieczeństwo. Politycy koncentrowali się na ochronie osobistej, a nie swoich obywateli, a lokalne służby porządkowe były pozbawione kontroli ze strony swoich politycznych przełożonych. Zaufanie do Króla Ziemi wśród obywateli spadło do najniższego poziomu w historii[1].

Wystąpienia[]

Chronicles of the Avatar[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 34.
  2. 2,0 2,1 2,2 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 7. „The Headmistress”.
  3. 3,0 3,1 3,2 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 7. „The Iceberg”.
  4. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  5. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
Advertisement