Awatar Wiki
Advertisement

Naprawdę wam współczuję. Wiem, że wiele przeszliście, że jesteście zmęczeni i źli, po tym jak straciliście dach nad głową. W Mieście Republiki nastał czas wielkich zmian. Ale ktoś bardzo mądry powiedział mi kiedyś, że zmiany są dobre lub złe, zależy od punktu widzenia. Może ta konkretna zmiana jest szansą na nowy początek. Obiecuję zrobić, co w mojej mocy, żeby wszyscy znów mieli dach nad głową. Jestem pewna, że odbudowane Miasto Republiki będzie pełne nowych możliwości dla każdego z nas! Razem stworzymy świetlaną przyszłość, żyjąc w zgodzie z naturą, zmieniając się na lepsze i spełniając marzenia!

Korra do obywateli Miasta Republiki.

Wojna o wszystko, tom 1 to pierwsza część trylogii komiksów „Wojna o wszystko”, wydanej po angielsku 26 lipca 2017 roku w sklepach z komiksami oraz 8 sierpnia w pozostałych rynkach[1]. Komiks pierwotnie można było zakupić 20 lipca na San Diego Comic Con.

Komiks został wydany 15 marca 2022 roku w wersji polskiej przez Wydawnictwo Amber[2].

Opis[]

Korra to dziewczyna, jakich wiele. Pozornie, bo do zwyczajności jej daleko. Jako kolejny Awatar Raavy, ducha światła i pokoju, ma dbać o harmonię w światach ludzi i duchów.

Po krótkich wakacjach Korra i Asami wracają do Miasta Republiki, zrujnowanego po zwycięskiej walce z Kuvirą. Tysiące mieszkańców pozbawiono dachu nad głową, a na ulicach metropolii trwa wojna gangów. Tokuga, nowy przywódca Triady Potrójnej Groźby, bezlitośnie dąży do celu – władzy nad całym półświatkiem. Tymczasem prezydent martwi się wyłącznie spadającym poparciem, a duchy buntują się przeciwko portalowi, który umożliwia ludziom wizyty w równoległym świecie…

Czy Korra zdoła zapanować nad tym chaosem?[2]

Uwagi produkcyjne[]

Ciągłość serii[]

  • Fabuła zaczyna się natychmiastowo po odcinku „Ostatnia bitwa”.
  • Kiedy Korra ostrzega Asami o świecie duchów, mówi, że ziemia może przypadkowo zniknąć tuż pod jej stopami, co stało się Jinorze w „Nowej erze duchowej”.
  • Duch ptakosmoka, z którym Korra zaprzyjaźniła się w „Nowej erze duchowej”, zabiera kobiety w różne miejsca.
  • Korra i Asami odwiedzają pole wielkich, zielonych roślin, na którym Korra była z Jinorą w „Przewodniku” oraz z Zaheerem w „Ostoi duchów”.
  • Przed wyjściem ze świata duchów Korra wspomina o tym, jak Asami zabrała ją na przejażdżkę w wyścigówce w „Pokłosiu”.
  • Korra wspomina o zatruciu rtęcią z odcinka „Jad Czerwonego Lotosu” oraz o liście do Asami z odcinka „Samotna Korra”.
  • Duch skalny nawiązuje do decyzji Korry o otworzeniu portali duchów w odcinku „Światło w mroku” oraz o stworzonym przez nią trzecim portalu w „Ostatniej bitwie”.
  • Korra wspomina, że próbowała zwerbować duchy do pomocy w walce z Kuvirą, co miało miejsce w odcinku „Operacja Beifong”.
  • Mako wraca do fryzury ze stojącymi włosami z trzech pierwszych ksiąg „Legendy Korry”, z którą ostatnio był widziany w „Jadzie Czerwonego Lotosu”.
  • Lewa ręka Mako wciąż jest zabandażowana z powodu ran, których doznał w ataku na kolosa w „Ostatniej bitwie”.
  • Popularność prezydenta Raiko opadła ze względu na poddanie przez niego Miasta Republiki Kuvirze w odcinku „Gambit Kuviry”.
  • Podczas swojego przemówienia do uciekinierów Korra mówi, że „zmiany są dobre lub złe, zależy od punktu widzenia”, co Tenzin powiedział jej w odcinku „Łyk świeżego powietrza”.

Informacje o postaciach[]

  • Bolin dołączył do policji i pracuje z Mako.
  • Kya miała dziewczyny.
  • Władca Ognia Sozin zdelegalizował związki homoseksualne, kiedy zasiadł na tronie.
  • Awatar Kyoshi była biseksualna.
  • Żmija został obalony przez Tokugę, który jest nowym liderem Potrójnej Groźby.
  • Asami i Wonyong Keum znają się, ponieważ mężczyzna robił interesy z Hiroshim Sato osiem lat wcześniej.

Błędy[]

  • Kiedy Korra wchodziła do świata duchów w serialu, jej plecak był zielony, a po wyjściu z portalu w komiksie ma on szaro-brązowy kolor.
  • Klamra pasa Korry zmienia się w trakcie całego komiksu.
  • Choć Ikki zapuściła włosy w Księdze IV i posiada je również w tomie drugim komiksu, tutaj znów ma krótką fryzurę z pierwszych trzech ksiąg serialu.
  • Na ostatnich panelach komiksu mankiety kombinezonów magów powietrza ciągle zmieniają się pomiędzy szarymi a żółtymi.
  • Rękawice Bolina i Mako stale znikają i pojawiają się.
  • Na stronie 19. kciuk Asami na prawym panelu ma kolor skóry Korry.
  • Na stronie 23. guziki po lewej stronie ubioru Wonyonga znikają i pojawiają się na kolejnej.
  • Na stronach 27. i 74. Jinora nie ma rękawicy i tatuażu na dłoni.
  • Na stronie 39. oczy Pemy są brązowe zamiast zielonych.
  • Na stronie 42. Asami ma w uchu zielony kolczyk, który nie pojawia się w żadnym innym momencie komiksu.
  • Na stronie 55. naszyjnik Kyi znika w jednym panelu.
  • Na stronie 63. symbol Zjednoczonej Republiki znika z munduru Bolina.
  • Na stronie 66. Asami walczy z magiem ognia na górnym panelu, ale nie ma jej wcale na środkowym, kiedy ten sam mag ognia i inni członkowie triady uciekają przed duchem.

Ciekawostki[]

  • Portal w Mieście Republiki zakłóca działanie radio.
  • Pierwszy raz w całej serii zostały poruszone poglądy społeczne na temat związków homoseksualnych.
  • Tokuga to pierwszy znany członek triad, który wykorzystuje blokowanie chi oraz jedyna znana osoba z czasów Korry, która została zniekształcona przez ducha.
  • Uciekinierzy otaczają Korrę i zadają jej niepotrzebne pytania w podobny sposób do wieśniaków, którym wydawało się, że Sokka był Awatarem i prosili go o porady[3].
  • Na stronie 46. widać czubki głów Kakashiego, Sasuke i Sakury z „Naruto” oraz Sailor Moon z „Sailor Moon” po lewej stronie tłumu.
  • Jinora walczyła z magiem ognia Potrójnej Groźby, który wygląda jak chłopak Irene Koh, ilustratorki komiksu.

Przypisy

  1. The Legend of Korra: Turf Wars Part One. Dark Horse Comics.
  2. 2,0 2,1 Legenda Korry. Wojna o wszystko 1. Wydawnictwo AMBER.
  3. Komiks „Sokka the Avatar”.

Zobacz też[]

Advertisement