Awatar Wiki
Advertisement

Otwarcie portalu duchów było tylko pierwszym krokiem w uzyskaniu Południowego Plemienia Wody.

Unalaq

Wojna Domowa Plemienia Wody znana również jako Wojny Plemion Wody, był to konflikt między dwoma Plemionami Wody, które miały miejsce w sześć miesięcy po rewolucji antymagicznej. Działający pod przykrywką chęci zjednoczenia Plemion Wody, wódz Unalaq próbował wykorzystać swoją siostrzenicę, Awatar Korre, aby otworzyć portale duchów, które pozwolą mu uwolnić Vaatu z jego więzienia w Drzewie Czasu.

Historia[]

W 171 o.Z., Unalaq przyniósł swoje wojska do zajmowania poludniowego plemienia, twierdząc, że to zapobiegnie dalszego rozpadu duchowego. On udał się do wydalenia Rady lokalnych wodzów plemiennych, którzy tradycyjnie są regulowani na południu, od władzy i zarekwirowani w pałacu królewskim w stolicy do jego wyłącznego użytku. Czując, że Północne Plemie jest atakowane, Mieszkancy zorganizowała spotkanie w domu należącego do Tonraq i jego żony, Senny.

Tonraq próbował odwieść członków jego plemienia by nie robili nic szczególnie gwałtownego, ale Varrick przekonal ludzi do buntu. Pierwsza bitwa prawie zaczeła sie kiedy dzieci rzuciły śnieżkami w żołnierzy z dachu. Rozgniewani obywatele, na to że dorośli będą atakować dzieci, zagrozili atakiem magii wody. Jednak walka została przerwana przez Awatar Korre, która próbował stworzyć pokój między dwiema grupami. Korze nie udało się, jednak, jej rodacy oskarżyli ją o opowiedzenie się po stronie Północy. Korra odjechała.

Eskalacja[]

Plik:Attack on prison ship.png

Asami Sato rozbija Dwupłatowiec a Avatar Korra atakuje statki Unalaqa.

Grupa rebeliantów zaatakowała Unalaqa później i próbowała go porwać, ale Korra zatrzymala ich. Incydent doprowadził do aresztowania rebeliantów, również Tonraq i Senny. Varrick był w stanie ominąć to aresztowanie. Rebelianci zostali postawieni przed sądem pod sędziego Hotaha, który potępił wszystkich na karę śmierci. Korra przekonala Unalaqa żeby zmienił wyrok i tak sie stało, dożywocie było jedynym wyjściem. Korra wściekła ruszyła za sedzią, który powiedział jej że była marionetką w rękach Unalaqa.

Korra razem z grupą popłynęła statkiem Varricka po ojca, zaatakowała wojska Unalaqa. Kiedy wypuściła ojca zaatakował ją Unalaq jednak ona silnym podmuchem powietrza zdmuchneła go prosto na ścianę i uciekła, rozpoczęła się jeszcze gorsza wojna domowa.

Kłopoty w mieście[]

Korra opposing Raiko

Korra zla na Raiko zato ze nie chce pomoc Plemieniu wody.

Następnego dnia, Korra spotkała się z prezydentem Raiko w celu przekonania go do wspierania Południowego Plemienia Wody i wysłania floty, aby im pomóc. Ku jej przerażeniu, jednak prezydent odmówił, przekonany, że to nie było Miasto, i trzeba ingerować w wewnętrzne sprawy Plemienia Wody i że sytuacja wymagała rozwiązania dyplomatycznego. Rozgniewana, Korra stwierdziła, że jego bierność nie przyniesie zniszczenie południu.

Awatar powraca[]

Tej samej nocy kiedy odbyła sie premiera filmu Varricka, Awatar Korra zwróciła się do Miasta ostrzec Raiko o planach Unalaqa do uwolnienia Vaatu i zniszczenia świata i próbował raz jeszcze zwrócić się o pomoc wojskową. Pomimo tego, Raiko nadal odmówił jej pomocy, wierząc, że najlepiej trzymać Zjednoczonych Sił, aby bronić swój kraj. Drużyna Awatara przystąpiła do odwiedzenia Varricka, który dostarczył im jego pancernika, Zhu Li, która posiadała wszystkie bronie, aby powrócić do południa i zatrzymać Unalaqa

Bitwa z Południowym Plemieniem Wody[]

Information icon Osobny artykuł: Bitwa z Południowym Plemieniem Wody
Tonraq attacked

Tonraq powaznie zaatakowany przez swojego brata.

Kiedy stało się jasne, że Korra nie była w stanie przekonać prezydenta do wysłania Zjednoczonych Sił jako posiłki, Rebelianci z Południowego Plemienia Wody, prowadzeni przez Tonraqa zaatakowali stolicę Południowego Plemienia Wody próbując wypchnąć Północne Plemię. Mimo, że jego pierwszy atak był udany, Unalaq poprowadził kontratak z pomocą Desny i Eski i wielu mrocznych duchów. Rebelianci szybko zostali pokonani, cierpieli poważne obrażenia w trakcie, i tylko był w stanie walczyć Tonraq. Zacięta walka rozpoczęła się od dwóch braci, i choć Tonraq był w niewielkiej odległości od Unalaq, udało się uniknąć ataku. Tonraq zostal złapany na lodzie, Unalaq dał druzgocący cios, którym pokonał swojego brata, a następnie był więziony w obozie w południowym plemieniu.

Atak na fortece Unalaqa[]

Information icon Osobny artykuł: Forteca Unalaqa
Battle of the South Pole

Dwupłatowiec urzyty przeciwko Unalaqowi.

Wkrótce po klęsce powstańców, drużyna i ich sojusznicy przybyli do Południowego Plemienia Wody, zatrzymać Unalaqa za próbę uwolnienia Vaatu. Zaatakowali obozowisko poprzez dwupłatowca i Oogiego, powodując wiele szkód w fortyfikacji. Kiedy Desna i Eska interweniowali, wojska Północy i ich mroczne duchy, ruszyli do ataku. Siły wojskowe zestrzelili Awatar i jej przyjaciół, zdobywając ich. Były dowódca Zjednoczonych Sił, Bumi, wymykał się im jednak i przeniknął obozowisko. W końcu udało mu się samodzielnie zniszczyć cały obóz, jednak reszta nie była w stanie walczyć już dalej.

Niezależność południowego Plemienia Wody[]

Plik:Korra addressing the Southern Water Tribe.png

Korra przemawia do obywateli Poludniowego plemienia.

Unalaq umocnił swoją kontrolę nad Południowy Plemieniem Wody z wojsk okupacyjnych z Północy, wspieranych przez mroczne duchy, udaremniają wszelkie próby przez rebeliantów ponownie przejąć władzę od południowego plemienia. Jednak po klęsce Unalaqa i Vaatu Awatar Korra zarządziła dwa punkty: pierwszy był niepodległości Południowego Plemienia Wody, co oznacza, że plemię miałoby swój system samorządu, a tym samym zakończenia wojny domowej plemion wody, drugi punkt jest wspolne zycie z duchami.

Advertisement