Awatar Wiki
Advertisement

W moich czasach, Chin Wielki niósł zagrożone dla świata.

Kyoshi do Aanga

Wojna China Wielkiego to rebelia watażki China Wielkiego mająca na celu obalenie Króla Ziemi i podbicie całego królestwa.

Historia[]

46. Król Ziemi był władczy i miał silną wolę, władca postanowił ustanowić monarchię absolutną a siebie mianować na najwyższego władcę. Nie dbał o swoich poddanych, a jego nie zadowalające rządy mogłyby więc liczyć tyklko na małe wsparcie od jego ludzi i lokalnych władz.

Opór przeciwko autorytarnymi rządami Króla Ziemi szybko zakończył się otwartym buntem. Despotyczny wódz powołał dużą armię w celu zdobycia władzy nad królestwem. Skutecznie wykorzystując nielubienie króla przez mieszkańców, kampania China by uzbierać ogromną armię okazała się sukcesem; począwszy od małej wyspy w północno-zachodniej części królestwa, jego armie przejeły każdą wioskę po drodze. W przeciwieństwie do China Król Ziemi wydawał się niezdolny do prawidłowego rządzenia w czasie wojny i zabarykadował się w Ba Sing Se, pozostawiając większość z królestwa samemu sobie. W czasie podboju China tylko stolica Ba Sing Se i półwysep Yokoya pozostały niezdobyte.

Jednak Chin postanowil podbić mały półwysep i wyruszył tam, Awatar Kyoshi wiedziała o jego złych rządach wiec czekała tam na niego. Przed bitwą Kyoshi ostrzegła China ze nie będzie stać bezczynie i jeśli on nie ustąpi ona będzie walczyć, jednak Chin nie przejmował się tym kazał atakować. Kyoshi weszła w Stan Awatara i oddzieliła ten mały półwysep tworząc wyspę Kyoshi. W czasie tworzenia się wyspy Chin nie chciał się odsunąć więc spadł z klifu i zginą.

Następstwa[]

Lud który był wściekły na Króla Ziemi zbuntował się. Kyoshi miała tego dosyć, więc się tam wybrała by uzgodnic kilka spraw z królem, jednak ten kazał ją aresztować. Kyoshi z łatwością pokonała strażników i porozmawiała z Królem Ziemi. Stworzyła własnych agentów Dai Li którzy mieli pilnować porządku.

Advertisement