Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy zwierzęcia. Jeżeli szukasz zespołu walk magicznych, zobacz Wilkoperze z Białego Wodospadu.

Wilkoperz to gatunek zwierzęcia zamieszkującego jaskinie w Królestwie Ziemi, a w szczególności Jaskinię Dwojga Kochanków.[1]

Historia[]

Jeden z wilkoperzy zaatakował drużynę Awatara, kiedy jej członkowie przemierzali Jaskinię Dwojga Kochanków. Sokka próbował odstraszyć go pochodnią, lecz ta wypadła z jego ręki i upadła w pobliżu Appy. Wystraszony latający bizon spłoszył drapieżnika. Niedługo potem grupa zauważyła stado wilkoperzy uciekających przed dwoma kretoborsukami.[1]

Anatomia[]

Wolfbat

Wilkoperz w locie.

Wilkoperz jest wielkości wilka i ogólnie przypomina psa, z wyjątkiem skrzydeł i twarzy nietoperza. Posiada brązowe futro, białe na twarzy, oraz kremowe błony. Jest czworonożny, a jego błoniaste skrzydła pozwalają mu latać. Ma ostre, spiczaste zęby i pysk.

Zachowanie[]

Wilkoperze są z natury terytorialne, a swoje siedlisko opuszczają jedynie w nocy. Mają tendencję do gromadzenia się w duże stada, co czyni je jeszcze bardziej niebezpieczne.[2] Ich jedynymi drapieżnikami są kretoborsuki, ale boją się również ognia.[1] Wilkoperze nie budują gniazd.[3]

Nawiązanie[]

Wilkoperz posiada cechy obu jego imienników; jego kształt i rozmiar ciała, a także jego ogólny temperament, przypominają wilka, podczas gdy jego skrzydła i twarz wzorowane są na nietoperzu.

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Hamilton, Joshua (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (24 marca 2006). "Jaskinia Dwojga Kochanków". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 2. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (scenariusz) & Zwyer, Melchior (reżyseria). (7 listopada 2014). "Bitwa o Zaofu". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 19. Nickelodeon.
  4. Błąd w składni szablonu {{Cytuj stronę}}. Brak podanego tytułu cytowanej strony (parametr tytuł=|).
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (12 maja 2012). "A zwycięzcą jest...". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 6. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement