Awatar Wiki
Advertisement
Water Tribe emblem

Wilcza Zatoka[1], znana również jako Stolica[1][2][3], jest centrum Południowego Plemienia Wody[4]. Rozległa metropolia rozciągająca się od obszaru portowego aż do pobliskich gór i tundry[4][5], miasto jest centrum rządowym i kulturalnym Południowego Plemienia Wody. Chociaż jego korzenie sięgają czasów przed stuletnią wojną, obecne miasto zostało zbudowane zarówno przez mieszkańców Południa, jak i Północy w ramach Projektu Odbudowy Południa[6].

Historia[]

Wilcza Zatoka powstała jako jedno z kilku miast na bieguna południowego i służyło jako centrum jednego z podplemion Południowego Plemienia Wody[7]. Było to także tradycyjne miejsce spotkań Rady Starszych, która wspólnie rządziła Południem przez większą część historii plemienia, służąc de facto jako stolica. Podobnie jak wiele innych osad na biegunie południowym, Wilcza Zatoka doświadczyła trudności ekonomicznych za życia Awatar Kyoshi[1]. Wielu jego mieszkańców opuściło miasto i udało się do wiosek na otwartym lodzie, aby zapewnić sobie utrzymanie i uniknąć biedy, co doprowadziło do znacznego zmniejszenia populacji miejskiej[8].

Southern Water Tribe

Wilcza Zatoka była znaczącym miastem przed najazdami Narodu Ognia.

Jednakże przed wojną stuletnią Wilcza Zatoka była nadal miastem o znacznej liczbie ludności, otoczonym murem zbudowanym przez wykwalifikowanych magów wody. Podczas wojny stuletniej siły Narodu Ognia wielokrotnie atakowały i napadały na stare miasto. Przez kilkadziesiąt lat walk stare miasto było stopniowo niszczone i opuszczone[7].

Kiedy populacja zaczęła się kurczyć, a infrastruktura została zdewastowana, samo miasto podupadło, aż stało się małą wioską[7]. Ponieważ osadnictwo tak bardzo podupadło, w tamtym czasie nazwa „Wilcza Zatoka” częściej odnosiła się do naturalnej zatoki niż do samej wioski[9][10]. Zimą 99 o.Z. Katara i Sokka odkryli Awatara Aanga wewnątrz pobliskiej góry lodowej i zabrali go do Wilczej Zatoki; wkrótce potem wioska została najechana przez księcia Narodu Ognia Zuko, który zażądał od miejscowych wydania Awatara. Aang poddał się, by chronić Wilczą Zatokę i jej mieszkańców, ale Katara i Sokka wyruszyli go uratować. Po ich wyjeździe zaginęło kilkoro miejscowych dzieci. Grupy poszukiwawcze próbowały je znaleźć, ale zostały zaatakowane przez głodne sowowilki. W odpowiedzi Kanna zleciła grupie poszukiwaczy przygód uratowanie dzieci, chociaż jedna z miejscowych dziewcząt twierdziła, że aby ocalić zaginione osoby, trzeba zabić rozgniewane duchy[9][11].

Modernized Southern Water Tribe

Po wojnie stuletniej Wilcza Zatoka została odbudowana jako nowoczesne miasto w ramach Projektu Odbudowy Południa.

Po zakończeniu stuletniej wojny mistrz Pakku z Północnego Plemienia Wody zabrał kilku mieszkańców Północy, aby pomogli w odbudowie Plemienia Południa do jego dawnej świetności, w ramach projektu nazwanego Projektem Odbudowy Południa. Pod przewodnictwem Hakody i przy pomocy mieszkańców Północy Maliqa i Maliny Wilcza Zatoka szybko rozrosła się do miasta jeszcze większego niż przed wojną. Ich wysiłki szybko doprowadziły do urbanizacji i modernizacji plemienia w zamożne miasto do roku 102 o.Z.[6] Budowano fabryki[12] i doki, wprowadzono nowe technologie mające na celu poprawę warunków życia plemienia[6]. W międzyczasie grupa opowiadaczy historii pod wodzą Nakul pracowała nad gromadzeniem wiedzy z całego bieguna południowego, mając nadzieję na zebranie wszelkiej tradycyjnej wiedzy, która pozostała po najazdach Narodu Ognia w celu zbudowania dużego archiwum w Wilczej Zatoce[13]. Ostatecznie nowe miasto stało się stolicą całego Południowego Plemienia Wody[2].

W 153 o.Z. Awatar Korra urodziła się na obrzeżach Wilczej Zatoki. Zbudowano dla niej duży kompleks poza stolicą, w którym mogła trenować pod okiem Porządku Białego Lotosu[14]. W tym czasie stolica rozrosła się do metropolii rozciągającej się od portu aż po pobliskie góry[4][5]. W 171 o.Z. Wilcza Zatoka stała się miejscem ataku mrocznych duchów[15]. Później miasto zostało zajęte przez Północne Plemię Wody pod rządami Unalaqa. Akcja ta wywołała wojnę domową Plemienia Wody, a miasto stało się jednym z głównych obszarów konfrontacji pomiędzy siłami Północy a rebeliantami Południowego Plemienia Wody; przede wszystkim nieudanej próby porwania Unalaqa[16] i bitwy[17].

Układ i opis[]

Pałac Królewski[]

Information icon Osobny artykuł: Pałac Królewski Południowego Plemienia Wody

Pałac Królewski, wybudowany w ramach Projektu Odbudowy Południa[6], położony jest na obrzeżach stolicy, w pobliżu gór[16][15].

Szkoła magii wody Mistrza Pakku[]

Ta konstrukcja przypomina dojo z kilkoma drewnianymi wiadrami z wodą, dzięki czemu uczniowie mogą używać wody podczas ćwiczenia form magii wody. Mistrz Pakku, z pomocą Katary, szkolił w tej szkole magów wody z Południa[18].

Kompleks[]

Information icon Osobny artykuł: Kompleks Południowego Plemienia Wody

Kompleks Południowego Plemienia Wody leży głęboko na biegunie Południowym, poza stolicą[4]. Jest to mały, odizolowany obóz zabezpieczony grubymi ścianami lodu i dużą bramą. W centrum obozu znajduje się duża, podwyższona platforma z lodu, służąca zarówno do treningu tkania, jak i walki. Członkowie Porządku Białego Lotosu stali w drewnianym pawilonie z widokiem na platformę, gdzie monitorowali postępy Korry. Strażnicy Białego Lotosu obsługują także wieże strażnicze i sprawdzają każdą osobę, która chce wejść lub wyjść z obozu[14].

Teren festiwalu[]

W środku metropolii, niedaleko gór, znajduje się duży teren festiwalowy. Na tych terenach odbywa się Festiwal Duchów Lodowca, który kończy się w dniu przesilenia zimowego[19].

Znane postacie[]

Ciekawostki[]

  • Obecny układ miasta można zobaczyć na wczesnym szkicu mapy pokazanym przez Hakodę w trzeciej części „North and South.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, 21.
  2. 2,0 2,1 The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book Two: Spirits, s. 141.
  3. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, 43.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book One: Air, s. 35.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Komiks „North and South Part One”.
  7. 7,0 7,1 7,2 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  9. 9,0 9,1 Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  10. Gaming Mobile. Avatar Generations - CBT Gameplay (Android/IOS). Przesłano 12 sierpnia 2022 r.
  11. AceGameplay. Avatar Generations - Gameplay Walkthrough Part 4. Przesłano 26 sierpnia 2022 r.
  12. Komiks „North and South Part Two”.
  14. 14,0 14,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 1. „Witaj w Mieście Republiki” (1/52).
  15. 15,0 15,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 1. „Zbuntowany duch” (13/52).
  16. 16,0 16,1 Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 3. „Wojny domowe, część 1” (15/52).
  17. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 11. „Noc tysiąca gwiazd” (23/52).
  18. Komiks „North and South Part Three”.
  19. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 2. „Południowe światła” (14/52).
Advertisement