Earth Kingdom emblem.png

Żołnierze Królestwa Ziemi używają kamiennych walców jako tarcz.

Wielkie kamienne walce to ogromne bronie utworzone dzięki tkaniu ziemi, które są często stosowane jako pociski używane przez magów ziemi. Kamienny walec był jedną z pierwszych broni na świecie, powstał na długo przed utworzeniem samego Królestwa Ziemi.[1] Można wykorzystać je do tworzenia obronnego, mobilnego muru bądź budowy prowizorycznej wieży widokowej. Wykwalifikowani magowie ziemi mogą używać kamiennych walców o średnicy dziesięciu stóp jako pojazdu, znajdując się w dziurze o średnicy trzech stóp w środku okręgu.[2]

Historia[edytujedytuj kod]

Żołnierze generała Fonga atakują Aanga za pomocą wielkich kamiennych walców.

Wielkie kamienne walce były używane podczas wojny około roku 9800 p. Z.. Awatar Wan zmarł w czasie bitwy, podczas której szerokie zastosowanie znalazły właśnie kamienne dyski.[1]

Gdy drużyna Awatara zatrzymała się na odpoczynek w bazie wojskowej generała Fonga, on i jego żołnierze wykorzystywali duże kamienne walce do zaatakowania Aanga, w nadziei na wyzwolenie Stanu Awatara.[3]

Walec był używany ponownie jako broń przez uczestnika turnieju Szóste Drżenie Ziemi, Hipopotama. Mężczyzna zamierzał uderzyć nim Toph, ale dziewczyna pokonała go, Głaza oraz Łowcę Głów, obracając kamienny dysk znajdujący się w podłożu, przez co napastnicy uderzyli w siebie nawzajem.[4]

Częściowo zniszczone kamienne walce używane w czasie ostatecznej bitwy Wana zostały rozrzucone po obrzeżach dzisiejszej wioski zlokalizowanej na równinie w Królestwie Ziemi. W ciągu następnych dziesięciu tysięcy lat stały się jedynym śladem po tej walce. Książę Zuko przejeżdżał obok nich w 100 o. Z., kierując się do wioski.[5][6]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 2". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 20. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Aaron, Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim, O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (17 marca 2006). "Stan Awatara". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 1. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (5 maja 2006). "Ślepa Bandytka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 6. Nickelodeon.
  5. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (12 maja 2006). "Samotny Zuko". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 7. Nickelodeon.
  6. The Legend of Korra—The Art of the Animated Series, Book Two: Spirits, strona 110.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (14 kwietnia 2012). "Liść na wietrze". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 2. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (23 czerwca 2012). "Trupy w szafie". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 11. Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]