Awatar Wiki
Advertisement

Wielka Świątynia[1], znana również jako Stołeczna Świątynia Mędrców Ognia[2], to sanktuarium zlokalizowane w Stolicy Narodu Ognia, bezpośrednio na północ od Pałacu Królewskiego Narodu Ognia. Jest zarządzana przez Mędrców Ognia i kryją pod nią tajne katakumby, zwane Katakumbami Smoczej Kości. Awatarzy pochodzący z Narodu Ognia udają się do świątyni po otrzymaniu informacji o swoim statusie, tak jak zrobił to Awatar Roko.

Historia[]

Pomimo tego, że Mędrcy Ognia zostali zmuszeni do poddania się rządom Władcy Ognia, nadal posiadali znaczącą władzę religijną, która obejmowała posiadanie świątyni[3].

Książę Zuko odwiedził świątynię, aby dowiedzieć się o śmierci swojego pradziadka, Władcy Ognia Sozina, i o tym, jak pomoże mu to uświadomić sobie własne przeznaczenie. W nocy zakradł się do świątyni i podążył za Mędrcem Ognia do Katakumb Smoczej Kości. Będąc w komnatach, znalazł i przeczytał ostateczny testament Władcy Ognia Sozina, a robiąc to, dowiedział się o śmierci swojego drugiego pradziadka, Awatara Roko[4].

Jakiś czas po zakończeniu stuletniej wojny Wielkim Mędrcem Wielkiej Świątyni został Shyu. Zarządzał terenem i dobrze poznał Władcę Ognia Zuko, który od czasu do czasu odwiedzał świątynię, aby podziwiać widoki i przeglądać historyczne zwoje w Katakumbach Smoczej Kości[2].

Opis[]

Architektonicznie świątynia wydaje się być podobna do Świątyni Ognia na Wyspie Półksiężyca[5]. Jest podzielona na trzy części i otoczony niewielkim murem. Ukryte wejście do katakumb znajduje się w centrum świątyni i można je otworzyć jedynie za pomocą magii ognia[4].

Katakumby Smoczej Kości[]

Information icon Osobny artykuł: Katakumby Smoczej Kości
Dragonbone Catacombs

Pod świątynią znajdują się Katakumby Smoczej Kości.

Katakumby Smoczej Kości to szereg korytarzy pod Wielką Świątynią, które służą przede wszystkim jako miejsce pochówku wszystkich dawnych Władców Ognia. Zawierają liczne ciemne, kręte korytarze prowadzące do różnych komnat poświęconych panowaniu dawnych Władców Ognia, a także różnym aspektom historii Narodu Ognia. Główny korytarz jest wyłożony czaszkami smoków i oświetlony po obu stronach szeregiem pochodni, podczas gdy pozostałe korytarze ozdobione są wyszukanymi malowidłami ściennymi i są słabo oświetlone[3]. Komnaty te są jedynym znanym repozytorium zwojów odnoszących się do Narodu Ognia, ponieważ zawierają szczegółowe informacje na temat historii narodu przed zjednoczeniem Wysp Ognia przez pierwszego Władcę Ognia, powstaniem Wojowników Słońca i legendą o Kemurikage[2].

Ciekawostki[]

  • W Wielkiej Świątyni znajdowały się bezcenne artefakty i dokumenty, z których część była sprzeczna z oficjalną propagandą Narodu Ognia podczas stuletniej wojny. W rezultacie były one dobrze strzeżone, a Mędrzec Ognia Bai był odpowiedzialny za trzymanie ich w zamknięciu podczas późnych rządów Władcy Ognia Azulona i na początku panowania Ozaia[6].

Zobacz też[]

Przypisy

  1. Powieść „The Shadow of Kyoshi”.
  2. 2,0 2,1 2,2 Komiks „Smoke and Shadow Part Two”.
  3. 3,0 3,1 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  4. 4,0 4,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 6. „Awatar i Władca Ognia” (46/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko” (8/61).
  6. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Quickstart, 2021, s. 30.
Advertisement