Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Ten ogień jest pierwszym. Podarowały go człowiekowi smoki. Podtrzymujemy go od tysięcy lat.

Wódz Wojowników Słońca do Aanga i Zuko[1].

Eternal Flame

Wieczny Płomień został pokazany Aangowi i Zuko, zanim zostali dopuszczeni przed oblicze Rana i Shawa.

Wieczny Płomień, zgodnie z tradycją Wojowników Słońca, jest pierwszym ogniem, jaki kiedykolwiek posiadł człowiek w historii. Podarowany im przez smoki, jest bardzo stary i święty dla Wojowników Słońca. Jako najcenniejszy skarb Wojowników Słońca, jest on strzeżony i przez cały czas podtrzymywany[1].

Historia[]

Płomień został podarowany Wojownikom Słońca jako prezent od smoków, pierwotnych magów ognia. Przyniesienie cząstki Wiecznego Płomienia mistrzom magii ognia jest częścią egzaminu wartości dla tych, którzy chcą poznać prawdziwą naturę magii ognia. Jeśli zostaną uznani za godnych, mistrzowie podzielą się z nimi tajemnicą; jeśli nie, smoki zabiją ich natychmiast.

Kiedy Aang i Zuko odwiedzili starożytne miasto Wojowników Słońca, aby odkryć pochodzenie magii ognia, otrzymali zadanie zaniesienia cząstki Wiecznego Płomienia do jaskini mistrzów i wręczenia im go. Wódz Wojowników Słońca powiedział im, aby utrzymywali płomień w stałej temperaturze, ponieważ zbyt mały płomień zgaśnie, a zbyt duży wymknie im się z spod kontroli. Trzymając ogień w dłoniach, Aang skomentował, że „to jak małe serduszko”[1].

Ciekawostki[]

  • Wieczny Płomień jest podobny do znicza olimpijskiego. Podobnie jak Wieczny Płomień, znicz olimpijski pozostaje podtrzymywany przez całe igrzyska.

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 13. „Mistrzowie magii ognia” (53/61).
Advertisement