Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Więzienie Wyspy Ognia to odległa wyspa wśród północnych Wysp Ognia[1]. Została specjalnie zaprojektowana, aby umieścić na niej złapanych magów wody, ponieważ była całkowicie sucha podczas wojny stuletniej. Po zakończeniu wojny wszyscy magowie wody zostali uwolnieni przez nowy rząd Władcy Ognia Zuko[2].

Historia[]

Hama bloodbends an elephant rat

Hama udoskonaliła sztukę magii krwi, ćwicząc na słonioszczurach.

Hama, ostatni mag wody z Południowego Plemienia Wody, która została pojmana przez Naród Ognia, została po schwytaniu przewieziona do tego więzienia. Spędziwszy tu większość swojego życia, odkryła, że ​​podczas pełni księżyca jej zdolności magii wody znacznie się wzmocniły i była w stanie kontrolować wodę w innych ciałach, odkrywając w ten sposób sztukę magii krwi.

Po przećwiczeniu nowo odkrytej sztuki na słonioszczurach w swojej klatce, z powodzeniem wykonała tę technikę na jednym ze strażników i zmanipulowała go, aby otworzył klatkę. Hama uciekła z więzienia i po raz pierwszy od lat poczuła się wolna i silna[3]. Ucieczka Hamy została zatuszowana przez rząd, który nadal utrzymywał, że żaden mag wody nigdy nie uciekł i że nie ma czegoś takiego jak „tkanie potu” lub „magia krwi”, ale strażnicy, którzy przeżyli, rozpowszechniali pewne plotki[4].

Po zakończeniu stuletniej wojny Naród Ognia uwolnił wszystkich uwięzionych magów wody, którzy przeżyli. Wielu więźniów było w podeszłym wieku, a powrót do domu byłby jedynie pierwszym krokiem w procesie uzdrowienia z długotrwałej traumy związanej z uwięzieniem. Niektórzy nie czuli się komfortowo na biegunie południowym po wszystkich zmianach, przez które przeszedł i po całym czasie spędzonym poza nim, a niektórzy nawet odkryli, że mają blokadę emocjonalną, która uniemożliwia im tkanie wody[2].

Opis[]

Więzienie dla magów wody[]

Więzienie na Wyspie Ognia było obiektem o zaostrzonym rygorze, zlokalizowanym na odległej północnej wyspie Narodu Ognia, zbudowanym specjalnie w celu przetrzymywania jeńców z Plemienia Wody podczas stuletniej wojny. Aby żaden z więźniów nie miał dostępu do wody, zawieszano ich nad ziemią w klatkach, a do cel wpompowywano suche powietrze, aby nie mogli ujarzmić wody znajdującej się w powietrzu[5]. Traktowanie więźniów było nieludzkie, ponieważ strażnicy posunęli się do ekstremalnych środków, aby powstrzymać magów, krępując im ręce podczas jedzenia i picia. Jakikolwiek opór na tym etapie spotykał się z surową karą.

W tym więzieniu przetrzymywano magów wody, którzy zostali złapani podczas ataków Najeźdźców z Południa. Ci magowie wody nie byli w stanie walczyć ani uciekać.

Przypisy

  2. 2,0 2,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 73.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 8. „Mroczna strona księżyca” (48/61).
Advertisement