Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy więzienia w Południowym Plemieniu Wody. Jeżeli szukasz podobnego artykułu, zobacz Więzienia (ujednoznacznienie).

Więzienie Południowego Plemienia Wody to zakład karny położony na krańcu klifu wysoko w górach Południowego Plemienia Wody. Zewnętrzna część ośrodka w kształcie pięciokąta zbudowana jest w całości z kamienia i ma wieże położone na każdym z kątów. Wnętrze więzienia składa się z długich korytarzy, które prowadzą do kamiennych i metalowych cel więziennych.

Historia[]

Korra and Senna hug Tonraq

Korra i Senna pocieszyły Tonraqa w jego celi więziennej.

W 171 o.Z. Tonraq i rebelianci Południowego Plemienia Wody początkowo zostali skazani przez sędziego Hotaha na karę śmierci, lecz jego decyzja została zmieniona na karę pozbawienia wolności w więzieniu Południowego Plemienia Wody. Po werdykcie Korra i Senna, córka i żona Tonraqa, odwiedził go w jego celi, by upewnić się jak się czuje. Zobaczywszy swojego ojca młoda Awatar powiedziała mu, że może pomóc mu uciec, lecz mężczyzna odmówił, nie chcąc wywoływać wojny domowej pomiędzy Północą a Południem.

Tej samej nocy Korra powróciła do więzienia z Asami i Mako, by uwolnić jej ojca, ukrywając się pod podłogą w korytarzu, w którym znajdowała się cela Tonraqa. Kiedy strażnik więzienia przechodził obok nich, Asami poraziła go elektryczną rękawicą, by trzej członkowie Drużyny Awatara mogli zbliżyć się do drzwi. Ku ich zaskoczeniu okazało się, że Tonraqa nie ma w środku. Unalaq pojawił się w korytarzu po chwili i poinformował Korrę, że jej ojciec znajduje się obecnie na statku, który transportuje go do Północnego Plemienia Wody, gdzie miał odbyć resztę swojej kary.

Rozzłoszczona Korra zaatakowała swojego stryja kilkoma atakami magii ognia i z pomocą Mako oraz podmuchu magii powietrza udało im się odepchnąć Unalaqa na drugi koniec korytarza. Korra, Mako i Asami wykorzystali tę sytuację, by opuścić więzienie i udać się w pościg za statkiem. Nim Unalaq odzyskał wystarczający sił, by wstać, Drużyna Awatara zniknęła[1].

Przypisy

  1. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 4. „Wojny domowe, część 2” (16/52).
Advertisement