Awatar Wiki
Advertisement

Właśnie teraz nadszedł czas walki! Uwierzcie mi, Awatar powrócił! Obudźcie w sobie odwagę, magowie ziemi. Będziemy walczyć o naszą wolność!

Katara do uwięzionych magów ziemi.

Więźniowie (ang. Imprisoned) to szósty odcinek serialu animowanego "Awatar: Legenda Aanga". Jego premiera miała miejsce 25 marca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych i 12 lipca 2008 roku w Polsce.

Opis[]

Aang, Katara i Sokka zatrzymują się nieopodal wioski Królestwa Ziemi okupowanej przez Naród Ognia, w której magia ziemi jest zakazana. Katara przekonuje młodego maga Haru, żeby magią uratował starca, który utknął pod głazami. Chłopak zostaje za to aresztowany. Katara udaje maga ziemi, by dać się aresztować i uwolnić przyjaciela. Będąc w więzieniu rozpoczyna bunt i inspiruje więźniów do działania. Po ucieczce zdaje sobie sprawę, że zaginął naszyjnik jej mamy. Tymczasem na platformie więziennej książę Zuko odnajduje zniszczone więzienie, a pośród zgliszczy – naszyjnik Katary.

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwszy odcinek, w którym wszystkie cztery rodzaje magii zostały użyte (nie licząc czołówki): Haru, Tyro i inni więźniowie używali magii ziemi, Katara użyła magii wody, naczelnik i inni żołnierze Narodu Ognia - magii ognia, a Aang - magii powietrza.
  • Według "Avatar Extras" (komentarzy dla odcinków), kiedy Aang spał w nocy, gdy wojsko Narodu Ognia złapało Haru, marzył o Katarze z wielkim uśmiechem na twarzy.

Zobacz też[]

Water Tribe emblem KSIĘGA I: WODA

1. „Chłopiec w górze lodowej
2. „Powrót Awatara
3. „Południowa Świątynia Powietrza
4. „Wojowniczki z Kyoshi
5. „Król Omashu
6. „Więźniowie
7. „Zimowe przesilenie, część 1: Świat duchów

8. „Zimowe przesilenie, część 2: Awatar Roko
9. „Zwój magii wody
10. „Jet
11. „Wielka przepaść
12. „Sztorm
13. „Błękitny Duch
14. „Wróżbiarka

15. „Bato z Plemienia Wody
16. „Dezerter
17. „Północna Świątynia Powietrza
18. „Mistrz magii wody
19. „Oblężenie Północy, część 1
20. „Oblężenie Północy, część 2

Awatar: Legenda Aanga: WodaZiemiaOgień
Legenda Korry: PowietrzeDuchyZmianaRównowaga
Advertisement