Wódz plemienia wody Arnook.

Szef Plemienia Wody  jest przywódcą plemiennym społeczeństwie. Chiefdom jest formą rządów w Plemieniu Wody oraz starożytnej cywilizacji wojowników słońca., Pojawia się w niektórych klanach w Królestwie ziemii.

Historia[edytujedytuj kod]

Szef rządu Plemienia Wody ponosi szef tytułowy. Oba plemiona są regulowane przez szefa Północnego Plemienia Wody ; .Południowe Plemię Wody, założona jako kolonia przez północnych osadników , nie podlega osobnej linijce szef wspiera w podejmowaniu decyzji przez małą radę notabli , takich jak waterbending mistrza Pakku . Stanowisko szefa jest dziedziczna ,  i przekazuje istotne prestiż społeczny : . Synowie i córki wodza nazywane są książąt i księżniczek Przed Hundred wojny roku, częste były małżeństwa pomiędzy rodziny królewskiej i wybitni południowe klany : . jednakprzerwanie wojny i izolacji na południu doprowadziło do plemion dryfujących dalej od siebie , a główny rzeczywista rola w południowej została obniżona do nieco ponad figuranta Tytuł " szef " jest niekiedy stosowany do lokalnych liderów , takich jak Hakoda w ramach Południowego Plemienia ; . Jednak jest tonieformalny tytuł szacunku i nie oznacza podobną moc , ze względu na bardziej egalitarny charakter południowej społeczeństwa  Decyzje w południowej są przezRady Starszych zawierający najbardziej szanowanych członków południowej społeczności. Od 171 ASC , Unalaq był szef Plemion Wody. W ramach jego dążeniu do centralizacji , próbował zwiększyć swoją kontrolę nad południem głównie autonomicznego , co prowadzi do początku wojny domowej .

Wodzowie Północnego Plemienia Wody[edytujedytuj kod]

Wodzowie Południowego Plemienia Wody[edytujedytuj kod]