Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Uniwersytet Ba Sing Se jest główną instytucją naukową, która kształci uczonych w całym Królestwie Ziemi, a także prowadzi wymiany studentów z innych narodów, takimi jak Maliq z Północnego Plemienia Wody[1]. Kampus uniwersytecki jest głównym punktem orientacyjnym środkowego pierścienia Ba Sing Se i według materiałów rekrutacyjnych jest to największy uniwersytet na świecie[2].

Historia[]

W 296 p.Z. wydziałem zoologii na Uniwersytecie Ba Sing Se kierował profesor Shaw, który podczas jednej wyprawy zdobył dla uniwersytetu kolekcję shirshu. Hei-Ran napisała do profesora z prośbą o pożyczenie zwierząt z wydziału, rzekomo w celu wystawienia ich w Narodzie Ognia, choć w rzeczywistości jej celem było wykorzystanie ich do wyśledzenia uciekającej Awatar Kyoshi. Do listu dołączono kosztowny obraz przedstawiający zorzę polarną na welinie należący do Jianzhu, mający na celu przekupienie profesora[3].

Oferta akademicka uniwersytetu, będącego niegdyś wielką skarbnicą wiedzy dla obywateli Ba Sing Se, została nieco zaniedbana po awansie Long Fenga na stanowisko Wielkiego Sekretarza Ba Sing Se, szczególnie w obszarach bieżących wydarzeń i nauk politycznych[4]. Każdy, kto był zainteresowany badaniem historii lub reliktów Nomadów Powietrza, musiał zachować swoje zainteresowania w tajemnicy, ponieważ trudno było wspomnieć o Nomadach Powietrza bez wspomnienia o ich zagładzie, a wszelkie wzmianki o wojnie były cenzurowane przez rząd. Profesor Ko z uniwersytetu był zainteresowany zdobyciem reliktów Nomadów Powietrza w celu zachowania historii zaginionego narodu, ale utrzymywał swoje motywacje w całkowitej tajemnicy[5][6].

Pomimo negatywnych skutków represji politycznych uniwersytet nadal stanowił główną akademię inżynierii, architektury i nauki, zwłaszcza ze względu na słynną wieżę astrologiczną Kim i staw badawczy z karpiami koi Mung-Yi o powierzchni dwóch akrów[2]. Główni zoologowie na uniwersytecie otrzymali rozkazy pozyskiwania rzadkich stworzeń do prywatnej kolekcji Króla Ziemi Kueia, w tym partnerki dla jego zwierzęcego kompana Bosco, chociaż nigdy takowej nie odnaleziono[2]. W tym czasie profesor Zei zajmował stanowisko kierownika antropologii i prowadził zajęcia na temat kultur pustynnych[7][2].

Drużyna Awatara odwiedziła uniwersytet w 100 o.Z. pod opieką Joo Dee w trakcie poszukiwań porwanego Appy. Grupa przesłuchiwała tamtejszego studenta, pytając go, czy widział w mieście jakichś magów piasku lub nomadów, ale młody uczeń odpowiedział przecząco. Jednakże, po tym, jak Sokka wypytywał go o stuletnią wojnę z Narodem Ognia, uczeń zdenerwował się i pod subtelnym poleceniem Joo Dee uniknął pytania, po czym stwierdził, że spóźnia się na zajęcia. Ponieważ ich pytania pozostały bez odpowiedzi, zespół opuścił kampus[4].

Po wojnie jeden z byłych profesorów Uniwersytetu Ba Sing Se zrezygnował z emerytury i został pierwszym dziekanem Uniwersytetu Miasta Republiki. Z tego powodu funkcjonowanie uczelni w Mieście Republiki przypominało jej odpowiednik z Królestwa Ziemi, chociaż później zostały one dostosowane pod potrzeby wielokulturowej stolicy Zjednoczonej Republiki Narodów[8].

Stopnie i dziedziny[]

Uniwersytet Ba Sing Se oferuje wiele stopni i zajęć, takich jak inżynieria, architektura, nauki ścisłe[2], antropologia[7], zoologia[2], astrologia[2] i archeologia[9][10]

Znane postacie[]

Profesorowie[]

  • Profesor Ko, potajemnie interesował się ochroną reliktów Nomadów Powietrza[6]
  • Profesor Shaw, kierownik Wydziału Zoologii[3]
  • Profesor Zei, kierownik Wydziału Antropologii[7]

Studenci[]

  • Student Uniwersytetu Ba Sing Se[4]
  • Jing[11]
  • Malina
  • Maliq[1]
  • Wen[9]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Komiks „North and South Part Two”.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  3. 3,0 3,1 Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 13. „Adaptation”.
  4. 4,0 4,1 4,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 14. „Miasto murów i tajemnic” (34/61).
  6. 6,0 6,1 Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — podręcznik podstawowy, 2022, s. 265.
  7. 7,0 7,1 7,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 10. „Biblioteka” (30/61).
  8. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Republic City, 2023, s. 40.
  9. 9,0 9,1 HammerOfThor (gospodarz), Kaz (rozmówca) (18 kwietnia 2023). [Wywiad z twórcami Avatar: Generations]. Awatar Wiki.
  10. Avatar: Generations, Navigator Games oraz Square Enix Mobile London, 10 sierpnia 2022.
  11. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 90.

Zobacz też[]

Advertisement