Awatar Wiki
Advertisement

Wszyscy watażkowie byli okrutni i bezwzględni, ale najgorszy z nich był brutal o imieniu Toz. Święto czy głód, Toz żądał corocznych danin od wszystkich wiosek na swoim terytorium.

Mai czytająca o Tozie[1].

Toz był słynnym, potężnym watażką na Wyspach Ognia, znanym z żądania corocznych danin od wszystkich wiosek pod jego kontrolą. Jego reżim upadł wkrótce po pierwszym pojawieniu się Kemurikage[1].

Historia[]

Toz żył przed utworzeniem Narodu Ognia na niezjednanych jeszcze Wyspach Ognia, gdzie został watażką. Walczył z innymi wodzami o ziemię i ostatecznie zgromadził terytorium składające się z kilku wiosek. Zadekretował obowiązkową coroczną daninę od wszystkich kontrolowanych przez siebie wiosek, nawet w czasach głodu[1]. Jego reżim w końcu stał się bardzo potężny i przewyższył wszystkie inne na archipelagu[3][4]. Pisał dzienniki o swoich doświadczeniach[2].

Toz alone

Kiedy ludzie Toza go opuścili, jego reżim upadł.

Któregoś roku pewna wioska odmówiła złożenia Tozowi daniny, co skłoniło go do uprowadzenia wszystkich dzieci z wioski za karę. Dzieci nigdy więcej nie widziano, a matki ze wsi wkrótce zmarły z rozpaczy. Później Kemurikage zaczęły często nawiedzać Toza i jego ludzi: w środku nocy przybywały do obozu watażki i porywały dzieci. Z tego powodu ludzie Toza porzucili go w obawie przed mrocznymi duchami, co doprowadziło do upadku jego reżimu[1].

Dziedzictwo[]

Historia Toza zainspirowała innych watażków i każdy z nich zamierzał zjednoczyć Wyspy Ognia pod swoimi rządami[4], co ostatecznie udało się osiągnąć pierwszemu Władcy Ognia[1]. Po zjednoczeniu mieszkańcy Narodu Ognia zapamiętali Toza jako „Toz Okrutny”[3] i „Toz Silny”[2]. Jego dzienniki w końcu weszły w posiadanie rodziny królewskiej Narodu Ognia i wiadomo, że Władca Ognia Zoryu przynajmniej raz konsultował się z jego pismami[2].

Występy[]

Powieści graficzne[]

  • Smoke and Shadow, tom 2

Ciekawostki[]

  • W jednej z wiosek kontrolowanych przez Toza znajdowały się chaty z drzwiami o skomplikowanych wirujących wzorach, podobnych do tych widzianych na Raavie.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Komiks „Smoke and Shadow Part Two”.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog, e.
  3. 3,0 3,1 3,2 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 5. „Cultural Diplomacy”, 5.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 19. „The Companion”, 19.
Advertisement