Awatar Wiki
Advertisement

Sprawiedliwość zaczyna się od jednej kobiety.

Opis The Rise of Kyoshi.

The Rise of Kyoshi (pl. Początek Kyoshi) to pierwsza książka z serii Chronicles of the Avatar oraz pierwsza z dwóch części serii autorstwa F. C. Yee, opisującej wczesne życie Awatar Kyoshi na 396 lat przed wydarzeniami z Awatar: Legenda Aanga. Powieść opowiada o przygodach dziewczyny w wieku nastoletnim oraz jej zmiany z dziewczynki skromnego pochodzenia po stróża sprawiedliwości, której imię wciąż wzbudzało strach wieki po jej śmierci; ponadto, książka opisuje wyzwania związane z jej biseksualnością[3].

Książka z twardą okładką została wydana 16 lipca 2019 roku[1], a miękka okładka początkowo miała ukazać się 9 czerwca 2020, jednak została opublikowana dopiero 6 lipca 2021[2]. Kontynuacja książki pod tytułem „The Shadow of Kyoshi” ukazała się 21 lipca 2020. Pudełkowy zestaw obu książek został wydany 19 października 2021[4].

Żadna z książek nie ukazała się w języku polskim.

Opis[]

Po dziewięciu lat desperackich starań w poszukiwaniu następnego Awatara, odkrycie młodego, czarującego Awatara Yuna przyniosło stabilizację czterem narodom — przynajmniej do czasu kiedy Kyoshi, dziewczyna z Królestwa Ziemi i niewyróżniająca się przyjaciółka oraz służka Yuna, wykazuje się nadzwyczajnymi umiejętnościami magicznymi podczas misji na biegunie południowym. Gdy tożsamość Awatara zostaje zachwiana, a rosnący niepokój wśród jej sojuszników przemienia się w przemoc, Kyoshi musi uciekać z posiadłości Awatara ze swoją zagorzałą przyjaciółką, Rangi, zabierając ze sobą jedynie metalowe wachlarze i nakrycie głowy, które pozostawili jej rodzice.

Niełatwo jest odnaleźć szkolenie Awatara w trakcie czynnej ucieczki, jednak Kyoshi i Rangi odnajdują nietypowych przyjaciół wśród daofei: nikczemnych przestępców i banitów, żyjących w mroku Królestwa Ziemi. Rozdarta pomiędzy podążaniem za tradycyjnymi wartościami Awatara i szukaniem zemsty w imieniu straconych jej bliskich, Kyoshi stara się zaakceptować swoje nowe moce, trenując w tajemnicy. Jednak kiedy Kyoshi, Rangi i ich przyjaciele z daofei stają naprzeciwko brutalnym rywalom z półświatka, osoby, które chcą utrzymać kontrolę nad Awatarem zdają się być coraz bliżej, pozostawiając za sobą ciała tych, którzy stanęli im na drodze.

Jako historia najdłużej żyjącej Awatar tego uwielbianego świata, „The Rise of Kyoshi” opisuje jej podróż od dziewczynki skromnego pochodzenia po bezlitosnego stróża sprawiedliwości, wciąż przerażającej oraz uwielbianej setki lat po jej śmierci.

Rozdziały[]

  1. The Test
  2. Nine Years Later
  3. The Boy From Makapu
  4. Honest Work
  5. Revelations
  6. Promises
  7. The Iceberg
  8. The Fracture
  9. Desperate Measures
  10. The Spirit
  11. The Inheritance
  12. The Decision
  13. Adaptation
  14. The Introduction
  15. Escape
  16. The Agreement
  17. Obligations
  18. The Town
  19. The Beast
  20. The Avatar's Masters
  21. Preparations
  22. Conclusions
  23. Questions and Meditations
  24. The Face of Tradition
  25. The Raid
  26. The Challenge
  27. Dues
  28. Memories
  29. The Ambush
  30. Farewells
  31. The Return
  32. Hauntings

Ciekawostki[]

The Rise of Kyoshi map

Mapa świata z edycji ekskluzywnej, zawierająca wszystkie miejsca ukazane w książce.

  • Każda nazwana poza i postawa w książce została zaczerpnięta ze stylu kung fu Hung Gar, na którym głównie opiera się magia ziemi w serialu[5].
  • Jeden z głównych problemów w fabule, jakim było istnienie fałszywego Awatara, to pomysł, o którym myślano wielokrotnie od początków „Awatara: Legendy Aanga”. Michael Dante DiMartino twierdził jednak, że nigdy nie mogli wpaść na idealny moment do zrealizowania tego konceptu. F. C. Yee z powodzeniem wpisał pomysł we wczesne życie Kyoshi, za co otrzymał pełne wsparcie DiMartino[3].
  • Wydawcy Barnes & Noble oraz Indigo wydali specjalną edycję książki opatrzoną terminem „exclusive”[8], która zawiera pięć dodatkowych ilustracji z bohaterami powieści oraz mapę świata stworzonych przez Jung Shan Chang, z komentarzami F. C. Yee pod sekcją nazwaną „Artami Kolekcjonerów”.
    • Specjalna edycja książki z okładką bez tekstu była sprzedawana podczas San Diego Comic-Con 20219[9] oraz New York Comic-Con 2019[10].
  • Wszystkie książki autorstwa F. C. Yee mają scenę, która odbywa się w restauracji z pierożkami[11]. W „The Rise of Kyoshi” ta scena została opisana w rozdziale „The Return”.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Abrams Children's Books, Avatar: The Rise of Kyoshi (hardcover), 29 sierpnia 2018 (angielski).
  2. 2,0 2,1 2,2 Abrams Children's Books, Avatar: The Rise of Kyoshi (paperback), 9 czerwca 2020 (angielski).
  3. 3,0 3,1 How The Rise of Kyoshi YA novel finds new things to love about Avatar: The Last Airbender. EW.com, Christian Holub, 16 lipca 2019 (angielski).
  4. Avatar, the Last Airbender: The Kyoshi Novels (Chronicles of the Avatar Box Set). BarnsandNoble.com, 22 marca 2022 (angielski).
  5. F. C. Yee: Any pose or stance that's given a proper name would be drawing from standard Hung Gar Kung Fu. Twitter, 23 stycznia 2020 (angielski).
  6. Virtual Event with F.C. Yee and E.K. Johnston. Old Firehouse Books, 31 października 2020 (angielski).
  7. F. C. Yee: Choy Li Fut Kung Fu influence. Twitter, 26 grudnia 2020 (angielski).
  8. Avatar, The Last Airbender: The Rise Of Kyoshi (exclusive Edition): Indigo Exclusive Edition. www.chapters.indigo.ca.
  9. F. C. Yee: Countdown to AVATAR RISE OF KYOSHI #10: There's going to be a special SDCC Exclusive Variant Cover of the book! Attendees can purchase a copy at @abramskids Booth #1216 or at one of the #SDCC2019 signings I'll be doing.. Twitter, 11 lipca 2019 (angielski).
  10. PiqueBeyond: Nothing beats two of your favorite forces (@yeebookauthor and #RiseOfKyoshi) together in one booth. #NYCC19. Twitter, 24 grudnia 2020.
  11. F. C. Yee: Countdown to AVATAR RISE OF KYOSHI #8: It was not my intent, but once #riseofkyoshi comes out, all of my published novels will have a scene that takes place in a dumpling restaurant. What happens in the restaurant is wildly different though. Twitter, 23 grudnia 2020 (angielski).
Advertisement