Awatar Wiki
Advertisement
Long Feng and Dai Li agents
To jest zwyczajny projekt konstrukcyjny.
Ta strona jest w trakcie budowy. Prosimy o wkład w pomoc w tworzeniu jej.
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Przeklnij świat, który dałby przyjaciela tylko po to, by ci go odebrać…

Podpis The Reckoning of Roku.

The Reckoning of Roku (pl. Porachunek Roko) to piąta powieść z serii Chronicles of the Avatar i pierwsza skupiająca się na życiu Awatara Roko. Napisany przez Randy’ego Ribaya jako jego debiut w świecie Awatara; premiera zaplanowana jest na 23 lipca 2024[2].

Opis[]

Roko nigdy nie spodziewał się, że będzie Awatarem. Nawet jego najlepszy przyjaciel, książę Sozin z Narodu Ognia, wątpi w trafność ogłoszenia Mędrców Ognia. W końcu Sozin jest najsilniejszym magiem ognia w swoim pokoleniu, podczas gdy Roko ma trudności ze zrozumieniem podstawowych zasad magii powietrza – nawet po miesiącach treningu pod okiem siostry Dishy, jego mistrzyni magii powietrza.

Kiedy Sozin prosi nowego Awatara o pomoc w uniemożliwieniu Królestwu Ziemi zajęcia odległej wyspy Narodu Ognia, Roko nie jest zaskoczony, że siostra Disha radzi mu odmówić. Przekonany, że agresywna ekspansja terytorium Króla Ziemi wskazuje na bardziej podstępny plan, Roko ukradkiem odchodzi z pomocą irytującego młodego maga powietrza o imieniu Gyatso. Gdy niechętni towarzysze zagłębiają się w swoją ciężką misję, zdają sobie sprawę, że spowita mgłą wyspa kryje w sobie tajemnicę, która w niepowołanych rękach może doprowadzić do katastrofy.

Nękany zwątpieniem, ale chętny do stawienia czoła nadchodzącym niebezpieczeństwom, Awatar Roko musi nauczyć się, gdzie pokładać zaufanie i co znaczy brak przynależności do jednego z narodów… nawet jeśli ta lekcja wiąże się z ogromnym kosztem osobistym.

Rozdziały[]

Prolog
1. „A Spirit of No Nation
2. „The Letting Go
3. „A Way Through
4. „A Visitor
Epilog

Ciekawostki[]

  • Powieść będzie pierwszą z serii Chronicles of the Avatar, której nie napisał F. C. Yee.
  • Premiera powieści została pierwotnie opóźniona z 23 lipca na 20 sierpnia, po czym została przesunięta z powrotem na pierwotną datę[2].

Przypisy

Advertisement