Awatar Wiki
Advertisement
Ten artykuł dotyczy gry komputerowej. Jeżeli szukasz serialu o tym samym tytule, zobacz „Legenda Korry”. Jeżeli szukasz wersji tej gry na konsolę 3DS, zobacz The Legend of Korra: A New Era Begins.

The Legend of Korra to trzecioosobowa gra komputerowa wydana na wielu platformach, oparta na Legendzie Korry, serialu o tym samym tytule. Grę wydano 21 października na Steam i PlayStation Network oraz na Xbox Live następnego dnia. W odróżnieniu od poprzednich gier ta została stworzona przez PlatinumGames i wydana przez Activision.

Gra została wycofana ze sprzedaży trzy lata po premierze.

Opis[]

W grze ukazano nową historię, umieszczoną pomiędzy Księgą II, a Księgą III[2]. Po otwarciu portali duchów, starożytny wróg Awatara o imieniu Hundun został uwolniony i chce zaprowadzić chaos na świecie. Korra musi pokonać Hunduna i jego sojuszników, by zachować równowagę[3].

Streszczenie fabuły[]

Rozdział I: Początek nowej ery[]

Fabuła rozpoczyna się w świecie duchów niedaleko Drzewa Czasu, gdzie Korra walczy z hordą mrocznych duchów. Dziewczyna zostaje otoczona przez wielu wrogów, którym udaje się ją pokonać. Wtedy rozpoczyna się ukazanie wydarzeń sprzed tygodnia, które doprowadziły do tej sytuacji. Korra, Mako i Bolin przygotowują się do meczu walk magicznych w specjalnym turnieju zorganizowanym w celu zebrania środków na odbudowę miasta po ataku Unalaqa. Rozproszeni bracia szybko zostają zrzuceni do wody, jednak Awatar udaje się wygrać mecz przez nokaut. Kiedy Korra wraca do domu po walce, zauważa członków Triady Potrójnej Groźby i starszego mężczyznę w ciemnym zaułku. Myśląc, że gangsterzy zagrażają mu, dziewczyna podchodzi i odstrasza ich. Korra chce sprawdzić, czy mężczyzna jest cały, jednak ten odpowiada jej nikczemnym śmiechem i znika w ciemności. Zaskoczona Awatar zostaje zaatakowana przez strzałki blokerów chi i traci przytomność.

Rozdział II: Bez mocy[]

Po odzyskaniu przytomności Korra słyszy, jak tamten starszy mężczyzna rozkazuje blokerom chi wykończyć ją, póki jest słaba. Zauważa, że dziewczyna się obudziła i znika. Korra próbuje zaatakować ich magią, jednak zauważa, że straciła swoje moce i musi uciekać. Ucieka przez ciemne uliczki Miasta Republiki, walcząc z Równościowcami wręcz. Korra rozumie, że ów starszy mężczyzna przejął nad nimi władzę po zniknięciu Amona, jednak nie wie, dlaczego stała się ich celem. Równościowcom niemal udaje się wkrótce pokonać dziewczynę, jednak na ratunek przybywa Naga, która zabiera ją i razem uciekają z tego miejsca. Widząc Wyspę Świątyni Powietrza w oddali, Korra ma nadzieję, że Tenzin jej pomoże, gdyż jej chi jest wciąż zablokowane.

Rozdział III: Bitwa na Wyspie Świątyni Powietrza[]

Dotarłszy na Wyspę Świątyni Powietrza, okazuje się, że jest ona opuszczona. Wkrótce Korrze ukazuje się duch Jinory. Młoda mag powietrza wyczuła zmartwienie dziewczyny i postanowiła jej pomóc, kiedy jej rodzina jest wciąż w drodze z Południowego Plemienia Wody po odwiedzinach u Katary. Jinora proponuje Korrze, by skorzystała z duchowej wody w słojach na wyspie, by spróbować odzyskać magię wody. W tym samym czasie przybywają Równościowcy i Triada Potrójnej Groźby. Pomimo zagrożenia, Korrze udaje się odzyskać magię wody dzięki duchowej wodzie oraz oczyścić Wyspę Świątyni Powietrza z blokerów chi i członków triady.

Rozdział IV: Kontratak[]

Przemieszczając się przez miasto, Korra trafia na mecha czołg. Szukając sposobu na pokonanie maszyny, duch Jinory ponownie się pojawia i podpowiada Awatar, że magowie ziemi czekają na okazje do kontrataków, a więc poprzez oczekiwanie i kontrowanie dziewczyna może być w stanie odzyskać możliwość tkania ziemi. Korrze udaje się odblokować tę magię i zniszczyć mecha czołg. Po pokonaniu kolejnych fal Równościowców i członków Triady Potrójnej Groźby Jinora radzi dziewczynie, by spróbowała poszukać odpowiedzi na swoje zablokowane moce w świecie duchów. Korra zgadza się, jednak na drodze staje jej kolejny czołg. Po zniszczeniu go i przesłuchaniu pilota Awatar kieruje się w stronę Południowego Plemienia Wody i tamtejszego portalu duchów.

Rozdział V: Ogień i lód[]

Na biegunie południowym na Korrę czekają już jej przeciwnicy. Po pokonaniu członka triady oraz Równościowców pojawia się duch Jinory, która udziela Awatar kolejnej rady — atakowanie w gniewie może pomóc jej odblokować magię ognia. Kiedy ta zdolność wraca, Korra znów musi walczyć z Równościowcami, a następnie wraz z Nagą jadą w kierunku południowego portalu duchów, unikając kolejnych wrogich sił. Tam dziewczyna trafia na grupę mrocznych duchów i starego mężczyznę. Ten natychmiast wchodzi przez portal. Korra musi walczyć z mieszanymi siłami Równościowców, triady oraz mrocznych duchów. W trakcie walki duch Jinory przypomina jej o treningu magii powietrza, który przeszła i za pomocą uników Korra odblokowuje także tą zdolność. Podczas walki mroczne duchy wpychają Korrę do świata duchów przez otwarty portal.

Rozdział VI: Powstanie duchów[]

Korra kontynuuje walkę w świecie duchów, kiedy pojawia się duch Jinory i mówi jej, że stary mężczyzna, którego spotkała wcześniej, kontroluje mroczne duchy. Awatar uwalnia je z jego kontroli za pomocą magii duchów. Korra zauważa, że coś jest nie tak, kiedy widzi pozostałe duchy otaczające Drzewo Czasu. Podążając w tamtą stronę, dziewczyna musi walczyć z coraz silniejszymi grupami mrocznych duchów, a także trzema projekcjami starego mężczyzny. Kiedy dociera do Drzewa Czasu, ten objawia się jej i wyjawia swoje prawdziwe imię — Hundun, mistrz Ataku Chaotycznego. Informuje dziewczynę, że był niegdyś potężnym królem, a Korra drwi z niego, nazywając go „smutnym starym człowiekiem”. Hundun nie zaprzecza, że stracił swoją potęgę, jednak uzbierał w trakcie swoich rządów wielkie bogactwo, przez co zyskał sobie także śmiertelnego wroga. W trakcie ich rozmowy do świata duchów wchodzą Równościowcy, mecha czołgi i Triada Potrójnej Groźby.

Rozdział VII: Serce chaosu[]

Kiedy armia Hunduna się zbliża, mężczyzna więzi Korrę w serii halucynacji, których celem jest dręczenie jej przez wieczność. Najpierw jest zmuszona walczyć z Równościowcami na Wyspie Świątyni Powietrza, a następnie wziąć udział w walkach magicznych z drużyną duchów ważkokrólików. W ostatniej halucynacji Korra w ogromnej formie energii kosmicznej musi pokonać trzy mecha czołgi. Po przezwyciężeniu iluzji przez Awatar Hundun rozkazuje mrocznym duchom zaatakowanie jej. Korra walczy z hordą, zostaje otoczona przez wielu wrogów, którym prawie udaje się ją pokonać. Pojawia się jednak przy niej duch Jinory, która pomaga jej odciąć się od świata i wejść w Stan Awatara. Korrze z łatwością udaje się pokonać mroczne duchy, a następnie kolejne siły sojuszników Hunduna, który ten na nią nasyła. Kiedy dziewczyna mówi mu, żeby się poddał, jej starożytny wróg unosi w powietrze część gruntu, na którym oboje stoją.

Rozdział VII: Stary wróg[]

Hundun opowiada Korrze o swojej przeszłości i jak został pokonany przez jedną z jej poprzednich inkarnacji tysiąc lat wcześniej, po czym zamieszkał w świecie duchów i szukał sposobu na odzyskanie potęgi. W końcu odkrył, że kluczem do jego mocy jest wykorzystanie chi Awatara. Korra jeszcze raz wymaga od niego pokojowego poddania się, na co ten odpowiada, że nie poznała jeszcze jego brata, po czym zrzuca z siebie szaty, ukazując jej złączonego ze sobą brata. Zaczynają walczyć. Walka jest wyrównana, jednak Hundunowi udaje się powalić Korrę. Dziewczyna wchodzi w Stan Awatara i zyskuje przewagę, uderzając w niego ciągłymi atakami wszystkich czterech żywiołów. Kiedy Hundun zostaje poważnie osłabiony, Korra wykorzystuje magię duchów, by rozproszyć jego postać.

Duch Jinory gratuluje Korrze zwycięstwa, chociaż ta jest zakłopotana, że musiała być odpowiedzialna za rzeczy, które zdarzyły się na wiele lat przed jej erą. Mag powietrza pociesza Awatar, mówiąc, że po tym, co przeszła, pokonanie Wilkoperzy z Białego Wodospadu będzie bardzo łatwe, na co Awatar uśmiecha się. Korra wraca do Miasta Republiki i wygrywa mecz walk magicznych.

Rozgrywka[]

Na początku gry Korra traci moce magiczne, lecz wciąż może walczyć pięściami przy wykorzystaniu stylów poszczególnych żywiołów. Może wykonywać szybkie ataki lekkie lub potężne, ale wolniejsze ataki silne. Gracz może wyprowadzać różne kombinacje ataków, w zależności od używanego stylu magii.

Z czasem Korra odzyskuje swoje moce, jeden po drugim. Po odblokowaniu żywiołu gracz może je ulepszyć albo zdobyć ulepszenia, które zwiększają pasek zdrowia lub pasek chi.

Dziewczyna może blokować ataki wymierzone w jej stronę, a jeśli przycisk zostanie wciśnięty w odpowiednim momencie, Korra wyprowadzi kontratak. Ataków elektrycznych ani błyskawic nie da się skontrować, lecz wciąż da się ich unikać.

W trakcie gry gracz może zbierać energię duchów, która jest walutą w grze i można ją wymieniać na talizmany, nowe kombinacje, oraz inne przedmioty w Sklepie Duchów Iroh.

Naga[]

Kilkukrotnie w grze gracz kontroluje Nagę w bieganych częściach gry. Zwierzę może skakać nad przeszkodami, ślizgać się pod wąskimi przestrzeniami oraz atakować łapami, co niszczy małe obiekty i zadaje wrogom obrażenia. System zdrowia różni się od Korry; Naga ma trzy życia, które traci, jeśli wbiegnie w przeszkodę. Utracenie wszystkich żyć wiąże się z cofnięciem do ostatniego punktu kontrolnego.

Gdy Korra odblokowuje kolejne moce, może ich użyć, by wspomóc Nagę w tych fragmentach gry. Magia wody tworzy tarczę, magia ziemi pozwala na podwójny skok, magia ognia zezwala Korrze na rzucanie ognistymi pociskami, a magia wspomaga prędkość i skok zwierzaka.

Liga walk magicznych[]

Korra video game pro-bending rules

Gra ma własne zasady walk magicznych.

Po zakończeniu gry gracz odblokowuje ligę walk magicznych, której zasady są podobne do tych z Księgi I[2].

Ten tryb składa składa się z pięciu meczów o trzech rundach przeciwko innym drużynom w losowej kolejności. Gracz kontroluje Korrę w drużynie Ognistych Fretek i wykorzystuje silne oraz lekkie ataki magią wody, a także blokowanie, kontrowanie, unikanie i skakanie.

Celem trybu jest wypchnięcie wrogiej drużyny z ich strefy i przejęcie jej. Wygrywa drużyna, która na końcu gry przejęła więcej stref. Jeżeli obie kontrolują tą samą ilość, zwycięża ta, która ma więcej graczy na ringu. Jeśli wszyscy gracze są na platformie i żadna drużyna nie przejęła wrogiej strefy, o wygranej decyduje tie-break. Strona z większą ilością wygranych rund zwycięża mecz. Niezależnie od wyniku, jeśli cała drużyna zostanie zrzucona z ringu, przeciwna wygrywa cały mecz poprzez nokaut.

Poprzez ulepszanie żywiołów w normalnej grze, gracz równocześnie zwiększa siłę drużyny Ognistych Fretek.

Postacie[]

Sojusznicy[]

Inne postacie[]

Wrogowie[]

Bossowie[]

Obsada[]

  • Scenariusz:
    • Tim Hedrick
    • Joshua Hamilton
  • Reżyseria:
    • Eiro Shirahama
    • Sung Jin Ahn (cutscenki)
  • Dubbing:
    • Janet VarneyKorra
    • J. K. SimmonsTenzin
    • Kiernan ShipkaJinora
    • Steve BlumHundun
    • David FaustinoMako
    • PJ ByrneBolin
    • Jeff BennettShiro Shinobi
    • Greg Baldwin – Stryj Iroh
    • Rami MalekTahno
    • Jason HarrisPrezenter ringu
    • Dee Baker:
    • Andre Sogliuzzo:
      • Bloker chi 1
      • Członek triady 1
      • Zawodnik walk magicznych 1
    • Tim Dadabo:
      • Bloker chi 2
      • Członek triady 2
      • Zawodnik walk magicznych 2
    • Michael Yurchak:
    • April Stewart – Zawodniczki walk magicznych 1, 2, 3

Odbiór[]

W pierwszym dniu premiery The Legend of Korra otrzymała mieszane recenzje. IGN stwierdził, że nie można go polecić „nikomu” i jest „rozczarowaniem”[4], podczas gdy Destructoid nazwał to „solidną” i „przyzwoitą” grą akcji[5]. Kotaku czuł, że „Awatar zasługuje na coś lepszego” niż to, co oferowała gra[6]. Gra została dobrze przyjęta przez fanów i innych graczy na stronie Sklepu Steam, otrzymując „bardzo pozytywne” recenzje.

Oceny krytyków[]

Publikacja Ocena
IGN Xbox One: 4.2 na 10[4]
GameSpot Xbox One: 3 na 10[7]
GameTrailers Xbox One: 6.5 na 10[8]
Destructoid Xbox One: 7 na 10[9]
EGM Xbox One: 6.5 na 10[10]
PC Gamer PC: 63 na 100[11]
Joystiq PS4: 3.5 na 5[12]
Polygon 5 na 10[13]

Tajne kody[]

Przedmiot Kombinacja
Strój „Duchowej Korry” PlayStation: Góra, Góra, Dół, Dół, Kwadrat
Xbox: Góra, Góra, Dół, Dół, X
Windows: 1, 1, 3, 3, Lewy przycisk
Strój blokera chi PlayStation: Góra, Dół, Góra, Trójkąt, Kwadrat, Trójkąt
Xbox: Góra, Dół, Góra, Y, X, Y
Windows: 1, 3, 1, Prawy przycisk, Lewy przycisk, Prawy przycisk
Talizman „Pięści Cienia” PlayStation: Prawo, Prawo, Lewo, Lewo, Kwadrat
Xbox: Prawo, Prawo, Lewo, Lewo, X
Windows: 2, 2, 4, 4, Lewy przycisk

Ciekawostki[]

  • Michael Dante DiMartino i Bryan Konietzko nigdy wczesniej nie byli aż tak bardzo zaangażowani w produkcję gry komputerowej[14][15].
  • To jest pierwszy raz, kiedy nowe kanoniczne wydarzenia pojawiły się w grze komputerowej[14].
  • Twórcy gry to fani serialu[14].
  • Chronologicznie, pojawienia Iroh w Sklepie Duchów pomiędzy rozdziałami gry, umieszczone są przed wydarzeniami z Księgi II. Kiedy pierwszy raz słyszymy jego głos, zamiast imienia wstawione są znaki „???!”, oznaczające prawdopodobnie zaskoczenie Korry. Później można ujrzeć Iroh, siedzącego po prawej stronie ekranu w szatach z Księgi II, a jego słowa, kiedy mówi o lojalności do Awatara, poprzedzone są już jego imieniem.
  • Członkowie Triady Potrójnej Groźby oraz inni przeciwnicy w grze mogą mieć podmienione kolory ubrań.
  • W grze występuje specjalny członek Równościowców, który znika w chmurze dymu, kiedy Korra się do niego zbliży. Pokonanie go przed jego zniknięciem nagrodzi gracza przedmiotem rangi C. Najczęściej trzeba wykorzystać magię wody do walki z nim, ponieważ jest to żywioł z najdalszym zasięgiem spośród reszty. Pojawia się w różnych miejscach na mapie w rozdziałach 2-5.

Przypisy

  1. Bryan Konietzko, Platinum Games' The Legend of Korra Coming in 2014 - IGN. 25 czerwca 2014 (angielski).
  2. 2,0 2,1 Mitch Dyer, Platinum Games' The Legend of Korra Coming in 2014. IGN, 25 czerwca 2014 (angielski).
  3. IGN: The Legend of Korra: Old Men vs. 17 Year Olds - Up At Noon. YouTube, 6 października 2014 (angielski).
  4. 4,0 4,1 Bent na Shape. IGN, 23 października 2014.
  5. A nice but brief romp with Korra and Naga. Destructoid, 24 października 2014.
  6. Nathan Grayson. The Legend Of Korra: The Kotaku Review. Kotaku, 26 października 204.
  7. Spiritual unenlightenment. GameSpot, 23 października 2014.
  8. Legend of Korra - Review. GameTrailers, 23 października 2014.
  10. Platinum-bending. EGM, 23 października 2014.
  11. The Legend of Korra review. PC Gamer, 27 października 2014.
  12. Bend it like Bayonetta. Joystiq, 27 października 2014.
  13. Elementary. Polygon, 27 października 2014.
  14. 14,0 14,1 14,2 Legend of Korra Video Game panel. YumChunks, 27 lipca 2014.
  15. The Legend of Korra Creators on the Show's Future - Comic Con 2014. IGN, 25 lipca 2014.
Advertisement