Awatar Wiki
Advertisement
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Braki w doświadczeniu mogą okazać się największym atutem Yangchen…

Podpis The Dawn of Yangchen.

The Dawn of Yangchen (pl. Świt Yangchen) to trzecia powieść z serii Chronicles of the Avatar autorstwa F. C. Yee oraz pierwsza skupiona na życiu Awatar Yangchen. Książka ukazuje, jak z niepewnej młodej kobiety stała się czczoną przywódczynią. Powieść została wydana 19 lipca 2022 roku[3].

Opis[]

Dręczona przez głosy przeszłych Awatarów przez całe swoje życie, Yangchen nie osiągnęła jeszcze szacunku, jakim darzono Szeto, jej poprzednika. W czasach, gdy lojalności się nie buduje, a kupuje, kobieta nie ma powodów, by ufać swoim doradcom. Kiedy Yangchen odwiedza Bin-Er w Królestwie Ziemi w sprawie politycznej, przypadkowe spotkanie ze szpiegiem o imieniu Kavik doprowadza do nieufnej współpracy. Bin-Er to miasto władane przez skorumpowanych kupców shang, urażeni przez nieprzewidywalnego Króla Ziemi i jego humorów. Aby wyjść spoza jego kontroli, shangowie wpadli na pomysł broni masowej zagłady, która obdarzyłaby ich potęgą. Kiedy Yangchen i Kavik powoli psują plany shangów, ich nieprawdopodobna przyjaźń pogłębia się. Lecz Yangchen musi nauczyć się polegać wyłącznie na własnej mądrości, aby stać się potężną Awatar.

Trzecia część Chronicles of the Avatar to szybka fabuła, która odkrywa podróż Awatar Yangchen z niepewnej młodej kobiety do czczonej przywódczyni.

Rozdziały[]

  • Prolog: „Voices of the Past
  1. The First Step
  2. Voices of the Present
  3. Flight
  4. Forgiveness
  5. Unwinding
  6. The Visitor
  7. The Proposition
  8. The Parade
  9. Theater
  10. Keeping Score
  11. Fallback Plans
  12. Outside Options
  13. The Trade
  14. Reading Leaves
  15. The Northern Air Temple
  16. Making Ready
  17. Breaking In
  18. A Place to Lay One's Head
  19. A Meeting of Minds
  20. The Gamble
  21. Legitimate Business
  22. The Dispute
  23. Loose Ends
  24. Rememberance
  25. The Numbers Game
  26. The Reckoning
  27. Closing the Deal
  28. Following Through
  29. Dreams Within Dreams
  30. Basic Tradecraft
  31. Conversations
  32. Traces
  33. Last Chances
  34. Clarity
  35. The Display
  36. Exposure
  37. Reconciling
  38. The Earth King
  39. Honored Guests
  • Epilog

Ciekawostki[]

  • Barnes & Noble wydało ekskluzywne wydanie książki z ośmioma dodatkowymi stronami zawierającymi grafiki postaci i przerywnik filmowy z komentarzem F. C. Yee[4].
  • Podobnie jak dwie poprzednie części, audiobook wydawnictwa Blackstone Publishing został wydany w Audible, a Nancy Wu powróciła jako narratorka[5].
  • Podobnie jak dwie pierwsze powieści z serii Chronicles of the Avatar", The Dawn of Yangchen powstał w porozumieniu z Michaelem Dante DiMartino, współtwórcą i producentem wykonawczym serialu[1].
  • F. C. Yee próbował celowo odróżnić The Dawn of Yangchen od poprzednich powieści Kyoshi, konstruując go jako rodzaj thrillera szpiegowskiego. Było to częściowo motywowane przez samą Yangchen, ponieważ chciał, aby nadal trzymała się wartości Nomadów Powietrza, była zgodna z istniejącym kanonem, a także stawiała czoła zmaganiom charakterystycznym dla jej podróży. Yee uznał, że ​​pomysł zmuszenia Yangchen do zaangażowania się w działalność szpiegowską był przekonujący, ponieważ byłoby to dla niej szczególnie trudne, będąc Nomadką Powietrza z tatuażami i słynną Awatar, co z kolei skutkowało naturalną potrzebą drugoplanowej obsady działającej w jej imieniu[6].
    • Według Yee głównym aspektem książki i ogólnych zmagań Yangchen jest kwestia zaufania, coś związanego z trajektorią thrillera szpiegowskiego i wykorzystaniem Kavika w roli drugoplanowego bohatera: „Ze względu na dwie różne perspektywy w The Dawn of Yangchen, prawdziwe intencje nikogo nie są zawsze jasne.”[6].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 An Avatar Rises in This First Look at the New Last Airbender Novel, Dawn of Yangchen. Gizmodo.com. Opublikowano 24 maja 2022 r.
  2. 2,0 2,1 My third Avatar novel cover art. Instagram (29 marca 2022). Opublikowano 29 marca 2022 r.
  3. 3,0 3,1 Avatar, The Last Airbender: The Dawn of Yangchen (The Yangchen Novels Book 1). AbramsBooks.com. Opublikowano 24 marca 2022 r.
  4. The Dawn of Yangchen: Avatar, The Last Airbender (B&N Exclusive Edition) (Chronicles of the Avatar Book 3). Barnes & Noble® (barnesandnoble.com). Opublikowano 27 marca 2022 r.
  5. Avatar, the Last Airbender: The Dawn of Yangchen on Audible. Audible. Opublikowano 9 kwietnia 2022 r.
  6. 6,0 6,1 What if Avatar: The Last Airbender was a spy thriller?. Polygon.com (10 sierpnia 2022). Opublikowano 29 listopada 2022 r.
Advertisement