Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy uchodźcy z Królestwa Ziemi. Jeśli szukasz kapitana osobistej straży ambasador Quin, zobacz Tan.

Wszyscy szukamy lepszego życia, bezpiecznego za murami Ba Sing Se.

Than do Drużyny Awatara[1].

Than był uchodźcą z Królestwa Ziemi, który wraz ze swoją siostrą i żoną Ying szukał schronienia w Ba Sing Se podczas ostatnich lat wojny stuletniej.

Historia[]

Than mieszkał na wsi ze swoją siostrą, zanim poznał Ying, w której się zakochał, ożenił i założył rodzinę. Jednakże, gdy Ying była w ciąży, Banda Nosorożców najechała ich wioskę, zmuszając Thana i jego rodzinę do ucieczki do Ba Sing Se, aby rozpocząć tam bezpieczniejsze życie. Podróżowali miesiącami wzdłuż zachodniego wybrzeża[2].

Than cares for Ying

Than dbał o swoją ukochaną żonę i ich nienarodzone dziecko podczas podróży.

Than i jego rodzina zostali zauważeni przez Zuko, gdy ten podróżował samotnie. Than zajmował się pożywieniem dla swojej ciężarnej żony, a wygnany, głodujący książę rozważał kradzież ich zapasów, ale ostatecznie zrezygnował, gdy zobaczył, że Ying jest w ciąży[3].

Kilka tygodni później rodzina spotkała Aanga i jego przyjaciół przy wodospadzie, gdy oni również planowali dalszą podróż do Ba Sing Se. Katara zaprosiła ich, aby przeszli z nimi przez Wężową Groblę, ale Ying poinformowała ich, że grobla jest bardzo niebezpieczna w porównaniu z promem w Zatoce Pełni, ich miejscu docelowym. Następnie Drużyna Awatara dołączyła do Thana i jego rodziny w ich podróży do ukrytej zatoki[1].

W zatoce Than i jego rodzina rozstali się z Drużyną Awatara, choć zwrócili się do nich o pomoc po tym, jak ktoś ukradł ich cały dobytek, w tym paszporty i bilety. Aang próbował namówić ekspedientkę do wymiany biletów, lecz ona odmówiła, twierdząc, że nie może naginać zasad. Ponieważ rodzina nie miała już wyjścia, Drużyna Awatara zrezygnowała z własnych biletów i zaoferowali, że poprowadzą rodzinę przez Wężową Groblę.

Than gives a foot massage

Than zrobił Ying relaksujący masaż stóp po pierwszym dniu wędrówki przez Wężową Groblę.

Grobla była bardzo prosta, choć wąska, co zmusiło grupę do przejścia gęsiego. Gdy grupa szła stromym zboczem klifu, Than stracił równowagę i upadł, gdy ziemia pod nim się zawaliła. Natychmiastowa reakcja Toph go uratowała, ale spadające skały zwróciły uwagę patrolującego statku Narodu Ognia, który wystrzelił w ich stronę kulę ognia, zmuszając ich wszystkich do schronienia się za wystającą ścianą skał. Po bezproblemowym przebiegu reszty dnia Than pomógł Ying zregenerować się po podróży, wykonując relaksujący masaż stóp.

Następnego ranka podróżni mieli do czynienia z zatopionym fragmentem drogi. Katara i Aang rozdzielili wody, tworząc bańkę powietrza pozwalającą im bezpiecznie chodzić pod wodą. Jednak wąż, od którego nazwano przełęcz, zaatakował bańkę, zmuszając Toph do podniesienia dna morskiego pod ich stopami, pozostawiając ich na środku wody. Katara stworzyła prowizoryczne lodowe przejście na drugą stronę, podczas gdy Aang odwrócił uwagę zwierzęcia, umożliwiając Thanowi, który opiekuńczo trzymał i wspierał swoją ciężarną żonę, oraz pozostałym, bezpieczne przejście przez lodowy most.

Po przejściu przez Wężową Groblę Ying zaczęła rodzić. Than po raz kolejny ją wspierał, z miłością trzymając ją za rękę, a Katara, mająca doświadczenie w porodach, szybko przejęła pałeczkę. Po urodzeniu dziecka Than zgodził się nadać córce imię Nadzieja, ogłaszając, że jest to idealne imię, nawiązując do tego, jak całe to przeżycie pomogło Aangowi przezwyciężyć jego własne emocjonalne zamieszanie[1].

Than clutching his family

Than trzymał zszokowaną rodzinę, gdy wojsko Narodu Ognia wkroczyło do Ba Sing Se.

Kiedy Aang odkrył, że Naród Ognia ma zamiar przebić się przez obronę Ba Sing Se za pomocą gigantycznego wiertła, Than i jego rodzina zostali przeniesieni na szczyt muru, gdy Awatar i jego przyjaciele postanowili pomóc. Wiertło zostało ostatecznie zniszczone, po czym Than i jego rodzina przedostali się do miasta koleją jednoszynową, gdzie spotkali Iroh i Zuko, nie znając ich prawdziwej tożsamości. Po przybyciu do dolnego pierścienia rodzina znalazła tam mieszkanie[4].

Kiedy wojsko Narodu Ognia wkroczyło do miasta jakiś czas po udanym zamachu stanu księżniczki Azuli, Than opiekuńczo trzymał swoją zmartwioną rodzinę[5].

Osobowość[]

Jowialny mężczyzna, który zawsze chętnie witał innych uchodźców. Than był troskliwym mężem, który zawsze starał się mieć optymistyczne podejście do życia, bez względu na to, jak ponure ono się wydawało. Zapewniał żonie pocieszenie i słowa nadziei, gdy ta poczuła się zniechęcona[2].

Rodzina[]

Siostra ThanaThanYing
Nadzieja

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

  • Jego imię jest zapisane jako „Than” w napisach końcowych odcinka „Wężowa Grobla”, choć na starej stronie nick.com jest zapisane jako „Tahn”.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 12. „Wężowa Grobla” (32/61).
  2. 2,0 2,1 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 7. „Samotny Zuko” (27/61).
  4. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 13. „Wiertło” (33/61).
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 1. „Przebudzenie” (41/61).
Advertisement