Nomadzi Powietrza[edytujedytuj kod]

Tatuaże Magów Powietrza.

Tatuaże w kreskówce są noszone głównie przez nomadów powietrza. Są to niebieskie strzałki rozmieszczone na głowie, rękach, nogach i plecach. Strzałki symbolizują wysoki poziom znajomości kunsztu Magii Powietrza, aby je nosić należy sobie na to zasłużyć. Zwykle strzałki otrzymują dopiero dorośli nomadzi, jednak Aang zyskał je będąc zaledwie dwunastolatkiem, dzięki powinności Avatara osiągnął niemalże mistrzowski poziom w dziecięcym wieku.

Tatuaże te przebiegają wzdłuż linii Chi, dlatego tatuaże Awatarów pochodzących z Nomadów Powietrza świecą w Stanie Awatara.

Plemie Wody[edytujedytuj kod]

Tatuaze na czole

Wojownicy elitarnych armii wodnych, zarówno z plemiona Północnego i Południowego noszą tradycyjne barwy wojenne, w czasie ważnych dla plemienia bitw, przeważnie mają kolor czarny, szary lub biały. W Północnym Plemieniu Wody, zwyczajem jest, aby przywódca uroczyście namalował farbą trzy czerwone znaki na czole wybranych wojowników wyruszających na niebezpieczną misję.

Królestwo ziemi[edytujedytuj kod]

Tatuaże Wojowniczek Kyoshi.

Wojownicy z wyspy Kyoshi mają ścisły strój do bitwy i trening'ów. Mundur, który obejmuje farby na twarzy, został zaprojektowany, aby przypominać, że Awatar Kyoshi taki strój nosiła w czasie swojego życia, a twarz mają malować, aby zasiać strach w sercach ich przeciwników.

Naród Ognia[edytujedytuj kod]

Tatuaże Yuyan

Łucznicy Yu Yan mają namalowane ciemno czerwoną (bordową) farbą znaki w okolicach oczu. Te "tatuaże" symbolizują ich legendarną zręczność i zwinność.

Więzniowie[edytujedytuj kod]

Tatuaż Więznia

Wielu więźniów z różnych narodów nosiło różne tatuaże. Tak jak dla piratów, tatuaże dla więźniów nie wydają się mieć szczególnego znaczenia . Dwa najbardziej znane przykłady to straszny więzień, który posiadał tatuaż w kształcie dużego zielonego węża , a drugi od Boiling Skale, który miał skomplikowany czarny tatuaż.