Fire Nation emblem.png

Nie widzisz? To nie są figury tańca. Te posągi czegoś nas uczą. To chyba jakaś wojownicza formuła magii ognia.

Posągi przedstawiające Tańczącego Smoka w starożytnym mieście Wojowników Słońca.

Tańczący Smok to tradycyjna forma magii ognia praktykowana przez Wojowników Słońca, którzy nauczyli się jej od pierwotnych mistrzów tkania ognia, smoków, w erze Raavy.[1][2] Zuko i Aang poznali tę technikę w czasie podróży do starożytnego miasta Wojowników Słońca w celu znalezienia sposobu na opanowanie magii ognia.

Historia[edytujedytuj kod]

Wan poznaje ruchy Tańczącego Smoka od samego smoka.

Po wygnaniu na Bezdroża Duchów, Awatar Wan stał się pierwszym człowiekiem praktykującym technikę Tańczącego Smoka, odtwarzając ruchy białego smoka, który tam mieszkał. Później stosował tę technikę w celu ochrony lasu przed myśliwymi, a jego styl tkania ognia był dla nich nie do pokonania.[2]

W roku 100 o. Z., Zuko i Aang udali się do ruin starożytnej cywilizacji Wojowników Słońca w poszukiwaniu sposobu na prawidłowe tkanie ognia, gdyż młody książę stracił umiejętność magii po utracie swojej pierwotnej motywacji. Chłopcy odkryli ruchy Tańczącego Smoka, naśladując ruchy posągów znajdujących się w jednej z komnat pozornie opuszczonego miasta: posągi te ukazywały ruchy Tańczącego Smoka praktykowane w czasach przed Awatarem.

Kiedy Aang i Zuko poznali Wojowników Słońca, wykonywali ruchy Tańczącego Smoka przed dwoma smokami, Ranem i Shawem, chcąc poznać prawidłową technikę tkania ognia. Aang nazwał to "tańcem ze smokami", gdyż obie bestie odwzorowywały ich ruchy. Po występie, Ran i Shaw uznali Aanga i Zuko za godnych zrozumienia prawdziwego znaczenia magii ognia.[1]

Gdy Zuko włączył ruchy Tańczącego Smoka do własnego stylu walki, znacznie poprawił swoje umiejętności. Był w stanie walczyć ze swoją siostrą, która została uznana za niesamowitego maga ognia, na równych warunkach.[3][4]

Opis[edytujedytuj kod]

Ostatni krok Tańczącego Smoka w wykonaniu dwóch osób.

Tańczący Smok opiera się na trzech rodzajach ataków: niskim kopnięciu, ciosie i dwukrotnym ciosie obiema pięściami. Ruchy tej techniki wzorowane są także na kung-fu wywodzącym się z północnego Shaolin: są zacięte, szybkie i bardzo silne.

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Dziesiąty i ostatni ruch Tańczącego Smoka przypomina "Taniec Fuzyjny" z Dragon Ball Z.

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. 1,0 1,1 1,2 O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (15 lipca 2008). "Mistrzowie magii ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 13. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (18 października 2013). "Początki, część 1". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 19. Nickelodeon.
  3. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (16 lipca 2008). "Wrząca Skała, część 2". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 15. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (19 lipca 2008). "Kometa Sozina, część 3: Morze ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 20. Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]