Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Szkoła Narodu Ognia jest ośrodkiem nauki zlokalizowanym we wschodnim Narodzie Ognia[1].

Historia[]

Awatar Aang przez krótki czas uczęszczał do tej szkoły pod pseudonimem Kuzon późną wiosną 100 o.Z., twierdząc, że pochodzi z kolonii Narodu Ognia w Królestwie Ziemi. Tam dowiedział się, że uczniowie na swoich zajęciach uczyli się historii zakłamanej przez propagandę. Na przykład wierzyli, że Nomadowie Powietrza mieli własną formalną armię, podczas gdy w rzeczywistości tak nie było. Taniec, sposób wyrażania siebie, również był źle widziany, ponieważ inspirował kreatywność i pomysłowość[1] – dwie cechy, które stanowiły zagrożenie dla kontroli Władcy Ognia nad swoim ludem. Poprzez rygorystyczne nauki dyscyplinujące i zwodniczą propagandę, zarówno dzieci, jak i dorośli Narodu Ognia, nauczono postrzegać wojnę stuletnią jako sposób na szerzenie swojej wielkości na całym świecie. Bardzo niewielu znało strach i terror, jaki Naród Ognia sprowadził na inne narody.

Opis[]

Classroom

W klasach znajdują się rzędy ławek i portret Ozaia.

Podczas wojny stuletniej celem tej szkoły było zaszczepienie wśród uczniów lojalności wobec Narodu Ognia, często poprzez manipulację lub surową dyscyplinę[2]. Uczniowie musieli codziennie recytować przysięgę Narodu Ognia[1]. Nauczyciele utrzymywali skrajny porządek i byli bardzo skupieni na stworzeniu doskonałych obywateli Narodu Ognia. Uczniowie ośrodka rozpoczynali naukę od razu po tym, jak zaczęli posługiwać się magią ognia lub, w przypadku osób niemagicznych, od razu po tym, jak zaczęli chodzić. Program nauczania obejmował zajęcia z etykiety, historii Narodu Ognia, historii działań wojennych, muzyki i magii ognia[2]. Uczniowie mieli przerwy w szkole na głównym dziedzińcu. Dziedziniec był zwykłym betonowym obszarem z posągiem Władcy Ognia Ozaia pośrodku. Szkolny strój wymagał ścisłego munduru, składającego się z brązowych spodni lub spódnicy i koszuli, czarno-czerwonej kamizelki oraz czerwonej szarfy z logo szkoły.

Jeśli jakiś uczeń zachowywał się niewłaściwie, mógł on zostać wysłany do „poprawczaka”, czyli kopalni węgla, według uznania dyrektora[1].

Lekcje muzyki[]

Zajęcia muzyczne miały charakter formalny, a uczniowie grali na różnych instrumentach; Aang dostał róg tsungi do gry. Nauczyciel muzyki poprosił Aanga, aby nie tańczył podczas zajęć. Zapytał, czy „te całe łamańce jego nogami to jakiś tik nerwowy”. Zdezorientowany Aang w odpowiedzi zapytał co z wyrażaniem siebie. Nauczyciel muzyki powiedział Aangowi, że jeśli tak bardzo porusza go jego miłość do ojczyzny, będzie mógł spokojnie maszerować w miejscu, gdy następnym razem poczuje taką potrzebę. Aang był jednym z szesnastu uczniów w swojej klasie[1].

Znane postacie[]

Nauczyciele[]

  • Dyrektor
  • Kwan
  • Nauczyciel muzyki

Uczniowie[]

Zobacz też[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 2. „Opaska” (42/61).
  2. 2,0 2,1 2,2 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
Advertisement