Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem.png

Stolica Narodu Ognia, nazywana Miastem Stołecznym[1] lub po prostu Stolicą, to siedziba rządu Narodu Ognia. Stanowi również dom dla Władcy Ognia i rodziny królewskiej oraz szlachty. Miasto mieści się na Wyspie Stołecznej, największej wyspie archipelagu, usytuowanej w zachodniej części państwa.

Stolica jest jednym z największych miast na świecie[2]. Miejscowość wyróżnia się układem, na który składają się Plac Królewski, rynek miejski znajdujący się bezpośrednio przed Portem Pierwszego Władcy; Miasto Portowe, wielka dzielnica składająca się z terenów industrialnych, w której mieszkają głównie obywatele niższej klasy; oraz Królewskie Miasto Krateru[3] (Hari Bulkan[4]), dzielnica mieszkalna, znajdująca się w kraterze uśpionego wulkanu, w której znajduje się Pałac Królewski oraz domy elity społeczeństwa Narodu Ognia.

Ze względu na wysoce rozbudowaną defensywę, Stolicę Narodu Ognia uważa się za jedno z najlepiej chronionych miast na Ziemi, obok Ba Sing Se. Ten fakt oraz zaradność Marynarki Ognia zapobiegły wywołaniu większych bitew wewnątrz Miasta Stołecznego podczas wojny stuletniej. Mimo to Stolica została zaatakowana przynajmniej jeden raz w trakcie nieudanej inwazji na Naród Ognia[5] w Dniu Czarnego Słońca[6].

Przypisy

  1. Komiks „The Search Part One”.
  2. Avatar: The Last Airbender: Legacy”, s. 39.
  3. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, s. 137.
  4. Gra RPG „Avatar Legends: The Roleplaying Game”, Magpie Games, 2022, Błąd w parametrze 2, s. 30.
  5. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  6. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61).
Advertisement