Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Stolica Narodu Ognia, nazywana Miastem Cesarskim[1] lub po prostu Stolicą, to siedziba rządu Narodu Ognia. Stanowi również dom dla Władcy Ognia i rodziny królewskiej oraz szlachty. Miasto mieści się na Wyspie Stołecznej, największej wyspie archipelagu, usytuowanej w zachodniej części państwa.

Stolica jest jednym z największych miast na świecie[2]. Miejscowość wyróżnia się układem, na który składają się Plac Królewski, czyli rynek miejski znajdujący się bezpośrednio przed Portem Pierwszego Władcy; Miasto Portowe, wielka dzielnica składająca się z terenów industrialnych, w której mieszkają głównie obywatele niższej klasy; oraz Hari Bulkan[3][4], znane jako Królewskie Miasto Krateru[5] — dzielnica mieszkalna, znajdująca się w kraterze uśpionego wulkanu, w której znajduje się Pałac Królewski oraz domy elity społeczeństwa Narodu Ognia.

Ze względu na wysoce rozbudowaną defensywę, Stolicę Narodu Ognia uważa się za jedno z najlepiej chronionych miast na Ziemi, obok Ba Sing Se. Ten fakt oraz zaradność Marynarki Ognia zapobiegły wywołaniu większych bitew wewnątrz Miasta Stołecznego podczas wojny stuletniej. Mimo to Stolica została zaatakowana przynajmniej jeden raz w trakcie nieudanej inwazji na Naród Ognia[6] w Dniu Czarnego Słońca[7].

Historia[]

Początki[]

Lokalizacja Stolicy Narodu Ognia została ustalona przez ludzi co najmniej już za panowania pierwszego Władcy Ognia. Pod jego rządami powstały ważne miejsca jak Smocze Katakumby i Ogród Spokojnych Dusz.

Epoki Kuruka i Kyoshi[]

Awatar Kuruk po raz pierwszy spotkał swoją towarzyszkę Hei-Ran w Porcie Pierwszego Władcy. Niemal natychmiast wyznał jej swoje uczucia, ale mag ognia chłodno je przyjęłą, co rozśmieszyło Jianzhu i Kelsanga. Prywatnie Hei-Ran wyjaśniła Kurukowi, że romanse są zabronione tylko podczas pełnienia obowiązków.

W 295 p.Z. Awatar Kyoshi udała się do Stolicy Narodu Ognia, aby świętować w pałacu Święto Szeto. Po brutalnym ataku Yuna na pałac cała stolica została zamknięta. Po tym, jak Władca Ognia Zoryu stworzył sobowtóra Yuna, który przyznał się do spisku z klanem Saowon, w Stolicy rozpoczęła się czystka w klanie.

Przypisy

  1. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Wan Shi Tong's Adventure Guide, 2022, s. 101.
  2. Avatar: The Last Airbender: Legacy”, s. 39.
  3. Magpie Games, gra fabularna „Avatar Legends: The Roleplaying Game” — Quickstart, 2021, s. 30.
  5. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, s. 137.
  6. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 10. „Dzień Czarnego Słońca, część 1: Inwazja” (50/61).
  7. Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 11. „Dzień Czarnego Słońca, część 2: Zaćmienie” (51/61).
Advertisement