Awatar Wiki
Advertisement
URN icon
Ten artykuł dotyczy pojazdów oddziału magów metalu. Jeżeli szukasz podobnego znaczenia, zobacz Sterowiec (ujednoznacznienie).
Police airship

Sterowce używane przez siły policyjne magów metalu strzegą porządku w Mieście Republiki.

Sterowiec policyjny to wielki, metalowy statek powietrzny wykorzystywany przez policję Miasta Republiki do patrolowania miasta z powietrza. Ich produkcją zajmują się Zakłady Przyszłość[1].

Historia[]

Metalbender cops deployed

Funkcjonariusze z oddziału magów metalu opuścili się ze sterowca, aby schwytać Awatar Korrę i członków Potrójnej Groźby.

Co najmniej siedem[2] takich sterowców patrolowało ulice Miasta Republiki z powietrza w poszukiwaniu przestępców. Kiedy Awatar Korra wdała się w potyczkę z Triadą Potrójnej Groźby funkcjonariusze z sił policyjnych magów metalu przybyli na miejsce jednym z tych pojazdów, by ich schwytać. Dziewczyna zaczęła uciekać, gdy zdała sobie sprawę, że ona również jest ich celem. Poruszając się na Nadze, swoim niedźwiedziopsie, Korra z łatwością była w stanie zgubić pieszych policjantów, ale ci ze sterowca zdołali ją doścignąć i unieruchomić metalowymi kablami. Awatar i jej towarzyszka zostały pojmane i przetransportowane pod pokładem sterowca do komisariatu[3].

Tarrlok twierdził, że flota policyjnych sterowców będzie pilnowała Korry podczas jej spotkania z Amonem na Wyspie Pomnika Awatara Aanga[4].

Sterowce i łodzie miały pilnować porządku wokół areny w trakcie finałów walk magicznych ze względu na niebezpieczeństwo ze strony Równościowców. Atak miał jednak miejsce pomimo tych zabezpieczeń, a rewolucjonistom udało się zniszczyć maszyny[5].

Funkcjonariusze policji polecieli statkiem powietrznym do posiadłości Sato podczas śledztwa w sprawie Hiroshiego. Korra, Lin, Tenzin, Mako, Bolin i Asami musieli uciec jednym ze sterowców, kiedy zostali pokonani przez jego mecha czołgi[6].

Police airship shot down

Sterowiec policyjny został zestrzelony w bitwy o Miasto Republiki.

Podczas rzekomego protestu Równościowców w Smoczym Okręgu Tarrlok rozkazał policyjnym sterowcom patrolować teren[7].

Później, gdy Równościowcy przeprowadzili atak na Miasto Republiki, sterowce policyjne zostały rozmieszczone w całym mieście i wdawały się w potyczki ze statkami powietrznymi Równościowców. Komendant Saikhan dowiedział się, że jeden z jego sterowców został zestrzelony i rozbił się w porcie, a później Tenzin był świadkiem jak kolejny z nich spada ku ziemi[2].

Policja wprowadziła swoje sterowce w stan gotowości w 171 o.Z., kiedy Awatar Korra ostrzegła ich, że Unalaq zamierza połączyć się z Vaatu w trakcie harmonijnego zrównania i stać się Mrocznym Awatarem. Policyjne maszyny obserwowały miasto z powietrza, a na pokładzie jednego z nich znajdował się prezydent Raiko. Jego sterowiec został zestrzelony przez Unalaqa, przez co Lin Beifong i magowie metalu musieli go ewakuować, zanim się rozbije[8].

Dwa tygodnie po harmonijnym zrównaniu Lin zabrała policyjny sterowiec do Ba Sing Se, żeby ostrzec Korrę o ucieczce niebezpiecznych przestępcówZaheera, Ghazana, Ming-Hua i P'Li. Pojazd uczestniczył w ratunku magów powietrza z lochu Królowej Ziemi. Po ucieczce z Ba Sing Se Drużyna Awatara i Lin zabrali jej sterowiec na poszukiwania kolejnych nowych magów[9], w tym do Zaofu[10].

Wygląd[]

Police airship interior

Tenzin i Lin odpoczywali na pokładzie sterowca po bitwie.

Pojazdy te nie odstają zbytnio od sterowców Narodu Ognia używanych w ostatnich etapach wojny stuletniej. Przypominają wielkie, podłużne balony, składają się głównie z metalu i napędzane są śmigłami. Pokład sterowca posiada rozsuwany metalowy panel boczny, z którego magowie metalu mogą się wystrzelić podczas pościgów. Z kokpitu funkcjonariusze policji mogą bezpośrednio ze statku strzelać metalowymi kablami, aby pochwycić przestępców. Sterowce wyposażone są w głośne sygnały dźwiękowe oraz megafony, którymi ogłaszają swoją obecność i mogą przekazywać rozkazy. Sterowce policyjne wydają się dużo szybsze i zwinniejsze niż te znane z Narodu Ognia.

Ciekawostki[]

  • Napisy 警察 na boku sterowców oznaczają „policja”[3].

Przypisy

  1. The Lost Lore of Avatar Korra (angielski), zarchiwizowane informacje z gry przeglądarkowej „Welcome to Republic City”.
  2. 2,0 2,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 10. „Wojna” (10/52).
  3. 3,0 3,1 Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 1. „Witaj w Mieście Republiki” (1/52).
  4. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 4. „Głos w nocy” (4/52).
  5. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 6. „A zwycięzcą jest…” (6/52).
  6. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 7. „Pokłosie” (7/52).
  7. Legenda Korry”, Księga I: Powietrze, rozdział 8. „Spotkanie Biegunów” (8/52).
  8. Legenda Korry”, Księga II: Duchy, rozdział 14. „Światło w mroku” (26/52).
  9. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 4. „Wyzwolenie” (30/52).
  10. Legenda Korry”, Księga III: Zmiana, rozdział 5. „Klan Metalu” (31/52).

Zobacz też[]

Advertisement