Stan Awatara jest mechanizmem obronnym.W stanie Awatara jesteś najpotężniejszy, ale jednocześnie najbardziej bezbronny. Jeśli zginiesz w stanie Awatara, cykl reinkarnacji zostanie przerwany. Awatarzy przestaną istnieć.

Roko

Duch Avatar inaczej Stan Avatara jest najsilniejszą i najpotężniejszą zdolnością Avatara. Pozwala Avatarowi skierować ogromne ilości kosmicznej energii i wiedzę z poprzednich awatarów, umożliwiając mu wykonywanie szczególnie potężnych i nadzwyczajnych czynów. Avatar może nieświadomie wprowadzić stan w odpowiedzi na postrzeganie śmiertelnym niebezpieczeństwie, wykorzystując stan jako mechanizm obronny lub stres emocjonalny.

Aang w stanie avatara

Podczas Stanu Avatara, Avatar może korzystać z wszystkich czterech żywiołów bez konieczności ich nauki, ale wtedy nie kontroluje swoich czynów. Avatar, który nauczy się wchodzenia w Stan Avatara ma pełną kontrolę nad swoimi czynami. Dla Awatara, który opanował Stan Avatara, zamiast ciągle świecących oczu, będzie miał chwilowo świecące oczy.

Avatar Aang weszedł w Stan Avatara podczas sztormu i użył magii powietrza i wody, tym samym zamrażając siebie i Appe. Zrobił to też, gdy generał Fong zatopił Katare w ziemi i gdy zobaczył szkielet mnicha Giatso. Podobno każdy musi oddychać lecz Korra w stanie avatara sama dawała sobie powietrze stało to się pierwszy raz Korra umie wejść w kosmiczny stan Avatara.

Korra w Stanie Awatara

Gdy Aang jest w Stanie Avatara świecą również jego tatuaże, gdyż jest tam przepływ chi. Głos natomiast ma kilka brzmień.

Plik:Stan avatara aanga gdy jest mały.jpg

220x220px

Gdy Aang pierwszy raz wszedł w stan avatara niespodziewanie został mistrzem maga wody większym niż katara ale to normalne w stanie avatara aang był prostym mnichem ale nomagowie powietrza powiedzieli mu to za wcześniej.

Stan Avatara opanowało wielu Avatarów, m.in. Aang, Roko, Kyoshi, Kuruk, Yangchen i nieznany Avatar z kraju Ognia. Pokazano, to w wielu retrospekcjach. By nauczyć się Stanu Avatara należy mieć wielką dyscyplinę duchową jak i dużo koncentracji. Guru Pathik próbował nauczyć Aanga Stanu Avatara poprzez oczyszczenie swoich czakr i umysłu.

Aang używa stanu avatara by kontrolowac cztery żywioły

Możliwym jest też, że avatar może przybrać wygląd swojego poprzednika, kiedy jest mu, to potrzebne. Aang to zrobił kilkukrotnie. Dwa razy w Roko, a raz w Kyoshi. Aang przyjmował wygląd Kyoshi kiedy była młoda (miała 230 lat, gdy umarła). Może być to spowodowane tym, że wygląd pochodzi od ducha poprzedniego Avatara, który jest w Świecie Duchów. Korra widziała Aanga w stroju nomada powietrza, pewnie dlatego, że był nomadem.

Wydaje się, że Avatar w Stanie Avatara może zniwelować działanie magii krwi. Za Stan Avatara odpowiedzialna jest energia Raavu.

Osłabienia[edytujedytuj kod]

Choć Avatar w Stanie Avatara jest niemalże niepokonany, to ma jedną poważną słabość - jeśli Avatar zginie w Stanie Avatara, to cykl zostanie przerwany, a Avatarzy przestaną istnieć.

Aang postrzelony błyskawicą

Aang został śmiertelnie ranny w wyniku uderzenia pioruna Azuli podczas Stanu Avatara. W rezultacie, jego związek z Duchem Avatara został zagrożony, co uniemożliwiło mu wejście w Stan Avatar. Katara mogła używać swojej specjalnej wody, aby leczyć Aanga, podczas gdy Aang był w śpiączce. W niej, Aangowi udało się zabezpieczyć połączenie z Duchem Avatara przez spotkanie z czterema poprzednimi wcieleniami. Później Aang odnowił to połączenie i mógł ponownie wchodzić w Stan Avatara.

Innym minusem jest, to, że Avatar może mieć uraz psychiczny po tym, jak uświadomi sobie co zrobił w Stanie Avatara nie kontrolując swoich czynów. Co więcej, korzystanie ze Stanu Avatara może mieć duży wpływ na ciało, gdyż Aang zamrażając siebie i Appe w Stanie Avatara przedłużył swoje życie o sto lat. .

Przypadki użycia[edytujedytuj kod]

Zobacz[edytujedytuj kod]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Aang najwiecej razy w serialu wchodził w stan avatara
  • Korra w pierwszej księdze weszła w Stan Avatara tylko raz, a w drugiej księdze regularnie.
  • Skoro Raava ma w sobie trochę energii Vaatu, to za Stan Avatara może być też odpowiedzialna cząstka energii Vaatu.