Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Ten artykuł dotyczy dziewczyny z Królestwa Ziemi. Jeżeli szukasz policjanta Miasta Republiki, zobacz Song.

Mogę usiąść? Wiem, co przeszedłeś. Wszyscy to przeszliśmy. Naród Ognia cię skrzywdził… Nie wstydź się, mnie też skrzywdzili.

Song do Zuko o wpływie wojny stuletniej[1].

Song to młoda dziewczyna, która pracowała w szpitalu w rolniczej wiosce w Królestwie Ziemi.

Biografia[]

Song mieszkała ze swoją matką w niewielkiej wiosce rolniczej w zachodnim Królestwie Ziemi. Jej ojciec został uprowadzony przez Naród Ognia podczas napaści na jej wioskę kiedy była małą dziewczynką. Została wtedy zraniona w nogę przez maga ognia, a w miejscu rany powstała duża blizna.

Song poznała Iroh i Zuko, kiedy chłopak przyprowadził swojego stryja do szpitala, w którym pracowała, w celu wyleczenia wysypki, którą mężczyzna wywołał u siebie, pijąc herbatę z kwiatu białego nefrytu. Dziewczyna pokryła zapalenie chorego kojącą maścią, rozmawiając z nimi dwoma, którzy przedstawili się jako Mushi i Lee. Zauważywszy, że Iroh i Zuko byli długo w podróży bez odpowiedniego jedzenia, zaprosiła ich na kolację do swojego domu, na co ten drugi nie chciał się zgodzić. Próbując ich przekonać, dziewczyna dodała, że jej matka zawsze robi zbyt dużo pieczonej kaczki. Dowiedziawszy się o menu, Iroh natychmiast przyjął zaproszenie w imieniu swoim i Zuko.

Song's scar

Song ukazała Zuko swoją bliznę, którą nabyła podczas ataku Narodu Ognia na jej wioskę.

Podczas kolacji rozmowa przeszła na temat wojny stuletniej i Song opowiedziała o trudach, jakich przez nią doznają. Zuko wyszedł na zewnątrz, myśląc o tym, co Naród Ognia zrobił wobec świata. Song wkrótce dołączyła do niego i aby go pocieszyć, przyjrzała się jego bliźnie i powiedziała, że Naród Ognia skrzywdził również ją, nawiązując do swojej własnej blizny. Zuko był zszokowany i pełen sympatii wobec tego odkrycia.

Kiedy Zuko i Iroh przygotowywali się do odejścia, Song, jako ostatnia próba pocieszenia chłopaka, powiedziała mu, że dla świata wciąż jest nadzieja, nawet jeśli on w to nie wierzy, ponieważ Awatar wrócił, na co ten odparł, że o tym wie. Kiedy dziewczyna wróciła do środka, zobaczyła, jak Zuko kradnie strusiokonia należącego do jej rodziny. Zdołowana dziewczyna zamknęła za sobą drzwi[1].

Osobowość[]

Song była współczująca, ufna i zawsze skora do pomocy. Wykazała się dużą dozą sympatii wobec Zuko, zobaczywszy jego bliznę oraz dowiedziawszy się o jego skomplikowanej relacji z ojcem. Song próbowała udzielić komfortu i nadziei ludziom zmartwionym i zakłopotanym[1].

Rodzina[]

Matka SongNieznany
Song

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Ciekawostki[]

  • Song i jej matka nosiły hanboki, typowe tradycjonalne ubranie koreańskie.
  • W „The Rise of Kyoshi” występuje postać, która nazywa się Pani Song, która również żyła w małej wiosce w Królestie Ziemi i zajmowała się leczeniem ran innych ludzi[3].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 2. „Jaskinia Dwojga Kochanków” (22/61).
  2. The Ultimate Pocket Guide, s. 4.
  3. Powieść „The Rise of Kyoshi”, rozdział 28. „Memories”, 28.
Advertisement