Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Sokuś, witaj w Drużynie Awatara. Ja jestem Sokka, twój nowy właściciel. I dlatego muszę cię przestrzec, że w naszej grupie znajduje się lemur i nie życzę sobie żadnych bójek.

Sokka do Sokusia[1].

Sokuś to sokół pocztowy należący do Sokki. Choć chłopak nazwał go „leniwym ptaszyskiem”, wykonywał swoją pracę posłusznie i dostarczył wszystkie nadane wiadomości bez wcześniejszego przygotowania[2]. Sokuś i Momo przez krótki czas byli rywalami i często wdawali się w bójki. Chociaż był nowy w drużynie, był posłuszny wobec Sokki i wydawał się rozumieć jego słowa.

Biografia[]

Sokka zakupił Sokusia w Mieście Ognistej Fontanny za pieniądze z oszustw Toph. Miał zamiar wysłać listy do swojej babci oraz innych odległych przyjaciół i krewnych[3]; ptak jednak nie chciał lub nie mógł polecieć na biegun południowy[1].

Kiedy Katara i Toph nie rozmawiały ze sobą po kłótni o matkowanie i oszustwa, Sokka wpadł na pomysł poprawienia ich relacji przy jednoczesnym wypróbowaniu swojego nowego sokoła. Chłopak wysłał list do Katary „od Toph”; jednak jego siostra nie dała się nabrać, zważywszy na to, że ślepa dziewczynka nie byłaby w stanie napisać listu. Aang zaproponował napisanie kolejnej wiadomości, ale tym razem „od Katary” dla Toph, ale Sokka zdał sobie sprawę, że czeka ich podobny problem. Następnie przeprosił Sokusia, że nie będzie częścią jego następnego pomysłu.

Gdy Drużyna Awatara opuściła Miasto Ognistej Fonanny, a dziewczyny naprawiły swoją przyjaźń, Toph poprosiła Katarę o pomoc w napisaniu listo do swoich rodziców. Po spisaniu jej słów przyjaciółki oddały wiadomość Sokusiowi i wysłały go do celu[1] bez zgody Sokki[4].

Sokuś nigdy nie wrócił do Drużyny Awatara po dostarczeniu listo Toph i można założyć, że zamieszkał w rezydencji Beifongów[3].

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga III: Ogień (火)[]

Ciekawostki[]

  • Choć „Sokuś” to zdrobnienie słowa „sokół”, w mowie można je jednak zrozumieć jeszcze jako „Sokkuś” jako zdrobnienie od imienia Sokka, jego nowego właściciela.
  • Wrogość pomiędzy Sokusiem i Momo jest podobna do rywalizacji, którą Momo miał z sokołem Zuko w niewyemitowanym odcinku.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Awatar: Legenda Aanga”, Księga III: Ogień, rozdział 7. „Uciekinierka” (47/61).
  2. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series.
  3. 3,0 3,1 The Lost Lore of Avatar Aang (angielski), zarchiwizowana zawartość biblioteki online na temat serialu.
  4. Angielska wersja odcinka.

Zobacz też[]

Advertisement