Mag ogniaFire Nation emblem.png

Smok Sozina to niebieski smok, który był używany przez Władcę Ognia Sozina jako środek transportu oraz jako zwierzęcy kompan.[1] Podstępny jak jego mistrz, smok ten mógł przebywać dalekie dystanse w krótkim czasie.[2]

Historia[edytujedytuj kod]

W roku 12 p. Z., Sozin użył swojego smoka, by przebyć setki kilometrów, które dzieliły Stolicę Narodu Ognia i Wyspę Roko, by pomóc swojemu staremu przyjacielowi w powstrzymaniu erupcji wulkanu, który groził zniszczeniu wyspy. Kiedy Roko zasłabł z powodu trujących gazów wydobywających się z wnętrza góry, smok Sozina przyleciał i zabrał ze sobą tylko swojego mistrza. Smok Awatara podleciał do Roko, po czym przykryła ich masa popiołu i zabiła ich obu.

Występy[edytujedytuj kod]

Awatar: Legenda Aanga[edytujedytuj kod]

Księga III: Ogień (火)[edytujedytuj kod]

Ciekawostki[edytujedytuj kod]

  • Smoki Sozina i Roko reprezentowały dwa różne rodzaje smoków – pierwszy, niebieski symbolizował zło, a czerwony Kieł – dobro.
  • Sozin jest jedynym znanym Władcą Ognia, który posiadał smoka na własność (w avatar korze Zuko też zdobył smoka).
  • Mimo że Sozin posiadał własnego smoka jako kompana, rozpoczął tradycję łapania tych stworzeń.

Przypisy[edytujedytuj kod]

  1. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (26 października 2007). "Awatar i Władca Ognia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 6. Nickelodeon.

Zobacz też[edytujedytuj kod]