Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Skorpionopszczoła to hybrydowe stworzenie żyjące w Królestwie Ziemi, charakteryzujące się ciałem pszczoły oraz głową i ogonem skorpiona.[1]

Historia[]

Kiedy drużyna Awatara zgubiła się w lesie, skorpionopszczoła wylądowała na nosie Aanga. Aang stał nieruchomo, ale Momo wystraszył się, gdy cały rój obsiadł ciało maga powietrza, płosząc owady. Aang użył magii powietrza, aby oddalić od siebie skorpionopszczoły, jednak te zaczęły go gonić, zmuszając go do ucieczki. Młody Awatar zdołał uciec większości, ale wpadł przypadkowo na żołnierza Narodu Ognia. W tym samym czasie zorientował się, że jedna ze skorpionopszczół była na jego koszuli. Owad szybko poleciał na nos żołnierza, a Aang zdołał mu uciec, wykorzystując jego nieuwagę.[1]

Później Sokka próbował wytrenować zwierzaka króla Kueia, Bosco, stając się obudzić w nim prawdziwego, nierozpieszczonego niedźwiedzia. Chłopak próbował nakłonić go do zdobycia pożywienia z ula skorpionoos. Owady jednak pozostały nienaruszone, gdyż niedźwiedź był zbyt leniwy, aby wejść na drzewo.[2]

Anatomia[]

Skorpionopszczoła ma głowę i ogon skorpiona, natomiast ciało pszczoły. Ma sześć nóg i jest w kolorze żółtym, z bordowymi paskami na całym ciele. Posiada małe skrzydła znajdujące się na plecach.[1] Istnieje także inny rodzaj skorpionopszczoły, o czerwonym zabarwieniu i z czarnymi paskami.[2]

Zachowanie[]

Skorpionopszczoły żyją w koloniach i nie są przyjaznymi owadami: całym rojem mogą pokryć osobę od stóp do głów, a gdy zostaną sprowokowane przez gwałtowne ruchy lub głośne dźwięki - są w stanie ukąsić. Dym jest bardzo pomocny w pozbyciu się tych natrętnych istot, gdyż sprawia, że się męczą.[1] Inne typy skorpionopszczół wydają się być nieco bardziej potulne.[2]

Nawiązanie[]

Skorpionopszczoła ma cechy obu imienników. Posiada skrzydła, nogi i oczy pszczoły, natomiast głowę i żądło skorpiona: czarne paski na ciele również są świadectwem pszczelej natury stworzenia.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Hamilton, Joshua; O'Bryan, John (scenariusz), Ridge, Justin (obrazki), Kim, Hye-Jung (kolorystyka), Robins, Clem (dialogi). "Bee Calm" (czerwiec 2005), Nickelodeon Magazine.
  2. 2,0 2,1 2,2 Hamilton, Joshua; Matte, Johane (scenariusz), Matte, Johane (obrazki), Dzioba, Wes (kolorystyka), Comicraft (dialogi). "It's Only Natural" (18 września 2007), Nick Mag Presents: Avatar: The Last Airbender.

Zobacz też[]

Advertisement