Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem

Siostra Thana[1] była uchodźczynią, która podróżowała z bratem i jego ciężarną żoną do Ba Sing Se[2].

Historia[]

Mieszkała w wiosce ze swoją rodziną. Po ataku Bandy Nosorożców została zmuszona do ucieczki razem ze swoim bratem i szwagierką do Ba Sing Se.

Podróżując miesiącami wzdłuż zachodniego wybrzeża, ona i jej rodzina spotkali Drużynę Awatara w pobliżu wodospadu. Obie grupy zdecydowały się udać razem w stronę Zatoki Pełni, skąd mieli popłynąć promem do stolicy Królestwa Ziemi. Po tym jak skradziono im paszporty, Aang zgodził się poprowadzić ich przez Wężową Groblę, aby bezpiecznie dotrzeć do Ba Sing Se.

Kiedy siostra Thana, jej rodzina i Drużyna Awatara przekraczali groblę, z wody wyłonił się ogromny wąż, zagrażając grupie. Aang, z pomocą Katary, pokonał stworzenie[2] i bez problemów przeprowadził rodzinę przez pozostałą część grobli. Gdy przekroczyli groblę, Ying zaczęła rodzić, a podczas porodu siostra Thana była obecna.

Podróżując do Ba Sing Se, Aang zauważył gigantyczne wiertło, które groziło przebiciem się do Ba Sing Se. Z pomocą Toph, Aang wprowadził całą rodzinę na szczyt muru za pomocą magii ziemi. Po zniszczeniu wiertła siostra Thana i reszta jej rodziny wsiedli do wagonu i pojechali w kierunku dolnego pierścienia miasta, gdzie się schronili. Podczas tej podróży pociągiem spotkała Iroh i Zuko, chociaż nie była świadoma ich prawdziwej tożsamości[3].

Rodzina[]

Siostra ThanaThanYing
Nadzieja

Wystąpienia[]

Awatar: Legenda Aanga[]

Księga II: Ziemia (土)[]

Ciekawostki[]

  • Chociaż pojawiła się w prawie każdej scenie odcinka „Wężowa Grobla”, a także w kilku scenach odcinka „Wiertło”, siostra Thana nie miała żadnych kwestii i nigdy nie została nawet formalnie przedstawiona. Jej związek z Thanem, Ying i Nadzieją jest znany tylko za pośrednictwem Nick.com.
  • Chociaż podróżowała ze swoim bratem i jego żoną, nie widziano jej, gdy Zuko zastanawiał się nad kradzieżą jedzenia Thanowi i Ying, gdy ten podróżował samotnie.
  • Książka The Tale of Toph z The Earth Kingdom Chronicles błędnie nazwała ją siostrą Ying.

Przypisy

  2. 2,0 2,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 12. „Wężowa Grobla” (32/61).
  3. Awatar: Legenda Aanga”, Błąd w parametrze 2.
Advertisement