Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Nazywam się Sho. Jadę odwiedzić babcię. Ale moja mama jest chora, dlatego siedzę tu całkiem sama.

Sho do Aanga[1].

Sho to dziewczynka z Narodu Ognia, która poznała Awatara Aanga i Sokkę w pociągu w drodze do swojej babci. Była nieśmiałą i niepewną osobą, która często panikowała, kiedy się stresowała lub było jej smutno[1].

Biografia[]

Sho miała odwiedzić swoją babcię z mamą, ale została zmuszona do samotnej podróży pociągiem, gdy jej matka zachorowała. Wchodząc do wagonu, była wyraźnie wystraszona. Aang zauważył jej zdenerwowanie i przysiadł się do niej za jej zgodą. Aby ją uspokoić, chłopak nauczył ją pewnego ćwiczenia oddechowego, do którego zaliczało się myślenie o swoim ulubionym zwierzęciu, komodorożcu.

Kiedy dziewczynka się uspokoiła, powiedziała Aangowi, że to nie pociąg ją przeraża, lecz ludzie. Zapytała go też, dlaczego ludzie tatuują sobie czoła. Chociaż Aang miał na głowie swoją opaskę, pomyślał, że chodzi jej o jego strzałkę, dlatego spieszył z wyjaśnieniami. Okazało się jednak, że Sho miała na myśli mężczyznę, który właśnie wstał ze swojego siedzenia. Był to Człowiek Spalina, który zaczął niszczyć wnętrze pociągu, aby dostać się do Aanga. Sho wystraszyła się i przytuliła chłopaka, a ten powiedział jej, żeby się ukryła i ćwiczyła oddech, podczas gdy on zajmie się zagrożeniem.

Aang and Sho

Aang zapewnił Sho, że dotrze do swojej babci z pomocą jego ulubionego zwierzęcia.

Dziewczynka była zafascynowana magią potwietrza Aanga i wykorzystała jego metodę na uspokojenie się, gdy inni pasażerowie panikowali. Sho nauczyła pozostałych owej techniki. Po pokonaniu Człowiek Spaliny Aang wrócił i pogratulował jej zachowania spokoju oraz tego, że pomogła innym opanować przerażenie. Przyjęła komplement, ale wyraziła swój smutek z powodu zniszczenia pociągu, ponieważ miała dotrzeć do swojej babci przed obiadem. Aang pokazał jej swój bizoni gwizdek i powiedział, że chciałby jej pokazać swoje ulubione zwierzę, dzięki któremu dotrze do celu na czas. Katara pocieszała Sho, gdy ta denerwowała się podczas lotu na Appie[1].

Wystąpienia[]

Komiksy[]

Księga III: Ogień (火)[]

  • Zeszyt #20. „Combustion Man on a Train

Ciekawostki[]

  • Jej ulubione zwierzę to komodorożec, którego maskotkę posiadała[1].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Komiks „Combustion Man on a Train”.
Advertisement