Awatar Wiki
Advertisement
Earth Kingdom emblem
Zuko tries to explain himself
On nazywa się inaczej, ale…
Termin „Sójka błękitna” nie został zatwierdzony przez oficjalne źródła.

Niebieska sójka to ptak żyjący w Królestwie Ziemi. Często można go znaleźć obok ludzi w bardziej rozwiniętych i zaludnionych regionach, takich jak Ba Sing Se.[1] Mimo to nie są zależne od ludzi, gdyż stado tych ptaków żyje także w opuszczonym mieście Taku.[2]

Anatomia[]

Niebieska sójka, jak sama nazwa wskazuje, jest głównie niebieskim ptakiem, z wyjątkiem podbrzusza i okolicy oczu, które są białe. Ma charakterystyczny grzebień na szczycie głowy, a także piękny długi ogon. Niebieskie pióra na końcach skrzydeł i grzebienia oraz nad podbrzuszem przechodzą w znacznie ciemniejszy odcień. Kilka ciemniejszych piór znajduje się także w ogonie stworzenia. Niebieskie sójki mają jasnobrązowe szpony oraz dzioby i wydają bardzo melodyjne dźwięki.

Nawiązanie[]

Niebieska sójka nie jest hybrydowym stworzeniem. Jako taka, jest bezpośrednio porównywalna do sójki ze świata rzeczywistego, choć nie posiada charakterystycznych czarnych oznaczeń wokół głowy, oczu i skrzydeł.

Przypisy

  1. Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (22 września 2006). "Miasto murów i tajemnic". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 14. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (17 czerwca 2005). "Błękitny Duch". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 13. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement